Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi Senda verzuipt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67828 - Derbi Senda verzuipt?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

niekcober 14-9-2013 15:44 Print topicpost
Posts: 3
Dag mensen,

Ik heb zojuist een Derbi gekocht als mijn eerste opknapper, het probleem nu is dat het lijkt alsof hij verzuipt.

Probleem: Na een tijdje rijden of hoger in de toeren valt de brommer gewoon uit, hij wil dan niet meteen starten maar pas naar een tijdje proberen.
Ook rijd hij niet lekker in de 1e en 2e versnelling, hij gaat namelijk niet naar zijn volledige toeren bereik maar gaat dan lopen alsof er een toeren begrenzer op zit.

Brommer gegevens:

Derbi Senda X-Race uit 2005
70cc Top Performances
Dell'orto phbs 21ds
Sproeier maat 88
en een Hebo Racing uitlaat

Kan het zijn dat de sproeier te groot is?

Mvg,
Niek Cober
 

joostvk 14-9-2013 16:13 Print reply
Posts: 242
ik denk eerder dat de sproeier te klein is.
bij mij zit er een 81 in met ori cilinder en 14 mm carb
 
Aprilia RX 50 2003 14-9-2013 17:46 Print reply

Posts: 6717
gaat hij stotteren bovenin de toeren? dan wss te groot.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 14-9-2013 18:56 Print reply

Posts: 3131
Te arm mengsel met een warmloper als gevolg?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
frysian nigthmare 14-9-2013 19:00 Print reply

Posts: 29
niet goed afgesteld?
 
Zonder heuvels is motorrijden niks aan!
sjoerd456 14-9-2013 19:14 Print reply

Posts: 274
Vlotterbak trekt leeg en waarschijnlijk een te kleine sproeier
 
niekcober 14-9-2013 19:44 Print reply
Posts: 3
Hij gaat niet stotteren bij hoger toerental maar valt helemaal uit, dit doet hij niet altijd maar na een tijdje op hoger toerental te hebben gereden, dus alsof het vlotterbakje inderdaad leeg getrokken word. Wat moet ik nu kunnen merken als ik een warmloper heb gehad? Of moet ik daarvoor de cilinder demonteren?

Ik heb de bougie is bekeken, en hij is grijs.

Dit bericht is gewijzigd door niekcober op 14-9-2013 om 20:16 uur.
 
joostvk 14-9-2013 20:19 Print reply
Posts: 242
duidelijk een te kleine sproeier.
duw er eens een 100 in of zo.
kijken wat hij dan doet.

bougie moet koffiebruin zijn.

 
jordi50cc 14-9-2013 20:31 Print reply

Posts: 677
sproeier is wel wat aan de kleine kant
maar daar zit het probleem niet
dan zou hij niet compleet afslaan
en pas na een tijdje weer te starten zijn
bij gas dicht zou hij door moeten lopen

ik denk dat jij mischien wel
een zwaardere vlotter nodig bent
de dellorto`s staan er wel een
beetje om bekend

heb je al wel gekeken of de doorstroom wel goed
is dus de weg van tank naar carburateur?
of mischien zit er vuil in de carburateur zelf


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-9-2013 om 20:32 uur.
 
JST performance
niekcober 14-9-2013 20:37 Print reply
Posts: 3
Stationair loopt de brommer wel, maar naar een tijdje valt hij uit. ook start hij niet direct maar pas naar een tijdje weer. De brandstof stroomt wel door maar ik heb het vlotterbakje eraf gehaald en er zat zo goed als geen brandstof in, maar een klein beetje.
 
jordi50cc 14-9-2013 20:44 Print reply

Posts: 677
Niek

dus stationair slaat de motor ook uit
na een poosje?
als jij het vlotter bakje eraf hebt
en de benzine slang zit op de carb..
en draait het kraantje open stroomt het
benzine dan vlot door of matig?

dan zou het vlotter afsluitertje
ook nog wel eens een beetje
kunnen blijven hangen

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 14-9-2013 om 20:48 uur.
 
JST performance

Dit topic is 3614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved