Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - afstelling derbi gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67796 - afstelling derbi gpr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jesse97 31-8-2013 10:31 Print topicpost
Posts: 71
Hallo.

Ik heb een derbi gpr en heb altijd met standaard uitlaat 65km/u met sproeier 74 geredebn nu heb ik de leovince v6 uitlaat er weer onder gedaan maar krijg hem niet afgesteld. Ben begonnen met sproeier 98 bleef hangen tussen 5000/6000 toeren toen heb ik er een sproeier 92 in gedaan bleef op zelfde toerental hangen maar ging. na een tijdje wel in verband. Nu vroeg ik me af waar dit aan ligt ik heb gezocht op internet en vond dat er een kleinere sproeier in moest maar de bougie is al grijs/wit van kleur. Iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen. Heb het maar bij beginforum gezet omdat het beginnersvraag is. Heb een 17,5 caburateur en rest standaard en dus een leovince uitlaat.



Alvast bedankt
 

theoDT 31-8-2013 10:58 Print reply
Posts: 246
Bougie zegt niet alles maarja en als je nog groter probeert ik had zelf met een v6 104 erin
 
NS1-Whisperer 31-8-2013 12:27 Print reply

Posts: 2160
Ik heb een 158 in mijn brommer.

origineel 115

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 31-8-2013 om 12:27 uur.
 
"Risico is extra leven"
markotje 31-8-2013 12:38 Print reply
Posts: 222
Ik heb sproeier 106. Zelfde blok en setup. Loopt ong. 70 en maakt 10000 toeren.
Dus je moet de goeie sproeier zoeken net als ik.
 
half gas is geen gas!!! altijd vol gas kom je het verst mee!
jesse97 31-8-2013 17:17 Print reply
Posts: 71
Heb net sproeier 106 geprobeerd wou nog slechter dan eerst rijd nu niet meer dan 3000 toeren en in vrij haal je met heel veel moeite 6000/7000 en bougie is direct weer zwart na nog geen 800meter rijden. Dan toch maar sproeier 88 proberen aangezien die met 92 nog het beste wou maar wel een witte bougie had? Of iets met de andere schroeven aan carb doen zoals luchtschroef?
 
jesse97 31-8-2013 19:29 Print reply
Posts: 71
Heb net sproeier 88 geprobeerd gaat al stuk beter maar heeft nog steeds last van een "dipje" tussen de 5000/7000 toeren. Moet er dan nog een kleinere sproeier in? Gaat nu 75 met 10000 toeren wil nog wel harder als ik meer toeren ga rijden maar dat doe ik liever niet dan haal ik wel nieuw tandwiel. Maar kleinere sproeier of niet?
 
.luuk 1-9-2013 10:45 Print reply

Posts: 1483
Lees eerst de afstel-f.a.q van royalclub maar eens door.

Je hebt volgensmij geen idee waar je mee bezig bent
 
jesse97 1-9-2013 11:51 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
Lees eerst de afstel-f.a.q van royalclub maar eens door.

Je hebt volgensmij geen idee waar je mee bezig bent



Die had ik inderdaad al gevonden maar ik dacht misschien kan het makkelijker door alleen sproeier te vervangen en omdat ik het verschil tussen sproeier 74 ( voor 65km/u met standaard uitlaat) en sproeier 104/106 ( met leovince ) erg groot vond maar zal het even op die faq manier doen en hopelijk lukt het dan
 
jesse97 1-9-2013 12:24 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markotje
Ik heb sproeier 106. Zelfde blok en setup. Loopt ong. 70 en maakt 10000 toeren.
Dus je moet de goeie sproeier zoeken net als ik.


Wat voor afstelling heb je voor de rest dus gasnaald enzo. Dan heb ik een beetje richtlijnen
 
jesse97 3-9-2013 17:14 Print reply
Posts: 71
Ben ondertussen al 3 dagen bezig nog steeds geen resultaat heb de sproeiers 88,92,98,104,106 er in gehad en daarbij gasnaald versteld in alle mogelijke manieren nog geen resultaat(ook luchtschroef). Heb veel gegoogled en las dat het aan valse lucht kon liggen gecontroleerd maar dat is het probleem niet. Met sproeier 88(die te klein is) trok die nog redelijk door de 5/6k heen. Ik heb me laten vertellen onder andere op dit forum dat sproeier 104 wel in de buurt moet komen maar met deze (en met 106) komt hij niet eens tot de 3500 toeren toe. En kon je alleen in de vrij af en toe tot in de powerband komen. Ik weet gewone echt niet waar het aan kan liggen maar gok nu op een verkeerde stationair sproeier maar weet niet of die dan te groot of te klein is. Iemand die me dit kan vertellen?
 
DeNaamIsLennart 4-9-2013 8:34 Print reply

Posts: 58
heb je al gecontroleerd of het probleem niet ergens anders ligt. ontsteking niet op tijd of los, luchtfilter verstopt oid.

ik heb nog nooit zulke verschillen gehad met sproeiers door alleen de uitlaat te vervangen hooguit 2 maten meer of minder dus ik zou eerst uitsluiten of het niet iets anders is
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
jesse97 4-9-2013 16:20 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DeNaamIsLennart
heb je al gecontroleerd of het probleem niet ergens anders ligt. ontsteking niet op tijd of los, luchtfilter verstopt oid.

ik heb nog nooit zulke verschillen gehad met sproeiers door alleen de uitlaat te vervangen hooguit 2 maten meer of minder dus ik zou eerst uitsluiten of het niet iets anders is


Heb alleen uitlaat verandert en dus met de carburateur bezig geweest dan lijkt me niet dat de ontsteking los kan gaan of wel?
En als de ontsteking verkeerd is afgesteld dan zou het toch ook geen verschil zijn tussen het rijgedrag bij een sproeier 88 en 106?
Ik weet het niet hoor maar ik kan het morgen best even controleren want heb vandaag geen tijd -__-

Zelf lijkt het me het logischste dat er iets met de benzine hoeveelheid is waardoor die gewoon steeds niet genoeg/te weinig benzine krijgt? Of kan dit niet?
 
NSR-brakka 5-9-2013 10:56 Print reply

Posts: 138
misschien nog ergens begrensd? ik weet verder niet wat je ermee heb gedaan?

kheb namelijk van de week een proma onder me nsr gelegd en ben van sproeier 92 naar sproeier 100 gegaan en de gasnaaldclipje op de middelste stand ipv de onderste,
dus wat hiervoor gezegd is over dat het misschien maar enkele maten scheelt klopt wel...
jij 106 met standaard setup met leovince???

ik rij met 21mm ,70 enz enz en rij met orgineel luchtfilter sproeier 100, dus denk dat je het of ergens anders moet zoeken,of idd even de faq doorlezen,tis wel een heel handige faq btw

mvg

michael blok
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jesse97 5-9-2013 13:19 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
misschien nog ergens begrensd? ik weet verder niet wat je ermee heb gedaan?

kheb namelijk van de week een proma onder me nsr gelegd en ben van sproeier 92 naar sproeier 100 gegaan en de gasnaaldclipje op de middelste stand ipv de onderste,
dus wat hiervoor gezegd is over dat het misschien maar enkele maten scheelt klopt wel...
jij 106 met standaard setup met leovince???

ik rij met 21mm ,70 enz enz en rij met orgineel luchtfilter sproeier 100, dus denk dat je het of ergens anders moet zoeken,of idd even de faq doorlezen,tis wel een heel handige faq btw

mvg

michael blok



Heb nu al bijna alle afsteltopics doorgelezen maar bijna niks met zelfde problemen. Is zeg maar zo ik heb de brommer in februari gekocht met de leovince eronder heb toen eens mee gereden en ging toen iets van 85 heb toen standaard uitlaat er weer onder gedaan om rustig een beetje ervaring op te doen de leovince heeft dus paar maand in hok gelegen. Heb hem voor het monteren 3x in de gootsteenontstopper gezet om hem van binnen schoon te maken. Heb hem ertoen ondergedaan en afstellen heb al weer 80 gereden dus begrensd is die niet. Welke sproeier denk jij dan die in de buurt komt?

 
jesse97 5-9-2013 15:28 Print reply
Posts: 71
Ben weer met brommer bezig en zag net dat er ook olie uit uitlaat komt bij de aansluiting op blok en bij aansluiting waar demper op de uitlaat komt. Weet niet of het wat is maar misschien dat iemand het weet las namelijk dat het dan een kapotte keerring kan zijn? Of gewoon te rijk gemengd. Denk dat tweede want lijkt me sterk dat zo n keerring zomaar kapot gaat
 

Dit topic is 4684 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved