Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Dat zeg ik net maar dan met andere woorden. Chapeau we zijn het eens.
[...]
Oke.
Waarom werkt het niet op een tweetakt?
oke theorie uitleggen is niet mijn sterkste kant dus even simpel
bij een 2takt wil je het liefste je mengsel
zo koel mogelijk in je spoelkanalen hebben
aangezien dat een motor met 50cc cilinder inhoud
in de meeste gevallen meer dan het dubbele carter inhoud
heeft blijft het meeste verse mengsel al
een aantal slagen in het carter voor het uiteindelijk
in je cilinder terecht komt maak je het inlaat traject
nog langer (kort gezegd) dat is een rem op de flow
je krijgt een negatieve ruimte
dan heeft het dus ook nog meer tijd om op te warmen
dat is niet wat je wil hoe koeler en sneller je het mengsel in je
cilinder krijgt hoe meer vermogen je hebt
nogmaals theorie uitleggen is niet mijn sterkste kant maar ik
hoop dat je me een beetje snapt zo
ik weet dat het bij 4takten soms wel eens
gedaan word het inlaat spruitstuk langer
maken of een schoep erin maken om een werveling te
creeren om gasstroom sneller te maken
om zo meer mengsel in je cilinder
te krijgen maar bij een 4takt komt het mengsel
meteen vanaf het spruitstuk via de kleppen in
de verbrandingskamer het spoelproces gaat er niet
aan vooraf wat je bij een 2takt wel hebt
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 13-9-2013 om 2:44 uur.