Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TZR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67817 - TZR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FoxGP 9-9-2013 14:12 Print topicpost

Posts: 64
Iemand wil zijn Yamaha TZR ruilen tegen mijn auto
die al even te koop staat.

Nu zegt hij dat deze pas gereviseerd is, maar verzuipt
onder de 5000tpm Moet agestelt worden.

Maar ik heb zoiets van, is dat het niet het berlangrijks
bij een revisi. En is dat een sproeier, een cab.. of wat meer?

Ook doet de startmotor het niet, ook niet goedkoop neem ik
aan. Ik vind het wel een supermooi ding. Ik kijk er al een
tijdje naar uit

Maja, het is 40km van hier, Men hart zegt ja, mijn verstand nee. Wie weet er iets meer over de TZR en onderdelenprijzen?

BVD

Dit bericht is gewijzigd door FoxGP op 9-9-2013 om 14:21 uur.
 
Peugeot Fox Gp50 & Yamaha TZR50

jordi50cc 9-9-2013 16:04 Print reply

Posts: 677
erwin van putten ( Aprilia RX 50 2003) hier van
het forum even vragen die doet in am6 onderdelen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 9-9-2013 om 16:05 uur.
 
JST performance
kpotmake 9-9-2013 17:48 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
erwin van putten ( Aprilia RX 50 2003) hier van
het forum even vragen die doet in am6 onderdelen



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 9-9-2013 om 16:05 uur.

am6 onderdelen zijn echt overal te koop

en voor de rest: 'verzuipen' wordt om de een of andere reden vaak door de war gehaald met te arm lopen; als je het gas in een ruk open draait en hij doet MWOOAOAAAP en valt terug in toeren loopt hij te arm, maar vaak beginnen ze dan te roepen dat hij dan verzuipt...

startmotor kan natuurlijk ook relais / zekering / accu / bedrading zijn.. eerst kijken wat het probleem is dan kun je pas zeggen wat iets kost

en startmotors staan er ook genoeg op marktplaats e.d. sites, heel duur kan dat nooit zijn
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
JB1 9-9-2013 18:21 Print reply

Posts: 14881
Die kutbrommers leveren geen hol meer op, beter komt die vent gewoon met geld aan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 9-9-2013 18:38 Print reply

Posts: 5285
Wat foto's en verdere info van de brommer en jouw auto kan ook helpen
 
Aprilia RX 50 2003 9-9-2013 22:20 Print reply

Posts: 6717
afstellen doe je niet bij een blokrevisie, dan vervang je de lagers en keerringen enz. dit ''verzuipen'' komt van een verkeerd afgestelde carb. voor iemand met een beetje geduld ook zonder echte ervaring goed te doen.


startmotor zelf is t punt niet. op t moment heb je voor max 30 euro gewoon een goede 2e hands.
nieuw van dmp (zelfde als ori maar ander logo op t doosje) ook iets van 60 euro. kan ook t startrelais zijn. met Yamaha erop gedrukt zullen ze wel een fortuintje kosten, in de betee bouwmarkt of mechaniseringszaak een euro of 5 a 10 als je weet wat je zoekt.

Yamaha tzr is gewoon alles leverbaar nieuw en 2e hands. prijzen zijn gemiddeld. zit gewoon een am6 onder. voor max 250 euro heb je een heel blok dat pas gereviseerd is.

remblokjes, ketting, tandwielen enz is vrij universeel en niet heel duur (zijn ketting/tandwielsetjes voor nog geen 30 euro). remblokjes liggen rond 10/15 euro als ik me niet vergis.

alleen de ontsteking is anders dan wat er std op am6 zit. 2e hands krijg ik die ook maar weinig door de vingers. wel gewoon uitwisselbaar met std spul dat echt overall nieuw en 2e hands is.

alleen plaatwerk moet je heel houden want dat kost een godsfortuin. 2e hands moet je daar maar geluk mee hebben.

verder slijtage onderdelen enz enz gewoon even bij josdijkman.nl kijken.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-9-2013 om 22:28 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
FoxGP 10-9-2013 23:29 Print reply

Posts: 64
Wat ik niet snap is dat hij hem niet maakt voor 37,50 wat de startmotor kost. verkoopt toch een stuk makkelijker.
Gereviseerde brommer maar loopt niet goed en moet hem aanduwen.
hebben die dingen geen kick?

Geldgebrek kan het niet zijn want mijn cabrio heeft een nieuw dak nodig. Niet goedkoop. Hier de Tzr:

http://s880.photobuc.../South75/library/TZR

--------------------------------------

Dit is wat hij schrijft in zijn advertentie:

Beschrijving

Hierbij verkoop ik mijn pas gereviseerde yamaha tzr50.

Hij heeft ongeveer 20.000 km gekopen.
Is nog geen 100km geleden volledig gereviseert.

Hier is echter wel nog wat werk aan zoals:

Nieuwe startmotor
Goed afstellen
Andere tandwielverhouding

Op de tzr licht een 50cc orginele cilinder
Nieuw artek membraam
Tandwielverhouding 11-54

De brommer start en loopt.
U krijgt er de volgende extra onderdelen bij:

80cc athena cilinderkit
Orginele spruitstukset
1 extra tankkap
Extra achterkappenset
Zwart kuipruitje
Extra radiateur
Tandwiel 13

Moet weg omdat k bijna mijn autorijbewijs behaald heb en deze mooie brommer niet aan de kant wil laten staan.

Moet snel weg
Beller is sneller

 
Peugeot Fox Gp50 & Yamaha TZR50
Royal Club 11-9-2013 1:35 Print reply

Posts: 60390
wat een gaar hok joh. Lekker laten staan en een nette brommer zoeken...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
joostvk 11-9-2013 7:10 Print reply
Posts: 242
grote kans dat die 80 cc er op heeft gezeten,

en bij 20000 revisie?
dan was dat blok waarschijnlijk opgevoerd.

ik zou er vanaf blijven.
 
ChielTZR 11-9-2013 11:45 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
grote kans dat die 80 cc er op heeft gezeten,

en bij 20000 revisie?
dan was dat blok waarschijnlijk opgevoerd.

ik zou er vanaf blijven.


Dan revisie is toch niet zo raar?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 11-9-2013 22:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
grote kans dat die 80 cc er op heeft gezeten,

en bij 20000 revisie?
dan was dat blok waarschijnlijk opgevoerd.

ik zou er vanaf blijven.


80 cc maakt geen biet uit indien goed gemonteerd en gereden.

20000 revisie hoeft niet heel gek te zijn, zeker voor de zekerheid niet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 11-9-2013 23:22 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


80 cc maakt geen biet uit indien goed gemonteerd en gereden.

20000 revisie hoeft niet heel gek te zijn, zeker voor de zekerheid niet.


oh dan ga ik eerdaags maar een team80 op een standaard blok zetten, kijken hoe dat afloopt..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Aprilia RX 50 2003 12-9-2013 21:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


oh dan ga ik eerdaags maar een team80 op een standaard blok zetten, kijken hoe dat afloopt..


als jij je rechterhand onder controle hebt kun je dr zo 20000 km mee rijden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Royal Club 13-9-2013 0:39 Print reply

Posts: 60390
wat is dat nou weer voor onzin, je gaat er toch geen snelle cilinder opzetten om langzaam mee te rijden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 13-9-2013 15:35 Print reply

Posts: 14881
Tuurlijk wel, popo alles
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 13-9-2013 22:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wat is dat nou weer voor onzin, je gaat er toch geen snelle cilinder opzetten om langzaam mee te rijden?


Scheelt dat het om een athena gaat en niet een MHR.
ligt eraan welke athena 80. maar de ''normale'' is nu niet echt heel erg spannend ofzo.

met een niet erg snelle 80 cc kun je gewoon zoveel gas geven als je hebt en er flink km's mee maken.

als je maar niet erg veel toeren draait blijft het gewoon heel. een hoogtoerige 50 sloop je eerder een blok mee dan een laag/midden toerige 80.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-9-2013 om 22:36 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved