Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - welke carb en cilinder 80cc lc mbx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67834 - welke carb en cilinder 80cc lc mbx ...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-brakka 16-9-2013 0:41 Print reply

Posts: 138
ja ik zag het net al, is opzich niet veel werk, blok moet toch eerst een revisie krijgen,dus ook uit elkaar

iig bedankt voor de reacties, ik wacht de poortmap nog even af en dan ben ik iig erg blij

mvg michael blok
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jordi50cc 16-9-2013 0:46 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zou toch even dat randje weg halen, is de moeite niet. En die malossi en eurocilindro, tsja ik ben er geen fan van.
(ik heb ze ook thuis gehad)



idd Kenny

die eurocilindro lijkt al helemaal nergens op
en die malossi tja dan heb ik wel beter werk
van Jorg Moller (malossi) gezien

 
JST performance
NSR-brakka 16-9-2013 0:46 Print reply

Posts: 138
die eurocilindro,van welk materiaal is dat gemaakt? is die te poetsen of honen?

 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
kenny77 16-9-2013 0:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
idd Kenny

die eurocilindro lijkt al helemaal nergens op
en die malossi tja dan heb ik wel beter werk
van Jorg Moller (malossi) gezien


Ja inderdaad. :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
die eurocilindro,van welk materiaal is dat gemaakt? is die te poetsen of honen?



Ik dacht dat die een chroom wand had, maar kan ook nikasil zijn.
Kan je laten diamant honen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-9-2013 om 0:51 uur.
 
NSR-brakka 16-9-2013 0:51 Print reply

Posts: 138
dus niet te honen eigenlijk?

edit, er zit hier een crossmotor zaak in de buurt,daar zullen ze het wel kunnen neem ik aan?

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 16-9-2013 om 0:52 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
kenny77 16-9-2013 0:55 Print reply

Posts: 29286
Ja heel lichtjes, omdat die wand niet zo dik is kunnen ze er niet veel uit halen.
Dus is meer om de hoon sporen terug in te krijgen en om hem de goede zuigermaat te geven.
Kan je altijd vragen.


Maar is wel zonde om aan die cilinder geld uit te geven. Zal best oke rijden, maar veel spannends is het niet.
 
NSR-brakka 16-9-2013 0:58 Print reply

Posts: 138
nee snap ik ik twijfel nog, ik zie ook meer in die 80cc cilinder,ik heb alleen geen freesapparaat omdat weg te kunnen halen,dat is het probleem meer

die randen in het blok zegmaar

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 16-9-2013 om 0:59 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
kenny77 16-9-2013 0:59 Print reply

Posts: 29286
Dremel kan het ook prima mee, maar anders de carters mee geven aan de gene die de cilinder doet bewerken?
 
NSR-brakka 16-9-2013 1:02 Print reply

Posts: 138
ok, ja een dremel heb ik wel ter beschikking,dan ga ik alsnog voor die 80cc,vond ik ook een leukere cilinder
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
kenny77 16-9-2013 17:17 Print reply

Posts: 29286
Een poort mapje




een schematisch plaatje van het aanpassen de de uitlaatschacht



Nog wat foto's van mijn cilinders








Mooie website vol met goede tips en ook snelle cilinders te koop

http://honda80ccracing.weebly.com/index.html

 
jordi50cc 16-9-2013 17:43 Print reply

Posts: 677
Kenny

heb je op de linker cilinder een groter membraanhuis
gemaakt? dat gaf vast al een hele verbetering?
de binnen radius van de A spoelers zouden nog iets
vlakker kunnen en iets meer naar het middelpunt van de zuiger
gericht
en uitlaat kanaal bodem een iets minder diepe radius
iets vlakker met de poort zelf
ik denk dat hij dan nog wel ietsjes beter loopt
best leuk om daar eens mee te puzzelen
zijn niet veel mensen die zoveel werk in een gietijzeren
cilinder steken
ik ben wel benieuwd hoeveel vermogen die geeft


Jordi
 
JST performance
kenny77 16-9-2013 18:34 Print reply

Posts: 29286
Of dat alleen een verbetering gaf weet ik niet, ik had alles in 1x veranderd. :P
Maar zal best helpen inderdaad, origineel membraan en huis is best wel klein.

Bedankt voor de tip!
Ook de B spoelers zouden nog meer gericht kunnen worden. Sowieso de spoelpoorten daar kan nog van alles aan gebeuren!

Maar ik heb deze cilinder een aantal jaar terug gemaakt en toen had ik nog geen haaks freesje. Was meer een cilinder om aan te prutsen, gewoon voor de lol.

Uitlaat kanaal zit jammer genoeg standaard onder die radius.

Klopt inderdaad sowieso is de hele cilinder niet ideaal, zitten veel nadelen aan. (ook kwa vlees)
Ik heb deze cilinder alleen gepakt omdat hij erg goedkoop is. :P
Ging mij bij het sprinten toen ook alleen om de lol en het zelf prutsen.

Die cilinder heeft op een opgelast 50cc blokje gezeten.
Voordat dat blok gemaakt was nog zitten twijfelen voor een cr80 cilinder, dat was veel beter geweest. Maar die kreeg ik toen niet voor een goede prijs.




Hoeveel pk die heeft weet ik ook niet, niet mee op de testbank geweest.

Tijdens de sprint reed ik tegen een tegenstander die 18 pk had, die van mij was sneller weg. Alleen was mijn zuiger speling te krap en was hij warm gelopen halverwege.

Naderhand die cilinder weer aan het lopen gemaakt, maar met een andere uitlaat. Toen heeft hij nooit meer goed gelopen. (uitlaatflens had een te kleine diameter)
Hij klonk wel leuk, maar het vermogen was er niet meer. Dus ook niet meer op de testbank gezet.

En naderhand niet meer mee verder gegaan helaas.
(al staat de sprinter waar dat blok onder zit nog steeds verzekerd in de garage)
 
K.H.S TUNING 16-9-2013 18:35 Print reply

Posts: 162
ik ken iemand die haald met een tecno uitlaat en die cylinder 21pk op de testbank met 26mm keihin. gaat wel leuk anders
 
kenny77 16-9-2013 18:37 Print reply

Posts: 29286
Heb je de uitdraai daarvan?
 
K.H.S TUNING 16-9-2013 18:38 Print reply

Posts: 162
nee niet die cylinder maar ik heb straks ook een van hem kijk daar wel effe naar zet ik ook filmpje neer.
 

Dit topic is 11919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved