Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aprillia rs 2009 setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1149 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67851 - aprillia rs 2009 setup
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 21-9-2013 16:29 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Erik Jan is gewoon butthurt dat zijn DR80 alsnog slomer ging dan de meeste ontgrensde brommers

En begrijpend lezen is ook niet zo moeilijk. Jordi en Kenny hadden het over 25pk cilinders die getuned waren en niet over plug&play spul van EasyParts

140km/h zal best te halen zijn voor een paar honderd Euro, maar of het betaalbaar en fijn rijdt..?
Je moet ook beseffen dat de cometitie motoren die die snelheden halen dat maar een paar uur kunnen volhouden. Daarna moeten ze weer uit elkaar om onderdelen te vervangen, wat een dure grap is voor een schoolbrommer. En met >24mm carburateur rijd je ook alleen maar van benzinepomp naar benzinepomp...

Ik denk dat jij meer plezier zal hebben aan een laagtoerige brommer die zonder scherpe powerband de 100 haalt. Mijn RS met zwarte top en 19mm carb trok in de 6e versnelling in een keer door van 30km/h(2000RPM) naar 100km/h(10000RPM), en dat vond ik 10x toffer dan al die hoogtoerige cilinders die continue boven de 8000RPM moesten blijven om niet terug te vallen
Laagtoerige cilinders gaan ook veel langer mee, rijden rustiger, en trekken ook nog minder aandacht van de politie.


dat verhaal vind ik ook. 140 is ontiegelijk hard op een brommer. gewoon midden toerig kitje rijdt voor straatgebruik naar mijn idee t best. roze top oid.

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 22-9-2013 2:14 Print reply

Posts: 3586
Ik kan nieteens 180 in een golf 2 te rijden zonder in mn broek te schijten van angst. Laat staan om op een bromfietsje met een pisbakkenstalen frame met een constructiesnelheid van 45 harder dan 100 te rijden.

Tis maar net wat je leuk vindt.

Mijn R2 loopt 100 als ik hem juist vertand, levensgevaarlijk. En zon ding heeft een veel taaier frame dan die slappe brommertjes van tegenwoordig.

Maar post maar een link van het condoleanceregister als het zo ver is.

Groetjes
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 22-9-2013 8:57 Print reply

Posts: 6717
100 op een moderne brommer kan prima. Die r2 is bij lange na niet zo stug als bv mijn brommer. Tot de 120 iig gebeurt er rijwieltechnisch niks raars. Geen merkbare speling op wielen, stuur of balhoofd, frame geeft geen krimp al kom je een drempel tegen. Denk dat nagenoeg alle moderne brommers beter bestand zijn tegen 100+ dan de mt/mtx. Mits t onderhoud goed is.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
K.H.S TUNING 22-9-2013 11:48 Print reply

Posts: 162
haha grapig hij denkt dat die met zoon bami frame over 10 jaar nog rijd. dan kan et al niet eens meer bij et oud ijzer, zo veel roest.
 
Audioholic 22-9-2013 13:49 Print reply
Posts: 330
ik rij met mn mbtje nu een goede 120(11k rpm). geloof me,dat gaat hard op een bromfietsje

125cc met 20 mm carbje, en te klein? neeehoor


de ts zegt wel optimistish 140,maar ik vermoed dat die dat dus alleen op wilt scheppen voor zijn vriendjes, ipv lekker rijden enzovoort.
Leer eerst maar rijden zou ik zeggen
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Tom96 22-9-2013 13:51 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
ik rij met mn mbtje nu een goede 120(11k rpm). geloof me,dat gaat hard op een bromfietsje

125cc met 20 mm carbje, en te klein? neeehoor


de ts zegt wel optimistish 140,maar ik vermoed dat die dat dus alleen op wilt scheppen voor zijn vriendjes, ipv lekker rijden enzovoort.
Leer eerst maar rijden zou ik zeggen


Sow, das wel vet 120 kmh...
LEER EERST MAAR EENS FATSOENLIJKE REMMEN MONTEREN.
wel vet ruig hoor....
 
Audioholic 22-9-2013 13:53 Print reply
Posts: 330
joh. daar ben ik mee bezig, maar ik kan iig wel enigsinds rijden leuk he, iemand afbranden

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 22-9-2013 om 13:53 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
kenny77 22-9-2013 18:31 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
ik rij met mn mbtje nu een goede 120(11k rpm). geloof me,dat gaat hard op een bromfietsje



Nah vond dat nog te langzaam.
 
K.H.S TUNING 22-9-2013 18:42 Print reply

Posts: 162
gehehehe
 
Audioholic 22-9-2013 19:27 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Nah vond dat nog te langzaam.



joh. tis een daily hea :P en een brommert, op een motor(honda vf1000rbijv) is het een wereld van verschil, dan merk je pas hoe gammel een brommertje is
 
The life is to short to listen to slow music (H)
ts50cc 22-9-2013 19:31 Print reply

Posts: 353
en na deze reacties heeft hij nog steeds niet gereageerd
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
Aprilia RX 50 2003 22-9-2013 20:10 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
haha grapig hij denkt dat die met zoon bami frame over 10 jaar nog rijd. dan kan et al niet eens meer bij et oud ijzer, zo veel roest.


tuurlijk rijdt zo'n ding over 10 jaar nog. over 20 ook wel als het moet.

verder komen jou honda's meer uit de bami richting dan zijn derbi/aprilia. ik krijg regelmatig derbi's van ruim 15 jaar oud hier langs.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
K.H.S TUNING 22-9-2013 21:17 Print reply

Posts: 162
ik heb niks tegen hoor. heb er een gehad maar dat wil ik niet meer.
vond et zelf een ramp maar kon er wat winst op maken dus klaar.
maar blokjes vind ik leuk en hoe et inelkaaar zit en vind ze wel mooi maar liever aprilia ofzo maar gaan zo snel naar de tering.
maar wijk tog van ondw af. en mijn Hondas zijn geen bami dingen al is het er naast gemaakt. niet stuk te krijgen.

 
Aprilia RX 50 2003 22-9-2013 21:25 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ik heb niks tegen hoor. heb er een gehad maar dat wil ik niet meer.
vond et zelf een ramp maar kon er wat winst op maken dus klaar.
maar blokjes vind ik leuk en hoe et inelkaaar zit en vind ze wel mooi maar liever aprilia ofzo maar gaan zo snel naar de tering.
maar wijk tog van ondw af. en mijn Hondas zijn geen bami dingen al is het er naast gemaakt. niet stuk te krijgen.



de oude appies van voor 2006 zijn kwa framewerk wel wat degelijker. maar een derbi die je op straat gebruikt loopt ook niet gou stuk. hangt af van het onderhoud.

honda's hebben het gekke voordeel dat ze zo flexibel zijn. veel mt's zijn halve kurkentrekkers geworden, maar door de simpelheid kan dat geen kwaad.

verder zijn die honda remmen niet echt om over naar huis te schrijven vandaag de dag. begrijp me niet verkeerd, toen ze gemaakt werden was t super. heb tijdje geleden samen met gerard (ook van BF) op pottendijk gereden met zijn mt en mijn rx. er is wel degelijk flink verschil tussen oud en nieuw spul. in het bijzonder de remmen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-9-2013 om 21:27 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Brommers en meer 23-9-2013 21:02 Print reply

Posts: 1966
ik weet dat me neef met een andere uitlaat en een dergerlijke vertanding zijn gpr ook op de 120 kreeg, vriend van hem had een rs en wilde hem voorbij, hij 70cc op zijn rs toen liep die 140, drie keer rollerbank en toen was hij zijn brommer voorgoed kwijt.

maargoed wat moet je met een brommer die 140 loopt op de meeste wegen kan je toch niet harder dan 120 buiten de bebouwde kom, snelweg mag je toch niet nemen.

en als je een ongeluk veroorzaakt en iemand loopt letsel op kan je de rest van je leven betalen
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha

Dit topic is 10326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved