Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Elektromotor AM6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #67824 - Elektromotor AM6
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 10254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartbrouwer 11-9-2013 20:22 Print topicpost
Posts: 529
ik ben al dagen het internet af aan het struinen, opzoek naar het derbi senda elektromotor project.

het gaat dus over iemand die een am6 blok heeft gesloopt, en in de krukasruimte een startmotor van een auto heeft gemaakt. de brommer is dus 100% elekrisch aangedreven.

ik heb het project al eens ooit gezien op een site maar ik kan het nu echt niet meer vinden, dus als iemand een linkje ofzo weet?
 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125

koetjeboe91 11-9-2013 20:41 Print reply

Posts: 2096
hele motor der uit halen en electromotor der voor terug
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
bartbrouwer 11-9-2013 20:42 Print reply
Posts: 529
ik wil kunnen schakelen

 
]-[ ( ) ]\[ ] ) /-\ cr125
koetjeboe91 11-9-2013 20:50 Print reply

Posts: 2096
heb je niet nodig electromotor is sterk genoeg en draaid snel genoeg mits je de goede pakt. startmotor draait op zich langzaam 3000 toeren of iets meet onbelast 1000 belast.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
st.nyksterdriver 11-9-2013 21:16 Print reply
Posts: 3376
een electro motor met versnellingsbak is nutteloos
aangezien een electro motor bij elke toerental max koppel heeft.
 
ChielTZR 11-9-2013 21:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
een electro motor met versnellingsbak is nutteloos
aangezien een electro motor bij elke toerental max koppel heeft.


Wat als toerenbereik van de motor ontoereikend is ?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-9-2013 21:24 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Wat als toerenbereik van de motor ontoereikend is ?



dan moet je een zwaardere vertanding
 
Aprilia RX 50 2003 11-9-2013 22:07 Print reply

Posts: 6717
idd alleen voortandwiel + achtertandwiel aanpassen bak is vrij zinloos. die ruimte kun je beter gebruiken voor een grotere motor of accu.

en wel een koolborstel motor pakken, geen draaistroom motor, anders blijf je gezeur houden met 3 fase enz.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
tsx-elite 11-9-2013 22:28 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
idd alleen voortandwiel + achtertandwiel aanpassen bak is vrij zinloos. die ruimte kun je beter gebruiken voor een grotere motor of accu.

en wel een koolborstel motor pakken, geen draaistroom motor, anders blijf je gezeur houden met 3 fase enz.


grote brushless moet ook wel werken denk ik

 
shut up muttley
Paul de Salmiakbal 11-9-2013 23:38 Print reply

Posts: 5285
Ik heb hier nog wel een motor van een betonmolen liggen, hebben?
inclusief 1.21 gigawatt trekkende flux capacitor
Nu ik er zo aan denk, is zo'n startmotor wel geschikt voor continue gebruik?
 
rubbert 11-9-2013 23:45 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
idd alleen voortandwiel + achtertandwiel aanpassen bak is vrij zinloos. die ruimte kun je beter gebruiken voor een grotere motor of accu.

en wel een koolborstel motor pakken, geen draaistroom motor, anders blijf je gezeur houden met 3 fase enz.


er zit nog een heel aantal andere types elektromotoren tussen die twee, zoals al genoemd zijn er brushless motoren die dan wel 3 fasen hebben, maar als je daar een goeie motorcontroller bij neemt is het veel efficiƫnter, en gaat het veel harder dan een gewone koolborstelmotor.
(dit zijn dan niet de logge 380 volt 3 fase motoren die je veel tegen komt, ze worden bijvoorbeeld ook in rc. autootjes enzo gebruikt, google maar is)

er zijn als het goed is ook volledige sets te koop voor het ombouwen van auto's/motoren etc. ik weet niet of er dingen speciaal voor brommers zijn, maar vast wel iets wat in de buurt komt

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 11-9-2013 om 23:47 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
tsx-elite 12-9-2013 7:49 Print reply

Posts: 1798
http://youtu.be/5sPNl6ZWYms
bedoeld de ts deze?

 
shut up muttley
midas 12-9-2013 8:24 Print reply

Posts: 1211
Ik vraag me af hoe hij dat zorgt voor smeerring voor de krukaslagers
 
ikkejw 12-9-2013 18:52 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
een electro motor met versnellingsbak is nutteloos
aangezien een electro motor bij elke toerental max koppel heeft.


nee.

een koolborstelmotor heeft max koppel bij 0 toeren, en 0 koppel bij max toeren. de vermogenscurve is dus een parabool.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
JB1 12-9-2013 18:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


nee.

een koolborstelmotor heeft max koppel bij 0 toeren, en 0 koppel bij max toeren. de vermogenscurve is dus een parabool.


Parabool?
Dat is wat anders hoor
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
koetjeboe91 12-9-2013 19:24 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


nee.

een koolborstelmotor heeft max koppel bij 0 toeren, en 0 koppel bij max toeren. de vermogenscurve is dus een parabool.



inderdaad hij heeft minder koppel als die op een hoog toerental zit.
je mag max maar een 4kw motor gebruiken en een herkeuring hij het rdw is noodzakelijk om hem op de weg te krijgen. nu zech ik max 4kw maar dit is voor een brommer een pittig ding.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 10254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved