Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Elektromotor AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 658 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67824 - Elektromotor AM6
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 10258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 17-9-2013 20:20 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Elektriciteit is de toekomst. Ik vind benzine ook leuker om mee te rijden maar zodra de actieradius, oplaadtijd en levensduur van de batterijen in elektrische auto's beter wordt zullen ze heerschen (wat waarschijnlijk nog wel wat jaren zal duren)
Wist je dat in de tijd van de T Ford elektrische auto's heel normaal waren en zelfs een luxe? (je hoefde ze niet aan te slingeren)



zolang er nog brandstoffen zijn
blijven de brandstof motoren bestaan
dat wat er tot nu toe aan full electro motoren ontwikkeld is
voor in het vervoer is volgens mij nog 1 grote flop
als je kijkt naar hoeveel km`s je er mee kan rijden
en wat de oplaad tijden zijn lijkt mij nog niet echt
bepaald een succes




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-9-2013 om 20:29 uur.
 
JST performance
koetjeboe91 17-9-2013 20:33 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



zolang er nog brandstoffen zijn
blijven de brandstof motoren bestaan
dat wat er tot nu toe aan full electro motoren ontwikkeld is
voor in het vervoer is volgens mij nog 1 grote flop
als je kijkt naar hoeveel km`s je er mee kan rijden
en wat de oplaad tijden zijn lijkt mij nog niet echt
bepaald een succes




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-9-2013 om 20:29 uur.



het struikel punt is de accu. niemand heeft zin in een tank beurt van 8 uur en een bereik van 200 a 300 km. zodra dit is aangepakt zal elektro een zeer goede kans hebben.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
JB1 17-9-2013 20:42 Print reply

Posts: 14881
Er zijn niet veel electrische auto's omdat er niet veel oplaadpunten zijn en er zijn niet veel electrische oplaadpunten omdat er niet veel electrische oplaadpunten zijn.

There's your problem.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 17-9-2013 20:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
electro kan zeker heel erg hard gaan!

een kennis van mij heeft een klein rc bootje
met borstel loze motor die gaat met een
snelheid van 140/150 over het water

dat is natuurlijk niet te vergelijken met dit
maar er zou vast en zeker ook wel een snelle
2wieler te maken zijn






Elektriciteit is op talloze vlakken superieur aan fossiele brandstof motoren. Het enige wat de ontwikkeling terug houdt is het gewicht van batterijen, de capaciteit, de oplaadtijd en de levensduur
150 km/h over het water met een nagenoeg gewichtloos bootje lijkt me trouwens twijfelachtig, een golfje en het ding vliegt weg. Kroegverhaal misschien?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



zolang er nog brandstoffen zijn
blijven de brandstof motoren bestaan
dat wat er tot nu toe aan full electro motoren ontwikkeld is
voor in het vervoer is volgens mij nog 1 grote flop
als je kijkt naar hoeveel km`s je er mee kan rijden
en wat de oplaad tijden zijn lijkt mij nog niet echt
bepaald een succes




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 17-9-2013 om 20:29 uur.


Zeker zullen ze blijven bestaan, net zoals oude tweetakten die niemand meer wilt hebben behalve een klein groepje

 
jordi50cc 17-9-2013 20:59 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]


Elektriciteit is op talloze vlakken superieur aan fossiele brandstof motoren. Het enige wat de ontwikkeling terug houdt is het gewicht van batterijen, de capaciteit, de oplaadtijd en de levensduur
150 km/h over het water met een nagenoeg gewichtloos bootje lijkt me trouwens twijfelachtig, een golfje en het ding vliegt weg. Kroegverhaal misschien?

[...]


Zeker zullen ze blijven bestaan, net zoals oude tweetakten die niemand meer wilt hebben behalve een klein groepje




kroegverhaal? HAHA ik wist dat er zo`n reactie zou komen
maar nee hoor hier een soort gelijk bootje heb van het bootje
zelf een filmpje op mijn telefoon maar die krijg ik niet
op de laptop

http://www.youtube.c...K9ZC46dzMzk&hd=1


 
JST performance
Paul de Salmiakbal 17-9-2013 21:13 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]



kroegverhaal? HAHA ik wist dat er zo`n reactie zou komen
maar nee hoor hier een soort gelijk bootje heb van het bootje
zelf een filmpje op mijn telefoon maar die krijg ik niet
op de laptop

http://www.youtube.c...K9ZC46dzMzk&hd=1



Colour me surprised, maar ik had wel gelijk, hij crashte een paar keer
 
jordi50cc 17-9-2013 21:35 Print reply

Posts: 677
het is heel moeilijk om daar mee te spelen
rechtuit gaat wel maar zodra je bij vol vermogen
probeert bij te sturen dan gaat het mis

er zitten 2 borstel loze motoren op
alleen die kosten al ruim 400euro per stuk
en dan heb ik het nog niet eens over de rest
het complete bootje heeft hem ong 3000euro gekost
duur speelgoedje dus
ik zou het me nooit bouwen maar ieder zijn hobby

 
JST performance
alwin mtx 17-9-2013 22:51 Print reply

Posts: 505
Persoonlijk heb ik ook nog geen elektromotor met een versnellingsbak gezien.

Als je het echter anders bekijkt is het voor een brommer misschien niet zo een gek idee...

Oké je hebt gelijk elektro motoren leveren veel koppel bij een laag toeren tal.

Maar een last in beweging brengen vraagt veel energie. Eigenlijk het zelfde als wat je met een 50cc verbrandingsmotortje doet. Als je een klein elektromotortje (want dat is het) eerst de last in beweging laat brengen door een lichte vertanding.
En dat koppel bij een laag toeren tal ook in de volgende versnellingen weer gebruikt.

Heb je in wezen het idee van een 50cc schakel brommertje. Daarmee kan je ook in de vierde/zesde versnelling weg rijden... en we weten allemaal wat er dan gebeurt.

De last van het werktuig (brommer) is lager in een lagere versnelling Wanneer er een beetje snelheid opgebouwd is schakel je naar de volgende versnelling waar je weer volledig koppel tot beschikking hebt


Denk er eens op deze manier over voor je het hele idee de grond in stampt
 

Dit topic is 10258 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved