Quote:Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
er zit een lichte veeg op de spijl van de uitlaatpoort, nauwelijks voelbaar,geen stukjes wand eraf,puur die veeg, dit gwn op te lossen met een poetsbeurt en nieuwe zuiger?
mvg michae3l blok
die veeg kan geen kwaad die komt erin
omdat mensen bijna nooit de spijl
terug leggen 9 van de 10keer loopt
hij op de spijl vast
honen en de spijl wat terug leggen
en een nieuwe zuiger erin met de juiste zuiger speling
om hem snel te maken moeten er wat meer aan
gebeuren timingen zijn ook veel te tam
ok dan,ik ga deze 80cc naar marco leegwater hier van het forum sturen,die wou hem tunen voor mij.
iig heel erg bedankt,was van plan die 30mm carb op die 125 te zetten ,maar aangezien ik nu voor die 80 kies, denk ik dat die 30mm carb beetje overkill is nietwaar?
en als ik em goed laat aanpakken die cilinder,is het dan nog wel een beetje efficient of dan alsnog teveel?
mvg michael blok
edit...wat raden jullie aan?
Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 15-9-2013 om 23:10 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
ok dan,ik ga deze 80cc naar marco leegwater hier van het forum sturen,die wou hem tunen voor mij.
iig heel erg bedankt,was van plan die 30mm carb op die 125 te zetten ,maar aangezien ik nu voor die 80 kies, denk ik dat die 30mm carb beetje overkill is nietwaar?
en als ik em goed laat aanpakken die cilinder,is het dan nog wel een beetje efficient of dan alsnog teveel?
mvg michael blok
edit...wat raden jullie aan?
Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 15-9-2013 om 23:10 uur.
ik ken Marco Leegwater niet maar
laat hem tunen door iemand die ook daadwerkelijk
weet wat hij doet
Je kan ook kijken voor een 26mm keihin pe (is zo'n rondschuif) en zijn ook niet zo duur.
Die rijd er ook best wel fijn op met origineel membraan. Voor de 30mm is het membraan wat aan de kleine kant.
Uit de originele 80 is best een leuk vermogen te halen.
(ik heb er nu ook een paar bewerkt)
In reactie op je mailtje een paar foto's
(ik heb er nog meer en duidelijkere, ook een poortmapje, maar die zal ik morgen even op zoeken en hier neer zetten)
Links een sprint cilinder, die is wat meer aan gepast, rechts mijn straat cilinder
Straat cilinder
Sprint cilinder
(was nog een oude versie, maar geeft een idee)
aux poorten
Wat ook veel scheelt bij die originele cilinders is als je de uitlaat schacht zo breed mogelijk maakt. Dit is standaard veels te smal.
op deze foto zoals het rechts is, geeft een idee, al zie je het op de foto niet zo goed. Zou je hem eigenlijk voor in het echt moeten zien.
Maar is wel even kijken omdat er weinig vlees zit, dus is een beetje gokken hoe ver je kan gaan.
Maar als je niet aan de spoelpoorten hoeft te zitten, kan je het ook prima zelf proberen. Is niet zo moeilijk alleen even rustig voor zitten.
(de spoelpoorten aan passen dmv een haaks freesje is ook nog het een en andere uit te halen, alleen dat is moeilijker en erg tijdrovend)
Spoelpoort timing zal standaard ook laag liggen. Zo te zien heb je geen mbx80 cilinder maar een mtx80 , ns1 of crm75 cilinder.
Kan je het makkelijkste de cilinder ophogen door middel van een ophoogplaat en dan de cilinder aan de bovenkant een stukje laten af frezen of een cilinderkop laten draaien waarbij de verbrandings ruimte in de cilinder valt.
filmpje van het straat blokje
naderhand nog een zelfgemaakte uitlaat op gezet, liep die weer iets beter. Maar de zuiger was wel een beetje gaar. (hier in het filmpje ook al)
Wel veel plezier van gehad en voor als straat brommer reed het wel oke.
dus op die straatcilinder heb je eigenlijk enkel de uitlaatpoort zo bewerkt?of begrijp ik dat verkeerd,het moet wel klein beetje straatcilinder moeten blijven
heel erg bedankt,kga me er zeker in verdiepen
en kijk uit naar een poortmap!
mvg
michael blok
en ja, het blijft leuk,maar die 80cc gaat dus zo niet op dat 80 blok bedoel je te zeggen?
De straat cilinder heeft de vorige eigenaar van mijn nsr ook aan gewerkt.
Hij had de spoelpoorten 1mm ophoog gehaald en de uitlaatpoort verbreed en opgehoogd.
Ik heb de uitlaatschacht daarvan beter gemaakt en de uitlaatpoort nog iets hoger gemaakt en aux poorten in gemaakt. Liep toen al een heel stuk fijner.
Maar er zit ook een opmaat cilinderkop op, bewerkt origineel membraan, 26mm keihin, hpi 03 en op dat filmpje een speciale 70cc uitlaat. (maar die kneep hem af)
Dat blok liep perfect voor op de weg, je kon er ook lekker rustig mee rijden. Maar ik heb er ook ritjes van 250 km door de ardennen mee gedaan ging ook prima. (en toen heb ik hem niet gespaard)
Ligt eraan welke carters je hebt, zit er een rand in het blok waar het cilinder hemd in valt?
Dan heb je een mbx blok en past die cilinder niet op. (kan je wel even dat randje weg frezen)
als je een blok hebt waar geen randje in zit past die cilinder er zo op.