Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mt5 schakelt zwaar na revisie.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67792 - honda mt5 schakelt zwaar na revisie...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondaprof 28-8-2013 12:25 Print topicpost
Posts: 28
Hallo

Ik zit met het volgende probleem. Heb mijn motorblok gereviseerd. Nieuwe lagers en keeringen. Nu schakelt de brommer zwaar en alleen van de 1 naar de vrij en zijn 2. Als ik de schakelvork los neem en draai aan de schakelwals kan ik wel makkelijk alle versnellingen schakelen. Ook heb ik een grote slag aan mijn schakelpedaal. Moet het schakel pookje een heel eind naar beneden of naar boven drukken voordat de vork de pennentjes pakken die in mijn schakelwals zit. Waar kan dit aan liggen?

Dit bericht is gewijzigd door Hondaprof op 28-8-2013 om 12:27 uur.
 

PRO TUNING 28-8-2013 13:07 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondaprof
Hallo

Ik zit met het volgende probleem. Heb mijn motorblok gereviseerd. Nieuwe lagers en keeringen. Nu schakelt de brommer zwaar en alleen van de 1 naar de vrij en zijn 2. Als ik de schakelvork los neem en draai aan de schakelwals kan ik wel makkelijk alle versnellingen schakelen. Ook heb ik een grote slag aan mijn schakelpedaal. Moet het schakel pookje een heel eind naar beneden of naar boven drukken voordat de vork de pennentjes pakken die in mijn schakelwals zit. Waar kan dit aan liggen?

Dit bericht is gewijzigd door Hondaprof op 28-8-2013 om 12:27 uur.


Busje in schakelarm niet goed geplaatst ?

Is je naam wel goed Hondaprof ?
 
Hondaprof 28-8-2013 19:10 Print reply
Posts: 28
Wat mankeert er aan mijn naam? Vraag ik hier een mening over? Als je niks nuttigs te melden hebt hou je dan liever stil!
 
NS1-Whisperer 28-8-2013 19:16 Print reply

Posts: 2160
Heb je onderdelen over gehouden?

Was dit voor de tijd ook al?

Heeft het blok al gelopen? doe dat eerst eens, dan draait alles op andere toerantallen en trillingen, dat wil misschien helpen.
 
"Risico is extra leven"
Hondaprof 28-8-2013 19:22 Print reply
Posts: 28
Heb het blok over genomen en toen schakelde het blok helemaal niet. Alle onderdelen in de bak waren kompleet en zijn volgens werkplaats handboek in elkaar gezet en gemonteerd
 
PRO TUNING 28-8-2013 19:37 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondaprof
Wat mankeert er aan mijn naam? Vraag ik hier een mening over? Als je niks nuttigs te melden hebt hou je dan liever stil!



Bij de naam Hondaprof denk ik aan iemand die professioneel verstand heeft van Honda`s , anders zou ik deze naam niet gebruiken.
 
Ijzeren Rinus 28-8-2013 19:48 Print reply

Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Bij de naam Hondaprof denk ik aan iemand die professioneel verstand heeft van Honda`s , anders zou ik deze naam niet gebruiken.


Dus jij doet aan beroeps tuning?
 
Crossmotort gek 28-8-2013 19:49 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Bij de naam Hondaprof denk ik aan iemand die professioneel verstand heeft van Honda`s , anders zou ik deze naam niet gebruiken.

of hij is een prof in rijden met honda's,
je skakel pook zit nie te strak op de as gedrukt ofzo
 
85cc op m'n achterwiel
NS1-Whisperer 28-8-2013 20:15 Print reply

Posts: 2160
Als alles goed zit er zit olie in. Dan moet je gewoon het blok kunnen schakelen.

Terwijl je schakelt moet je dan wel een beetje aan je tandwiel draaien naar links en rechts zodat de versnellingsbak een beetje beweegd.
 
"Risico is extra leven"
Hondaprof 28-8-2013 21:16 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Als alles goed zit er zit olie in. Dan moet je gewoon het blok kunnen schakelen.

Terwijl je schakelt moet je dan wel een beetje aan je tandwiel draaien naar links en rechts zodat de versnellingsbak een beetje beweegd.


Heb op het moment nog geen olie in de bak. Zou dit het zware schakelen veroorzaken?
 
NS1-Whisperer 28-8-2013 21:35 Print reply

Posts: 2160
Toen ik mijn honda ns1 blok uit elkaar heb gehad en weer in elkaar heb gezet, schakelde die voor montage ook niet helemaal soepel.

Omdat die dus uit elkaar was geweest had ik dus alles goed schoon gemaakt en ontvet, dus bij montage was het blok dus droog van binnen. Als je er dan olie in doet en een beetje met de krukas rond draait zodat de olie lekker overal tussen komt en een plekje vind dan zou die moeten schakelen naar alle versnellingen.

Dit ging bij mij niet helemaal soepel de eerste paar keer en moes toen de hele tijd de krukas of het tandwiel bewegen zodat de tanden net iets anders kwamen te staan. Mijn schakelwals bleef namelijk een "beetje plakken en ging soms net niet ver genoeg rond om de volgende versnelling te pakken.
Toen ik dus een paar keer geschakeld had en dat ding dus bewogen ging het al langzaam aan wat soepeler.

Pas toen ik er een cilinder op had en het blok liep kon ik soepel door alle versnellingen komen. Dit zal mede komen doordat de olie dan warmer word en dus dunner. Dunnere olie kruipt makkelijker overal tussen.
Zal ook mede komen doordat het blok dan vele male hogere toerentallen draait als dat je er met hand aan draait en daardoor de olie alle kanten op word gesmeten, en dus overal komt en kan smeren.

Ik heb er al iets van 1500km mee gereden en nog geen problemen ondervonden verder.

Dit is mijn ervaring ermee althans. Hoop dat ik je kan helpen
 
"Risico is extra leven"
Hondaprof 28-8-2013 21:59 Print reply
Posts: 28
Bedankt! Hier heb ik tenminste wat aan. Het probleem is bij mij ook dat mijn schakelwals blijft plakken. Ik ga van de week de olie erin doen en dan probeer ik het weer eens
 
PRO TUNING 29-8-2013 14:26 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ijzeren Rinus
[...]


Dus jij doet aan beroeps tuning?



Tot voor ± 8 maanden geleden ja, moest helaas door slechte gezondheid na 45 jaar stoppen.

Ik doe nog wat rekenwerk met de computer voor o.a. Kreidler grasbaan.
 
Hondaprof 9-9-2013 22:03 Print reply
Posts: 28
De honda rijd weer na een aantal problemen! De brommer schakelt nu soepel van de 1, 2 en de 3 en weer terug alleen mijn vierde versnelling wil niet. Iemand nog een idee? Heb momenteel 15w 40 in mijn versnelling bak
 
NS1-Whisperer 9-9-2013 22:10 Print reply

Posts: 2160
Mooi dat die weer rijd!

Voor de vierde versnelling. tjsa, zou het gewoon moeten doen mits alles goed zit en geen ringen verkeerd oid

Als je er zeker van bent dat alles 100% op zijn plek zit zou die gewoon moeten schakelen mits er geen beschadigde onderdelen in je bak of koppeling zitten. Kromme schakelvork bijvoorbeeld...


 
"Risico is extra leven"
Hondaprof 9-9-2013 22:21 Print reply
Posts: 28
Dit zou nog wel kunnen een kromme schakelvork, aangezien ik de versnellingen allemaal wel kan schakelen als ik mijn schakelwals rond draai met een sleutel, maar dan zou het zo te zien zijn toch? Ik kon er namelijk niks aan zien.
 

Dit topic is 5140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved