Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke carb en cilinder 80cc lc mbx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67834 - welke carb en cilinder 80cc lc mbx ...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 16-9-2013 18:38 Print reply

Posts: 2160
lijkt mee geen standaard nsr tecno pijpje...
 
"Risico is extra leven"
kenny77 16-9-2013 18:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinhonda
nee niet die cylinder maar ik heb straks ook een van hem kijk daar wel effe naar zet ik ook filmpje neer.

Ben benieuwd, want ik geloof er op het moment nog niet veel van. :P
 
jordi50cc 16-9-2013 19:52 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Of dat alleen een verbetering gaf weet ik niet, ik had alles in 1x veranderd. :P
Maar zal best helpen inderdaad, origineel membraan en huis is best wel klein.

Bedankt voor de tip!
Ook de B spoelers zouden nog meer gericht kunnen worden. Sowieso de spoelpoorten daar kan nog van alles aan gebeuren!

Maar ik heb deze cilinder een aantal jaar terug gemaakt en toen had ik nog geen haaks freesje. Was meer een cilinder om aan te prutsen, gewoon voor de lol.

Uitlaat kanaal zit jammer genoeg standaard onder die radius.

Klopt inderdaad sowieso is de hele cilinder niet ideaal, zitten veel nadelen aan. (ook kwa vlees)
Ik heb deze cilinder alleen gepakt omdat hij erg goedkoop is. :P
Ging mij bij het sprinten toen ook alleen om de lol en het zelf prutsen.

Die cilinder heeft op een opgelast 50cc blokje gezeten.
Voordat dat blok gemaakt was nog zitten twijfelen voor een cr80 cilinder, dat was veel beter geweest. Maar die kreeg ik toen niet voor een goede prijs.

Hoeveel pk die heeft weet ik ook niet, niet mee op de testbank geweest.

Tijdens de sprint reed ik tegen een tegenstander die 18 pk had, die van mij was sneller weg. Alleen was mijn zuiger speling te krap en was hij warm gelopen halverwege.

Naderhand die cilinder weer aan het lopen gemaakt, maar met een andere uitlaat. Toen heeft hij nooit meer goed gelopen. (uitlaatflens had een te kleine diameter)
Hij klonk wel leuk, maar het vermogen was er niet meer. Dus ook niet meer op de testbank gezet.

En naderhand niet meer mee verder gegaan helaas.
(al staat de sprinter waar dat blok onder zit nog steeds verzekerd in de garage)


super Kenny daar leer je het meeste van
door alles zelf te doen hij klinkt goed
op de filmpjes volgens mij heb ik je wel eens
zien rijden op jubbega ik was daar toen met de scooters
een hele snelle zwarte zip met een door mij klaar gemaakte
50cc mhr team en een parelmoer witte
sr met een 70cc mhr cross waar ik zelf mee reed







Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-9-2013 om 19:54 uur.
 
JST performance
kenny77 16-9-2013 20:16 Print reply

Posts: 29286
Aha, die kan ik mij zo niet herinneren.
(maar ik ben ook niet zo in de scooters)
Wat voor tijden had je?


Op Jubbega zou kunnen, maar ik heb nooit wat gemaakt, haha. :P

in 1998 voor het eerst daar geweest naar mijn vader kijken.
En in 2004 mocht ik voor het eerst mee doen, op een puch maxi, daarna in 2005 ook nog mee gedaan met de puch.

Daarna zijn we een paar jaar niet meer naar jubbega geweest omdat het redelijk ver rijden is (300km enkel reis).
Maar het begon op een gegeven moment toch weer te kriebelen dus de nsr als basis gekocht voor een nieuwe sprinter.

in 2009 weer mee gedaan, maar de vertanding was veels te zwaar.
(en het blok ook te langzaam)
Naderhand nog wat veranderd en die cilinder van de vorige pagina gemaakt voor in 2010, maar die liep dus warm.

In dat zelfde jaar was er bij ons in de buurt een brommer race, leek me ook leuk om aan mee te doen. (gewoon als ervaring erbij)
Dus de nsr omgebouwd voor het circuit en een 50cc blokje klaar gemaakt.





Ik had nog plannen voor een nieuw blok voor de nsr voor de sprint wat wel serieus wat sneller moest worden.
Maar toen heb ik kenteken op de nsr gezet zodat ik hem beter kon testen, alleen pakte ik hem veels te vaak en gebruikte ik hem gewoon als wegbrommer.
Kon ik wat vaker rijden dan 1x per jaar het sprinten. En toen ook het motor rijbewijs gehaald en is het plan voor een nieuw blokje een beetje verwatert.
 
jordi50cc 16-9-2013 20:37 Print reply

Posts: 677
mijn tijden op jubbega weet ik niet meer het was in 2008 of 2009
zou ik even moeten opzoeken volgens mij
net onder de 8sec de zip werd 3e
maar die had eerste kunnen worden

ik doe ook niks meer met scooters/sprinters
maar voor een ander zou ik best nog eens een blokje
klaar willen maken

 
JST performance
kenny77 16-9-2013 20:40 Print reply

Posts: 29286
Ah dat is wel serieus snel!
 
NSR-brakka 21-9-2013 10:33 Print reply

Posts: 138
nou met deze onderbouwingen hebben jullie me toch laten kiezen voor de 80cc,aangezien ik op honda80ccracing.blabla.com ook gelezen heb dat de eurocilindro niet echt top is

voorlopige setup dus
80cc ge3g word dan tuned door iemand hier
30mm mikuni
4 kleps malossie carbon membraam
28mm malossi spruitstuk,wss dan beetje bewerkt voor de 30mm
6bak

uitlaat moetk nog even kijken

moet wel leuk lopen toch?

iig bedankt iedereen!

mvg

michael blok
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
NSR-brakka 22-9-2013 16:15 Print reply

Posts: 138
met deze spullen,wat voor uitlaat raden jullie aan?ik zat zelf aan een proma 80 te denken,maar er moet vast een betere betaalbare pijp op de markt zijn???


 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
De Schout 22-9-2013 19:35 Print reply
Posts: 5327
tecno met iets ingekorte voorbocht heb ik redelijk goed zien lopen op een aangepaste ge3. stukken beter dan een proma pijpje.
 
tune tweak fiddle bang bummer
K.H.S TUNING 22-9-2013 19:44 Print reply

Posts: 162
jup is helemaal waar de tecno 50cc uitlaat nieuw iets van 70/80 euro en gaat mooi als je goed tunet
 
NSR-brakka 22-9-2013 22:55 Print reply

Posts: 138
dus we hebben het hier gewoon over de techno 50/70cc pijp met die rare knik erin? die heeft voor de proma erop gelegen en liep zeker wel mooi op me 70cc malossi

dus die pijp de voorbocht inkorten?

van welke kant,de kant waar de expansie in doorloopt,orf vanaf de kant van de flens inkorten, de bocht is best lang inderdaad, als ik zou moeten zeggen welke kant,zou ik vanaf waar de flens hoort te zitten,
maar ik hoor graag verbeteringen of meningen

mvg
michael blok
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
K.H.S TUNING 23-9-2013 10:00 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
dus we hebben het hier gewoon over de techno 50/70cc pijp met die rare knik erin? die heeft voor de proma erop gelegen en liep zeker wel mooi op me 70cc malossi

dus die pijp de voorbocht inkorten?

van welke kant,de kant waar de expansie in doorloopt,orf vanaf de kant van de flens inkorten, de bocht is best lang inderdaad, als ik zou moeten zeggen welke kant,zou ik vanaf waar de flens hoort te zitten,
maar ik hoor graag verbeteringen of meningen

mvg
michael blok


jup die uitlaat ja

niet de voorbocht maar diffusor 1 van af de las dacht ik. dus voor bocht dan krijg je die konus die dus.
 
NSR-brakka 23-9-2013 12:09 Print reply

Posts: 138
ok dan moet je daarvoor wel een ander stuk ertussen lassen wil het mooi overlopen in de voorbocht,zijn er bepaalde maten die ik aan moet houden? of heeft het geen invloed op de werking van de reflector aan de andere kant?of is dat juist de truc?
en dan neem ik ook aan dat ik een 80cc flens erop moet hebben,anders knijpt die weer de cilinder af,of heb ik dat verkeerd?

ja ik stel gewoon alle vragen maar,alleen zo word ik er wijzer van

mvg

michael blok

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 23-9-2013 om 12:11 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
De Schout 23-9-2013 13:45 Print reply
Posts: 5327
Als ik het goed is past een proma 80 flens.

en 'vroeger..' werd zo'n tecno +/-2.5cm ingekort, vooraan recht aan de cilinder. maar dan waarschijnlijk vooral omdat dat het makkelijkste is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
mbxrijder 23-9-2013 18:08 Print reply

Posts: 109
@topic starter.
Ik zag op mp je advertentie en zie dat je uit roosendaal komt.
Ik woon zelf in standdaarbuiten.
Als er wat is weet je dat je hulp blakbij heb wonen!!!

En weer ontopic!!

Maar de originele ge3g cilinder bewerken aan de uitlaatpoort en net techno uitlaat ben je al een eind onderweg.
Deckhoogte van 22,5mm aanhouden, de inlaat 2@3mm naar beneden frezen en beide sleuven verbreden met 2mm.
Minimaal 24mm erachter maar 26mm of 28mm heeft meer de voorkeur.
Zuiger beide kanten inkorten met 4mm en smeer kanaaltje aan uitlaat zijde van de zuiger voor de spijl boren van 1,5mm.
Laat de cilinder wel opnoeuw boren em braam de poorten goed af.
Voor het mooie nog opmaatkop erop en een binnenrotor zou helemaal baas zijn.
Dan heb je een snelle combi die ook nog betrouwbaar is mits de goede zuiger erin gestopt word!!!
Daarna bij Manniƫn op de testbank voor de uitdraai van het vermogen wat ik schat tussen de 15@17pk.

Dit bericht is gewijzigd door mbxrijder op 23-9-2013 om 18:27 uur.
 

Dit topic is 11885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved