Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hm 183 tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67835 - hm 183 tuning
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 10-10-2013 15:06 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ja het is iets verder gekomen maar men haakse handstukje begaf het.
ik heb nu een betere gekocht en heb hem op vlexi as gemaakt met koppelstukje. uit alu gedraaid. deze week nog effe wat vreesjes draaien en dan kan ik weer verder.

afbeelding



Vergeet de inlaat trouwens niet! Maar succes! Dit zie ik wel goed komen. Al moet je zeker niet die 1,5mm als wanddikte aanhouden! Veel meer. Anders kun je bij eventuele schade gelijk de cilinder weggooien.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-10-2013 om 15:08 uur.
 
K.H.S TUNING 10-10-2013 15:15 Print reply

Posts: 162
welke wanddikte zou ik dan 1.5 mm maken dan?
en ik ga ook niet met opvulplaat werken want moet spoelrichting toch al aanpassen.
inlaat vergeet ik niet hoor. is heel veel potentie om daar lekkere aux poorten in te maken en inlaat mag zeker stuk groter al helemaal als je kijt naar spoelpoort opp en inlaat opp.
 
jordi50cc 10-10-2013 15:55 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
ja het is iets verder gekomen maar men haakse handstukje begaf het.
ik heb nu een betere gekocht en heb hem op vlexi as gemaakt met koppelstukje. uit alu gedraaid. deze week nog effe wat vreesjes draaien en dan kan ik weer verder.

afbeelding



dat setje van nsk is wel goed hoor
ik gebruik hem ook op mijn nsk set
je moet hem alleen niet te lang achter elkaar gebruiken
maar dat merk je wel hij word warm
en je moet het haakse kopje borgen met een
klein beetje loctide

 
JST performance
K.H.S TUNING 10-10-2013 18:08 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



dat setje van nsk is wel goed hoor
ik gebruik hem ook op mijn nsk set
je moet hem alleen niet te lang achter elkaar gebruiken
maar dat merk je wel hij word warm
en je moet het haakse kopje borgen met een
klein beetje loctide




ja dacht ik al ja dat ze wat warm werden.
maar maakt niet dan maar iets meer gedult en dan weer verder gaan.
oke smeer je de tandwielen ook regelmatig?
 
jordi50cc 10-10-2013 18:12 Print reply

Posts: 677
ja die smeer ik elke keer even
 
JST performance
markRD 10-10-2013 21:29 Print reply

Posts: 1178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
welke wanddikte zou ik dan 1.5 mm maken dan?
en ik ga ook niet met opvulplaat werken want moet spoelrichting toch al aanpassen.
inlaat vergeet ik niet hoor. is heel veel potentie om daar lekkere aux poorten in te maken en inlaat mag zeker stuk groter al helemaal als je kijt naar spoelpoort opp en inlaat opp.



Ik las dat iemand je aanraadde de dammetjes tussen de hulppoorten en de uitlaatpoort 1,5mm te maken. Dit komt van het Jan Thiel topic op deraceheldenvanweleer.nl. De Aprilia 125cc GP cilinder had dit, maar jij werkt met ander materiaal en je wilt denk ik ook de duurzaamheid enigszins bewaren. Daarom raadde ik het je af.
 
K.H.S TUNING 10-10-2013 22:35 Print reply

Posts: 162
Ow ja zo. Ja beetje duurzaam mag wel lijkt me eerder rond de 3 mm eigelijk
 
jordi50cc 10-10-2013 22:51 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]



Ik las dat iemand je aanraadde de dammetjes tussen de hulppoorten en de uitlaatpoort 1,5mm te maken. Dit komt van het Jan Thiel topic op deraceheldenvanweleer.nl. De Aprilia 125cc GP cilinder had dit, maar jij werkt met ander materiaal en je wilt denk ik ook de duurzaamheid enigszins bewaren. Daarom raadde ik het je af.



die iemand was ik
1,5mm tot 2mm is genoeg zo maak ik ze altijd!
ook 8jaar geleden al in mijn sprint cilinders
nog nooit problemen mee gehad
en dat komt niet uit het Jan thiel topic
die was er toen ook nog niet


het kan zijn dat het met gietijzer anders moet
dat weet ik niet ik heb nog nooit hulppoorten
in een gietijzeren cilinder gemaakt dus kan niet
zeggen of het heel blijft

Jordi




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 10-10-2013 om 23:11 uur.
 
JST performance
Audioholic 11-10-2013 0:25 Print reply
Posts: 330
hulp uitlaatpoorten in gietijzer?

blijft wel heel hoor

 
The life is to short to listen to slow music (H)
K.H.S TUNING 11-10-2013 7:32 Print reply

Posts: 162
Ja in gietijzer.
Weet ook niet heb nog nooit hulpoortrn in gieteizer gemaakt.
Dus darom weer es wat nieuws.
 

Dit topic is 5424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved