Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aprillia rs 2009 setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67851 - aprillia rs 2009 setup
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 20-9-2013 22:35 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
[...]


Wat is dat nu weer voor een Bullshit...? 28MM is groot ZAT.
Ik had een 24mm op m'n MHR Team en die haalde 134 km/h op GPS



om 134km/h te halen is niet veel vermogen voor nodig
dat kun je al halen met 12/13pk

de mhr team die ik heb klaar gemaakt liep
tegen de de 160 en dat was een 50cc!

dus zo spectaculair is die 134km/h niet met je 80cc

de dingen die ik zeg geef ik als advies
24mm carburateur is te klein om het vermogen te
krijgen wat je van een 80cc verwacht

de dingen wat ik vertel of adviseer zijn feiten
en geen bullshit zoals jij het omschrijft

 
JST performance
K.H.S TUNING 20-9-2013 22:39 Print reply

Posts: 162
Oke maar kan je mij ook effe vertelle hoe licht en gestroomlijnt je frame is want met 14 pk en een berg koppel haal ik de 130 niet hoor.
 
jordi50cc 20-9-2013 23:04 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
Oke maar kan je mij ook effe vertelle hoe licht en gestroomlijnt je frame is want met 14 pk en een berg koppel haal ik de 130 niet hoor.



dat was inderdaad een licht frampje met ranke stroomlijn
maar een rs50 frame met goede 80cc 25pk (makelijk haalbaar)
ga je ook 150 160



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 20-9-2013 om 23:05 uur.
 
JST performance
derbi ftw 20-9-2013 23:15 Print reply

Posts: 452
50cc en 160 km/u, Good Story Bro.

In ieder geval niet met een Honda/Derbi/AM6 blok.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
kenny77 20-9-2013 23:20 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
50cc en 160 km/u, Good Story Bro.

In ieder geval niet met een Honda/Derbi/AM6 blok.

Kan wel hoor.
40 jaar geleden gingen ze al harder.

Geen weg brommer, maarja.
 
jordi50cc 20-9-2013 23:35 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
50cc en 160 km/u, Good Story Bro.

In ieder geval niet met een Honda/Derbi/AM6 blok.



Honda weet ik niet ben ik niet zo bekend mee
maar Derbi en am6 is dat prima te doen
oude type derbi is nog het meest geschikt



 
JST performance
derbi ftw 20-9-2013 23:40 Print reply

Posts: 452
Kreidler ja, geen Derbi of AM6 (geen echte kilometers)
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
jordi50cc 20-9-2013 23:49 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Kreidler ja, geen Derbi of AM6 (geen echte kilometers)



breng me maar een setje Derbi carters met een
versnellingsbakje
als ik hem niet sneller krijg dan 160km/h
betaal ik alle onderdelen en zijn de uren voor
mijn eigen rekening en mag je het blokje compleet
gratis opkomen halen
als het me wel lukt betaal je mij gewoon de uren
en de kosten van de onderdelen

wat denk je ervan?
 
JST performance
kenny77 20-9-2013 23:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Kreidler ja, geen Derbi of AM6 (geen echte kilometers)

Als ze het 40 jaar geleden al konden, moet het nu met een moderner blok zeker kunnen.



is op basis van een am6 blok.
 
jordi50cc 21-9-2013 0:00 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Als ze het 40 jaar geleden al konden, moet het nu met een moderner blok zeker kunnen.

is op basis van een am6 blok.



ja idd Kenny en dan ook nog te bedenken
dat als die am6 motor normaal 20pk
zou geven
er maar 13/14 over blijft op die zoutvlakte in bonneville
door het verschil met lucht


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 21-9-2013 om 0:01 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 21-9-2013 9:32 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Kreidler ja, geen Derbi of AM6 (geen echte kilometers)


zeker kan t wel met derbi of am6. brommers van vandaag de dag zijn alleen veel groter en zwaarder. en de opvoerpogingen die jij hebt gezien is zpul uit de doos. spul dat max getuned wordt kan de 160 zat halen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
erikjan1984 21-9-2013 9:32 Print reply
Posts: 20
En ik neem aan dat de jongen er dagelijks mee wil rijden. Dus dat het heel moet blijven. Dus dat de cilinder niet achterlijk veel toeren moet draaien of dat hij om de 2 dagen ze zuiger moet vervangen en na 2 weken de cilinder. En ik las ergens ff snel dat iemand denkt dat elke 80cc 25pk levert. Nou nee dus. Om 25 pk te halen mag je gerust enige moeite doen. En tevens is een 34mm carb op elke 80cc cilinder die niet tot het uiterste bewerkt is vette overkill. Kost je alleen maar vermogen ipv dat het vermogen oplevert.
 
jordi50cc 21-9-2013 11:14 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erikjan1984
En ik neem aan dat de jongen er dagelijks mee wil rijden. Dus dat het heel moet blijven. Dus dat de cilinder niet achterlijk veel toeren moet draaien of dat hij om de 2 dagen ze zuiger moet vervangen en na 2 weken de cilinder. En ik las ergens ff snel dat iemand denkt dat elke 80cc 25pk levert. Nou nee dus. Om 25 pk te halen mag je gerust enige moeite doen. En tevens is een 34mm carb op elke 80cc cilinder die niet tot het uiterste bewerkt is vette overkill. Kost je alleen maar vermogen ipv dat het vermogen oplevert.


beter lezen Erikjan ik zeg niet dat elke 80cc
25pk heeft ik zeg een GOEDE 80cc is 25pk makelijk
haalbaar en dan is 25 nog weinig ook
34mm carburateur heeft niemand het over gehad
maar 30mm en dat is op de meeste kitcilinders zoals team enz
echt geen overkill

maar ik snap ook wel dat het theo niet om zoveel vermogen
gaat de antwoorden zijn ook niet echt naar hem toe gericht
is meer een discusie die begon toen iemand beweerde dat
een 24mm net zo goed gaat als een 30mm
laten we maar weer dingen typen waar theo wat aan heeft
is beetje topic vervuiling zo denk ik maar

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 21-9-2013 om 11:19 uur.
 
JST performance
erikjan1984 21-9-2013 13:10 Print reply
Posts: 20
Een goed afgestelde 80cc uit de winkel haalt niet zomaar 25 pk zonderver wat aan te doen. Als je dit wel denkt, mag je lekker eigenwijs zijn. En zoals ik zei las ik ff snel, en dus inderdaad niet goed. Dat is ff snel lezen als je zelf goed leest.

verder zal ik hier niet verder op ingaan aangezien er weinig niveau blijkt te zijn.
 
shirioko 21-9-2013 15:11 Print reply

Posts: 2273
Erik Jan is gewoon butthurt dat zijn DR80 alsnog slomer ging dan de meeste ontgrensde brommers

En begrijpend lezen is ook niet zo moeilijk. Jordi en Kenny hadden het over 25pk cilinders die getuned waren en niet over plug&play spul van EasyParts

140km/h zal best te halen zijn voor een paar honderd Euro, maar of het betaalbaar en fijn rijdt..?
Je moet ook beseffen dat de cometitie motoren die die snelheden halen dat maar een paar uur kunnen volhouden. Daarna moeten ze weer uit elkaar om onderdelen te vervangen, wat een dure grap is voor een schoolbrommer. En met >24mm carburateur rijd je ook alleen maar van benzinepomp naar benzinepomp...

Ik denk dat jij meer plezier zal hebben aan een laagtoerige brommer die zonder scherpe powerband de 100 haalt. Mijn RS met zwarte top en 19mm carb trok in de 6e versnelling in een keer door van 30km/h(2000RPM) naar 100km/h(10000RPM), en dat vond ik 10x toffer dan al die hoogtoerige cilinders die continue boven de 8000RPM moesten blijven om niet terug te vallen
Laagtoerige cilinders gaan ook veel langer mee, rijden rustiger, en trekken ook nog minder aandacht van de politie.
 

Dit topic is 10404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved