Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 125cc turbo charged! yamaha tzr 125cc turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #67823 - 125cc turbo charged! yamaha tzr 125...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theoDT 11-9-2013 15:18 Print topicpost
Posts: 246
Hallo gasten volgens mij vinden jullie dit vast intresant deze mensen zjjn bezig met 50cc turbo en hebben ook een 125cc tzr een turbo gegeven en daarmee het pk verdubbelt!!! Van 26 naar 53!! Hier de link van de youtube video wss is dit niet in de goede sub forum maarja kvindt dit zo mooi moest het wel delen mvg theo
https://www.youtube....youtube_gdata_player
En 50cc turbo am6 https://www.youtube....youtube_gdata_player

Dit bericht is gewijzigd door theoDT op 11-9-2013 om 15:37 uur.
 

tsx-elite 11-9-2013 15:26 Print reply

Posts: 1798
sinds wanneer heeft een turbo nut op een tweetakt?
 
shut up muttley
theoDT 11-9-2013 15:38 Print reply
Posts: 246
Je ziet het toch ? Dubbele pks...
 
Viertakt 11-9-2013 15:41 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
sinds wanneer heeft een turbo nut op een tweetakt?


Op tweetakt kleppen motoren al zowat 50 jaar.
 
Viertakt uber alles.
tsx-elite 11-9-2013 16:01 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Op tweetakt kleppen motoren al zowat 50 jaar.


ja oke maar een zuiger of membraan gestuurd?
 
shut up muttley
Leen 11-9-2013 16:30 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Op tweetakt kleppen motoren al zowat 50 jaar.


50 jaar?

de detroit 2t motoren stammen uit 1936 ofzo, das wel ff langer dan 50 jaar pik.

 
Viertakt 11-9-2013 16:55 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]


50 jaar?

de detroit 2t motoren stammen uit 1936 ofzo, das wel ff langer dan 50 jaar pik.



Godverdomme interessant, vertel mij er meer over
 
Viertakt uber alles.
Crossmotort gek 11-9-2013 17:38 Print reply

Posts: 866
hee, die wil ik ook wel,
denk alleen niet dat thijsse hier een goede bui aan over houd
 
85cc op m'n achterwiel
Leen 11-9-2013 17:49 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
hee, die wil ik ook wel,
denk alleen niet dat thijsse hier een goede bui aan over houd



het ging al fout toen je begon te denken...
 
ChielO 11-9-2013 18:20 Print reply

Posts: 322
Kan iemand me dit effe uitleggen?
Ben maar een n00b als het om turbo's enzo gaat maar snap volgens mij het principe bij 4 takt wel.
"Druk" op het inlaat circuit zetten waardoor je met grotere kracht brandstof mengsel in je verbrandingsruimte kan krijgen ofzo toch?
Maar hoe zou dat dan bij een 2takt gebeuren aangezien je membraankleppen dan toch niet meer dicht zouden gaan?
Of is het dan zo dat je die druk ook onder in je carter houd zodat het mengsel ook sneller in je verbrandingskamer komt?
Daarnaast lijkt het me dan dat wanneer je de lucht door je carburateur gaat forceren dat je mengsel toch ook niet meer goeie verhoudingen houd?

Sorry als het misschien allemaal maar stom klinkt maar probeer het me allemaal maar te beredeneren
 
j0ren 11-9-2013 18:53 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Kan iemand me dit effe uitleggen?
Ben maar een n00b als het om turbo's enzo gaat maar snap volgens mij het principe bij 4 takt wel.
"Druk" op het inlaat circuit zetten waardoor je met grotere kracht brandstof mengsel in je verbrandingsruimte kan krijgen ofzo toch?
Maar hoe zou dat dan bij een 2takt gebeuren aangezien je membraankleppen dan toch niet meer dicht zouden gaan?
Of is het dan zo dat je die druk ook onder in je carter houd zodat het mengsel ook sneller in je verbrandingskamer komt?
Daarnaast lijkt het me dan dat wanneer je de lucht door je carburateur gaat forceren dat je mengsel toch ook niet meer goeie verhoudingen houd?

Sorry als het misschien allemaal maar stom klinkt maar probeer het me allemaal maar te beredeneren


Dat zal zeer waarschijnlijk zo zijn ja. En doordat de zuiger het mengsel nog extra onder druk zet zullen de kleppen wel sluiten.
Verder word de gehele carburateur onder druk gezet, en zo dus ook de vlotterbak. Het mengsel behoud dan grotendeels dezelfde verhoudingen.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Paul de Salmiakbal 11-9-2013 19:34 Print reply

Posts: 5285
Vet, heel die uitlaat komt gewoon een stukje vrij van de cilinder door de druk
 
kpotmake 11-9-2013 20:52 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
sinds wanneer heeft een turbo nut op een tweetakt?

al lang hoor

zijn wel wat 2takt sneeuwscooters met turbo

maar zomaar een turbo op een brommer duwen zonder er intern verder iets aan te veranderen heeft natuurlijk geen nut... zowiezo wordt er over turbo's vaak te eenvoudig gedacht; dat als je zomaar een willekekeurige turbo op een motor frot je meteen 6 keer zoveel pk krijgt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
tsx-elite 11-9-2013 21:08 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

al lang hoor

zijn wel wat 2takt sneeuwscooters met turbo

maar zomaar een turbo op een brommer duwen zonder er intern verder iets aan te veranderen heeft natuurlijk geen nut... zowiezo wordt er over turbo's vaak te eenvoudig gedacht; dat als je zomaar een willekekeurige turbo op een motor frot je meteen 6 keer zoveel pk krijgt


in dat geval klopt het verhaal wat ze bij het filmpje zetten niet. daar spreken ze van een on aangepaste motor en cilinder
 
shut up muttley
jordi50cc 11-9-2013 21:09 Print reply

Posts: 677
onvoorstelbaar!
toen ik het las had ik er een hard hoofd in
maar de filmpjes bewijzen het toch duidelijk
drukvulling op een 2takt motor is een heel ingewikkeld verhaal
ik ben benieuwd hoe ze dit systeem zo goed werkend hebben
gekregen 1ding is zeker dit is niet alleen een simpel turbotje

 
JST performance
theoDT 11-9-2013 21:33 Print reply
Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]


in dat geval klopt het verhaal wat ze bij het filmpje zetten niet. daar spreken ze van een on aangepaste motor en cilinder

wat als dat klopt miss hebben ze alleen aan lagers gewerkt enzovoort en standaard cilinder gehouden?
 

Dit topic is 7646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved