Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - maximale hoek carburateur op cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67825 - maximale hoek carburateur op cilind...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-brakka 12-9-2013 13:27 Print topicpost

Posts: 138
hoi,ik ben nu bezig met mijn inlaat traject, nu heb ik een zelfbewerkt spruitstuk,nu had ik dat ding gisterenavond in me handen en was wat aan het denken aan het boek van graham bell waarin staat dat hoe rechter de carb op de inlaat van de cilinder staat,hoe efficienter dit zou zijn,in het kort.

nu dacht ik, als ik het spruitstuk een halve slag zou draaien, de carb veel rechter op de inlaat zou staan,maar dan staat ie tegelijkertijd wel onder een grotere hoek,toen rees bij mij de vraag, wat is de maximale hoek waarop de carb maximaal kan staan,zonder dat ik problemen krijg met de benzine aanvoer of andere zaken?

het gaat om een 21mm dellorto phbg,mocht dat van belang zijn

mvg

Michael Blok


 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny

kenny77 12-9-2013 13:36 Print reply

Posts: 29286
Je gaat het niet merken, persoonlijk zou ik hem gewoon normaal monteren.
 
jordi50cc 12-9-2013 21:34 Print reply

Posts: 677
problemen ga je er niet mee krijgen maar
bij membraan op de cilinder is het beste de
carburateur zo recht mogelijk op de boring


Jordi


 
JST performance
Viertakt 12-9-2013 22:56 Print reply

Posts: 3586
Walbro carb recht op het membraam monteren. Die dingen werken op de kop nog. Gewoon zo'n 20mm van een knetterbijl afslopen.


Even serieus, carbje zo rechtop mogelijk monteren, flotterniveau is van belang op de karakteristiek van de carb. Verschil van de lengte van het inlaat traject merk je amper. Sterker nog, onder bepaalde omstandigheden is een langer spruitstuk beter ivm massatraagheid van het mengsel.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-9-2013 om 22:58 uur.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 12-9-2013 23:09 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Walbro carb recht op het membraam monteren. Die dingen werken op de kop nog. Gewoon zo'n 20mm van een knetterbijl afslopen.


Even serieus, carbje zo rechtop mogelijk monteren, flotterniveau is van belang op de karakteristiek van de carb. Verschil van de lengte van het inlaat traject merk je amper. Sterker nog, onder bepaalde omstandigheden is een langer spruitstuk beter ivm massatraagheid van het mengsel.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-9-2013 om 22:58 uur.


dat laatste wat je schrijft gaat alleen op
voor een klepperdeklep motor hoor
voor een 2takt is hoe korter het inlaat traject
hoe beter

zo`n walbro kart carburateur heb ik ook eens
geprobeerd op een sprint blok (minarelli horizontaal)
is wel heel erg gevoelig kwa afstelling zon ding

 
JST performance
koetjeboe91 12-9-2013 23:12 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


dat laatste wat je schrijft gaat alleen op
voor een klepperdeklep motor hoor
voor een 2takt is hoe korter het inlaat traject
hoe beter

zo`n walbro kart carburateur heb ik ook eens
geprobeerd op een sprint blok (minarelli horizontaal)
is wel heel erg gevoelig kwa afstelling zon ding




hoe korter hoe beter klopt niet helemaal. het mengsel heeft wel de tijd nodig om volledig te kunnen verdampen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Viertakt 12-9-2013 23:33 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


dat laatste wat je schrijft gaat alleen op
voor een klepperdeklep motor hoor



Ohja sorry was vergeten dat ik geen verstand had van tweetakten omdat mijn naam Viertakt is.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 13-9-2013 0:16 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Ohja sorry was vergeten dat ik geen verstand had van tweetakten omdat mijn naam Viertakt is.


nee dat is het niet je zou mij niet horen zeggen
dat jij helemaal geen verstand van 2takt hebt
maar in geen enkel geval is een langer
inlaat traject winst gevent
bij een 2takt sorry maar daar kan ik je echt
geen gelijk in geven
 
JST performance
Viertakt 13-9-2013 0:49 Print reply

Posts: 3586
Mag ik dan even opmerken dat het vermelden dat een tweetakt verschilt van een viertakt bij elke discussie dan geheel nonrelevant is? Ik weet het verschil en de overeenkomsten.

Ik zal overigens ook niet weten waarom het niet opgaat voor een tweetakt. Massatraagheid van het mengsel doet het zelfde bij een tweetakt als bij een viertakt. Heel simpel gezegt 'mengsel doorduwen'. De reden dat een lang spruitstuk niet vaak gebruikt wordt is door de lag en condensatie problemen.

Ik ben benieuwd wat de theorie is waarom het niet zou werken op een tweetakt.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 13-9-2013 1:14 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Mag ik dan even opmerken dat het vermelden dat een tweetakt verschilt van een viertakt bij elke discussie dan geheel nonrelevant is? Ik weet het verschil en de overeenkomsten.

Ik zal overigens ook niet weten waarom het niet opgaat voor een tweetakt. Massatraagheid van het mengsel doet het zelfde bij een tweetakt als bij een viertakt. Heel simpel gezegt 'mengsel doorduwen'. De reden dat een lang spruitstuk niet vaak gebruikt wordt is door de lag en condensatie problemen.

Ik ben benieuwd wat de theorie is waarom het niet zou werken op een tweetakt.


probeer het maar eens wat het verschil is
met een te lang inlaat traject en een korte als eerste
gas reactie is heel anders je beschikt vast niet
over een testbank maar dan zou je ook kunnen zien
wat het doet in de vermogens kromme
al die theorieën heb je niks aan de praktijk is wat telt

 
JST performance
Viertakt 13-9-2013 1:20 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


probeer het maar eens wat het verschil is
met een te lang inlaat traject en een korte als eerste
gas reactie is heel anders
Dat zeg ik net maar dan met andere woorden. Chapeau we zijn het eens.


Quote:
je beschikt vast niet
over een testbank maar dan zou je ook kunnen zien
wat het doet in de vermogens kromme
al die theorieën heb je niks aan de praktijk is wat telt



Oke.

Waarom werkt het niet op een tweetakt?
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 13-9-2013 1:49 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Dat zeg ik net maar dan met andere woorden. Chapeau we zijn het eens.


[...]


Oke.

Waarom werkt het niet op een tweetakt?



oke theorie uitleggen is niet mijn sterkste kant dus even simpel
bij een 2takt wil je het liefste je mengsel
zo koel mogelijk in je spoelkanalen hebben
aangezien dat een motor met 50cc cilinder inhoud
in de meeste gevallen meer dan het dubbele carter inhoud
heeft blijft het meeste verse mengsel al
een aantal slagen in het carter voor het uiteindelijk
in je cilinder terecht komt maak je het inlaat traject
nog langer (kort gezegd) dat is een rem op de flow
je krijgt een negatieve ruimte
dan heeft het dus ook nog meer tijd om op te warmen
dat is niet wat je wil hoe koeler en sneller je het mengsel in je
cilinder krijgt hoe meer vermogen je hebt

nogmaals theorie uitleggen is niet mijn sterkste kant maar ik
hoop dat je me een beetje snapt zo

ik weet dat het bij 4takten soms wel eens
gedaan word het inlaat spruitstuk langer
maken of een schoep erin maken om een werveling te
creeren om gasstroom sneller te maken
om zo meer mengsel in je cilinder
te krijgen maar bij een 4takt komt het mengsel
meteen vanaf het spruitstuk via de kleppen in
de verbrandingskamer het spoelproces gaat er niet
aan vooraf wat je bij een 2takt wel hebt





Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 13-9-2013 om 2:44 uur.
 
JST performance
koetjeboe91 13-9-2013 14:00 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


probeer het maar eens wat het verschil is
met een te lang inlaat traject en een korte als eerste
gas reactie is heel anders je beschikt vast niet
over een testbank maar dan zou je ook kunnen zien
wat het doet in de vermogens kromme
al die theorieën heb je niks aan de praktijk is wat telt




je zegt het al goed met een TE LANG spruitstuk.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jordi50cc 13-9-2013 14:32 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]



je zegt het al goed met een TE LANG spruitstuk.



elke vorm van langer is slechter of dat nou 2cm langer is
of 10 hoe korter hoe beter
in je vorige post beschrijf je dat het mengsel
in het spruitstuk verdampt als je dat werkelijk denkt
sla je de plank goed mis haha

 
JST performance

Dit topic is 2937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved