Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 4 takt cb50j begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 941 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67845 - honda 4 takt cb50j begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maarten1990 17-9-2013 19:48 Print topicpost
Posts: 65
Hallo,
ik ga over 2 dagen mijn cb50 keuren
alleen nu loopt die op de gps 52km per uur.
op de technische gegevens staat dat die 40km per uur liep in Duitsland want daar komt die vandaan.

bij de rdw is het dan zo dat die dan 40 km moet lopen en geen 45km

Weet iemand hoe grote prop ik in de uitlaat moet doen zodat die 40 of langzamer rijd?

gr,
 

Brommers en meer 17-9-2013 19:49 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maarten1990
Hallo,
ik ga over 2 dagen mijn cb50 keuren
alleen nu loopt die op de gps 52km per uur.
op de technische gegevens staat dat die 40km per uur liep in Duitsland want daar komt die vandaan.

bij de rdw is het dan zo dat die dan 40 km moet lopen en geen 45km

Weet iemand hoe grote prop ik in de uitlaat moet doen zodat die 40 of langzamer rijd?

gr,


als je de vertanding dusdanig aanpast kan je je top ook lager maken
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
Viertakt 17-9-2013 20:17 Print reply

Posts: 3586
Ontsteking later zetten. Heb laatst een Kreidler die 75 liep laten keuren. Ontsteking op bovenste dooie punt gezet, liep die nog ongeveer 30. Bij een CB50 zonder verstelbare grondplaat dus ongeveer de contactpunten op 0.2mm zetten. Boeit niets dat zo'n ding beroerd loopt tijdens de keuring, zolang die maar niet te hard loopt. Mijn CB liep ook maar 34 op de rollerbank bij het RDW

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-9-2013 om 20:17 uur.
 
Viertakt uber alles.
maarten1990 17-9-2013 21:52 Print reply
Posts: 65
Ja alleen die tandwiel verhouding aanpassen is niks want het moet tijdelijk zijn en daarvoor is een tandwiel te duur.

En ik laat liever de brommer wel gewoon goed lopen dus ik ga niet kloten met de ontsteking want dan zul je zien dat die het niet meer doet tijdens de keuren etc.

Niemand een idee welke bus ik er in moet zetten?


 
De Schout 17-9-2013 22:05 Print reply
Posts: 5327
als een voortandwieltje van ยค5 al te veel gevraagd is om het ding goed te laten keuren...

stukje pvc pijp boven de gasschuif wil ook wel werken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Viertakt 17-9-2013 22:19 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maarten1990
Ja alleen die tandwiel verhouding aanpassen is niks want het moet tijdelijk zijn en daarvoor is een tandwiel te duur.

En ik laat liever de brommer wel gewoon goed lopen dus ik ga niet kloten met de ontsteking want dan zul je zien dat die het niet meer doet tijdens de keuren etc.

Niemand een idee welke bus ik er in moet zetten?




Ik denk dat ik wel 20 bromfietsen gekeurd heb en allen dmv een verlate ontsteking. Veruit de makkelijkste en betrouwbaarste manier vooral bij contactpunten. Maar goed druk er maar een prop in een uitlaat waar ori al een pijpje in zit van 12mm.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-9-2013 om 22:20 uur.
 
Viertakt uber alles.
4takker 18-9-2013 12:44 Print reply

Posts: 2395
men haalt een stukje pakking papier tergrote van je spruitstuk.

je knipt de buiten kan even groot als je spruitstuk. je maakt er 2 gaten in voor de boutjes om je spuitstuk vast te zetten.

dan ga je beginnen met een gat van klein gat in het midden van je pakking te knippen. en die maak je dusdanig groot dat de brommer 40km/h loopt. dus beginnen met een klein gat monteren kijken hoehard hij loop.
loopt hij te zacht dan knip je het gat iets groter.


of je monteert een stukje pvc buis boven je gasschuif.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
maarten1990 18-9-2013 17:31 Print reply
Posts: 65
nou dat tandwiel heeft helaas niet gewerkt heb hem voor 2 tandjes kleiner gemaakt, hij trekt nu alleen beter op en door. en de snelheid is misschien maar met 3km gezakt.

Ik ga toch maar die ontsteking vervroegen of later zetten,

kan iemand in het kort vertellen hoe dit moet? zodat die toch nog wel redelijk loopt en niks stuk gaat.
 
Vehikel 19-9-2013 20:33 Print reply

Posts: 2903
Is de originele vliegwiel met onstekingsverlater nog wel aanwezig? Ik heb ook eens een cb laten keuren bij RDW, die liep netjes 40 met origineel vliegwiel.
Je kan 'm evt. later zetten door de puntjes iets dichter bij elkaar te zetten.
Je moet 'm niet vervroegen, dan gaat ie wss alleen maar harder :p (of detoneren als je pech hebt).

Origineel staan de puntjes op 0,4mm, je kan met een voelermaatje de puntjes bv. op 0,35mm zetten, even testen en evt. nog meer verlaten (stapje voor stapje, met beleid).

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 19-9-2013 om 20:34 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2863 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved