Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Optrekken Vespa Ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67855 - Optrekken Vespa Ciao
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 22-9-2013 17:24 Print topicpost

Posts: 1833
Hallo,

Ik zit met een probleem wat betreft mijn Ciao. De brommer rijd op zich goed, alleen het optrekken vanuit stilstand is echt een ramp.

Vanuit stilstand kom ik amper weg. Als hij eenmaal op toeren is, rijd hij prima!

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb al strakkere koppeling veertjes gebruikt, maar dit heeft geen effect.

Wie weet heeft iemand hier dit al eens met zijn ciao gehad?

.... Gaat om een standaard snor ciao

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 22-9-2013 om 17:24 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

ThymTSX 22-9-2013 18:00 Print reply

Posts: 238
gwoon even zwaardere rolletjes in je vario zetten.

Dit bericht is gewijzigd door T. Jongejan op 22-9-2013 om 18:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door T. Jongejan op 22-9-2013 om 18:02 uur.
 
kenny77 22-9-2013 18:23 Print reply

Posts: 29286
Compressie nog oke?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T. Jongejan
gwoon even zwaardere rolletjes in je vario zetten.





Welke vario??
 
jordi50cc 22-9-2013 18:39 Print reply

Posts: 677
vario zit er orgineel niet op

maar als je heel goed zoekt kun je er wel een
vario voor vinden ze zijn er wel

@ T.jongejan

er moeten dan geen zwaardere rolletjes in
maar lichtere

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-9-2013 om 18:42 uur.
 
JST performance
K.H.S TUNING 22-9-2013 18:46 Print reply

Posts: 162
standaart is et gewoon een droge centrifugaalkoppeling zou wel moeten werken wat sterkere vertjes. maar wat doet die veel toeren maken en gewoon niet weg komen of dat als je gas geeft de koppeling hem gelijk pakt, bij een te laag toerental. dan moet je er sterkere veren in doen
 
ThymTSX 22-9-2013 18:52 Print reply

Posts: 238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
vario zit er orgineel niet op

maar als je heel goed zoekt kun je er wel een
vario voor vinden ze zijn er wel

@ T.jongejan

er moeten dan geen zwaardere rolletjes in
maar lichtere

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-9-2013 om 18:42 uur.


ohja is ook zo! ff door de war

 
jordi50cc 22-9-2013 19:07 Print reply

Posts: 677
als strakkere veertjes niet werken kun je
de sigmentjes ook nog iets lichter maken
maar daar moet je wel mee oppassen te licht
en je brand je koppelingetje op

zul je eigenlijks eens op het vespa ciao forum
moeten vragen daar weten ze er vast wel raad mee
denk ik daar halen ze er de gekste dingen mee uit





Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-9-2013 om 19:19 uur.
 
JST performance
Knipperlicht 22-9-2013 19:44 Print reply

Posts: 1833
Ik heb nu polini veertjes erin, maar bij wegrijden is het ech 10x niks. Maakt ook geen toeren dan.

Zou niks motorisch kunnen zijn?

 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
K.H.S TUNING 22-9-2013 19:46 Print reply

Posts: 162
ja kan wel bvb afsteling van carb
dat die onderin even verzuipt of te arm loopt dan kan die het even zwaar krijgen en dan pakt die zijn toeren weer en klaar is et
 
Knipperlicht 22-9-2013 20:12 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ja kan wel bvb afsteling van carb
dat die onderin even verzuipt of te arm loopt dan kan die het even zwaar krijgen en dan pakt die zijn toeren weer en klaar is et



Zou kunnen, maar waarom loopt die dan perfect als je eenmaal van de plaats bent. Zou niet slijtage van de zuigerveren kunnen zijn?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
K.H.S TUNING 23-9-2013 16:01 Print reply

Posts: 162
omdat die miss niet echt is geboud voor lage toeren. is et std cilinder?
 
Knipperlicht 23-9-2013 16:48 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
omdat die miss niet echt is geboud voor lage toeren. is et std cilinder?


yep standaard
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Paul de Salmiakbal 23-9-2013 17:39 Print reply

Posts: 5285
Als hij te weinig toeren maakt ligt het denk ik gewoon aan een koppeling die veel te vroeg aan grijpt
Weet je zeker dat de koppelingsveertjes goed aangedraaid zijn?
 
jordi50cc 23-9-2013 18:01 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Als hij te weinig toeren maakt ligt het denk ik gewoon aan een koppeling die veel te vroeg aan grijpt
Weet je zeker dat de koppelingsveertjes goed aangedraaid zijn?


kun je niet aandraaien bij zon koppeling
word gewoon ingehaakt op de volgende sigment

ik denk ook niet dat je veel van een ciao
moet verwachten als deze verder nog orgineel is

voor ong 100euro heb je een 60cc DR
en een onbegrenste uitlaat + een 13/13 carburateur
op de koppelings sigmenten staan van die hele
mooie rondjes afgebeeld als je in 1 van die rondjes
op elk sigment op de zelfde plaats nou een 5mm gaatje boord
dan word het al een stuk beter denk ik en dan rijd hij
ook rond de 60/65km/h

Jordi






Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 23-9-2013 om 18:09 uur.
 
JST performance
K.H.S TUNING 23-9-2013 18:02 Print reply

Posts: 162
Oke indd als die standaart is moet die dat onderin wel trekken ja. Dan moet je toch effe naar koppeling kijken wat als alles standaart is dan lijkt me niet veel mis te kunnen gaan. of heb je andere tw verhouding?
 
jordi50cc 23-9-2013 18:10 Print reply

Posts: 677
het is een snor ciao zeg je
zit er niet toevallig een brom klok in + poelies ?
 
JST performance

Dit topic is 4546 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved