Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mtx vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67781 - Honda mtx vastgelopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

123Rick123 24-8-2013 12:38 Print topicpost
Posts: 18
Hallo,

Ik heb onlangs een honda mtx-ot 80cc gekocht die niet loopt.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat heel de zuiger vol zit met krassen, de cilinderkop vol met putjes en er zitten ook een aantal redelijke krassen in mijn cilinder.
Er zat 1 zuigerveer rond de zuiger en er was een naald uit de naaldlager.

Toen ik de brommer net gehaald had en de blokolie ververst had kwam ik er achter dat hij olie lekte.
Dit is inmiddels verholpen, maar het zou kunnen zijn dat de vorige eigenaar zonder olie rond heeft gereden en dat toen al die krassen erin gekomen zijn.

Het liefste zou ik deze brommer willen maken om er daarna mee te crossen maar is het nog reeel dat dit blok nog goed is?
Of kan ik het beste een keer het blok uitelkaar halen om de schade te bekijken?



 

ts50cc 24-8-2013 14:47 Print reply

Posts: 353
cilinder honen of gwn een andere cilinder met zuiger enzo en beter trek je het blok ook maar een keer los

Dit bericht is gewijzigd door ts50cc op 24-8-2013 om 14:47 uur.
 
Zonder smering loopt alles naar de tering!
der Chef 24-8-2013 15:03 Print reply

Posts: 3265
Die krassen komen dus door die naald van je naaldlager wat je mist, niet van de olie.
 
DeNaamIsLennart 24-8-2013 16:19 Print reply

Posts: 58
de krassen hebben in elk geval niks te maken met de olie lekkage dus het zal waarschijnlijk liggen aan die naaldlager.

als je de brommer houd om alleen me te crossen en je wil het niet te duur maken. zou ik eerst alleen de cilinder honen / vervangen en hopen dat het nog een tijd goed gaat. wil je het echt goed doen kun je beter maar eens uitzoeken wat de staat van de rest van het blok is.

Dit bericht is gewijzigd door DeNaamIsLennart op 24-8-2013 om 16:23 uur.
 
Een goed begin is het halve werk, half werk is geen goed begin.
123Rick123 24-8-2013 16:31 Print reply
Posts: 18
Ok, stel ik wil kijken of er nog rotzooi in mijn blok ligt?
Is het dan een kwestie van cilinder, onsteking en carburateur demonteren en dan op de koppelingskap leggen.
Bouten van het linkercarter losdraaien en kan ik dan het linkercarter er even afhalen?
Of moet ik ook mijn koppelling en dergelijke demonteren, net zoals in de faq 'krukaslagers vervangen honda mt'
 
maerijn 24-8-2013 18:34 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 123Rick123
Ok, stel ik wil kijken of er nog rotzooi in mijn blok ligt?
Is het dan een kwestie van cilinder, onsteking en carburateur demonteren en dan op de koppelingskap leggen.
Bouten van het linkercarter losdraaien en kan ik dan het linkercarter er even afhalen?
Of moet ik ook mijn koppelling en dergelijke demonteren, net zoals in de faq 'krukaslagers vervangen honda mt'

Je hoeft alleen de koppelingsdeksel eraf te halen, zit er troep in kun je dat gelijk zien.
 
123Rick123 24-8-2013 18:46 Print reply
Posts: 18
Ik heb laatst de koppelingskap eraf gehad vanwege olielekkage en een doortrappende kickstarter.
Er lag toen wel wat ijzervijlzel.
Dus het blok moet helemaal open?
 
jordi50cc 24-8-2013 19:05 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 123Rick123
Ik heb laatst de koppelingskap eraf gehad vanwege olielekkage en een doortrappende kickstarter.
Er lag toen wel wat ijzervijlzel.
Dus het blok moet helemaal open?


ijzer vijlsel?
die moet idd wel even open dan
 
JST performance
123Rick123 24-8-2013 20:15 Print reply
Posts: 18
Ja er lagen wat metaaldeeltjes.
Heeft er iemand een antwoord op mijn vorige vraag?

Ok, stel ik wil kijken of er nog rotzooi in mijn blok ligt?
Is het dan een kwestie van cilinder, onsteking en carburateur demonteren en dan op de koppelingskap leggen.
Bouten van het linkercarter losdraaien en kan ik dan het linkercarter er even afhalen?
Of moet ik ook mijn koppelling en dergelijke demonteren, net zoals in de faq 'krukaslagers vervangen honda mt'
 
K.H.S TUNING 5-9-2013 14:18 Print reply

Posts: 162
Hej. Nee je moet eerst alles achter het koppelings kapje demonteren, dus koppeling kikstarter en balans as en schakel as en schakel bloem. Dan kan je hem helemaal uitelkaar halen is verder niet moeilijk maar leg hem op de kant van het fliegwiel neer zodat niet je hele versnelingsbak er uit vlikkert want dan kan je ringetjes zoeke en weer opbouwen. En dat wil je dus niet
Als je dan toch bezig bent koop effe 2 nieuwe krukas lagers en keringen dan heb ne het meteen goed de rest van het blok is eigelijk altijd wel goed.
 

Dit topic is 1671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved