Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hm 183 tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67835 - hm 183 tuning
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

K.H.S TUNING 15-9-2013 20:48 Print topicpost

Posts: 162
hallo.
dit is wat ik ong wil doen.
Uitlaat timing 185 graden. 27,5mm 2 mm omhoog
Spoel timing 126 graden. 39.5mm cylinder ophogen 1mm ophogen
Fluiters 185 graden. 27,5mm
moet niet te hoog getimed want wil niet met kx pijp rijden maar met malossi uitlaat. kijken of dat wil.



hier poortmapje hoe die origi is en de 2e foto hoe ik hem wil maken
ik weet niet zeker hoe groot ik de fluiters kan maken maar heb zo maar effe wat getekend heb ik effe een beeld.
ik heb ook nog nooit fluiters gedaan dus tips zijn welkom.
mvg kevin
http://www.mijnalbum.nl/foto-4NNX6IRS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/foto-4BE8SDJM.jpg
 

De Schout 15-9-2013 20:51 Print reply
Posts: 5327
ik zou je fluitpoorten een klein beetje lager houden als je hoofd poort. 180 graden ofzo
 
tune tweak fiddle bang bummer
K.H.S TUNING 15-9-2013 20:52 Print reply

Posts: 162
oke ja zat ik ook al aan te denken. maar bedankt
 
jordi50cc 15-9-2013 21:06 Print reply

Posts: 677


hulp poortjes altijd 1 tot 1,5mm lager als hoofd poort
en mogen zo groot mogelijk wel oppassen dat je ze niet
te ver door trekt in de boring dan zit je in de pistonpen
of dat je in de tapeinden uitkomt
dammetjes tussen hoofd en hulp poorten niet dunner dan 1,5mm
laat ze zo ver mogelijk in het uitlaat kanaal door lopen

spoelpoorten
richting van B spoeler iets meer over de zuiger
gericht dan A spoeler

Succes!

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-9-2013 om 21:20 uur.
 
JST performance
K.H.S TUNING 15-9-2013 21:19 Print reply

Posts: 162
oke bedankt.
eh iemand nog tips voor inlaat poort is nu zoon langwerpig klijn poortje. die wel 2x zo breed kan.
 
jordi50cc 15-9-2013 21:27 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
oke bedankt.
eh iemand nog tips voor inlaat poort is nu zoon langwerpig klijn poortje. die wel 2x zo breed kan.


je kunt vanuit het membraan huis
2 extra spoelpoorten maken
of 2 kanaaltjes die de B kanalen
extra voeden

zijn nog wel meer trucjes maar
meer verklap ik niet openbaar

 
JST performance
K.H.S TUNING 15-9-2013 21:34 Print reply

Posts: 162
ja dat ik indd of trek de poort door tot ik een paddenstoel inlaat krijg maja meningen ook over verdeel.
en over de auxpoorten ja dat doe ik indd miss wel.
al vaker gedaan maja daar kan je flow ook mooi mee verpesten.

je mag meook mailen hoor als je niet in open baar wil vertellen :p
 
K.H.S TUNING 16-9-2013 8:29 Print reply

Posts: 162
oja ik moet de spoelers ook nog 1mm naar beneden trekken. en uitlaat dus daar mee gelijk leggen. zal kijken of ik vandaag met de uitlaat poort kan beginnen.
 
jordi50cc 16-9-2013 13:36 Print reply

Posts: 677
ik ben benieuwd Kevin
ga je de bovenkant van de cilinder
afdraaien? of laat je het kopje zakken?



 
JST performance
K.H.S TUNING 16-9-2013 14:58 Print reply

Posts: 162
Ik ga het kopje laten zakken
Lijkt mij et handigst omdat ik wel draaibank heb
Op school zou ik et ook kunnen doen maar liever thuis.
En kopje effe wat beter maken.
 
kenny77 16-9-2013 16:29 Print reply

Posts: 29286
Voordat je gaat boren voor de fluitpoorten.
Is het makkelijk als je een rond freesje hebt met een platte bovenkant.
Dan in de uitlaat schacht waar de kanalen moeten komen eerst even aan beide kanten dat freesje erin houden.
Dan krijg je fijn een plat kantje waar je de boor op kunt zetten en kun je de 2 kanalen ook makkelijker symmetrisch maken.


 
K.H.S TUNING 17-9-2013 8:09 Print reply

Posts: 162
Ja dat is wel een goeie tip bedankt.
 
K.H.S TUNING 24-9-2013 18:37 Print reply

Posts: 162





Naja ik ben dus rustig verder gegaan. Uitlaat poort is ook ong klaar
En effe bezig geweest met de spoelers.
De spoel richting doe ik zodat de b spoeler meer over de zuiger richt dan de a spoeler. en dan heb ik 1 kant gedaan. Dan afwerken, en de andere kant. dan fluiters. dan inkaat gebeuren.


Dit bericht is gewijzigd door kevinhonda op 24-9-2013 om 18:41 uur.
 
De Schout 9-10-2013 21:38 Print reply
Posts: 5327
Hoe staat het ermee intussen?
 
tune tweak fiddle bang bummer
jordi50cc 9-10-2013 23:28 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Hoe staat het ermee intussen?



ja daar ben ik ook nieuwschierig naar
 
JST performance
K.H.S TUNING 10-10-2013 15:02 Print reply

Posts: 162
ja het is iets verder gekomen maar men haakse handstukje begaf het.
ik heb nu een betere gekocht en heb hem op vlexi as gemaakt met koppelstukje. uit alu gedraaid. deze week nog effe wat vreesjes draaien en dan kan ik weer verder.


 

Dit topic is 5423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved