Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Piaggio Typhoon (snor) loopt te hard

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67777 - Piaggio Typhoon (snor) loopt te har...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snarfvz 21-8-2013 23:43 Print topicpost
Posts: 2
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Piaggio Typhoon snor(ZAPC 19000 0001001 ) en deze loopt te hard ongeveer 65 a 70.

Heb een prop in de uitlaat gezet, scooter blijft zo hard lopen.

Ik heb nu via marktplaats een uitlaatbocht met een expansie-pijpje, in de hoop dat die daardoor wat langzamer zou gaan

Bij het verwijderen van de "originele" bocht (waar ik dus de prop in had gezet), maar er is niks meer over van de prop

Met de bocht met expansie-pijpje rijdt die nog steeds 70, beter nog, hij is nog agressiever geworden.

Ik heb de scooter met deze snelheid gekocht, dus vermoedelijk zit er geen varioring meer in, wat ik wel weet is dat er een 12mm carburateur op zit. ik las op het forum dat een typhoon een 10mm carb behoort te hebben, is een carb te begrenzen?

Als er geen varioring in zit, en ik zet er een varioring in, hoeveel langzamer zou die dan gaan lopen?

Alvast bedankt

mvg

Frans
 
groeten, Snarfvz

midas 22-8-2013 10:56 Print reply

Posts: 1211
eurobegrenzer misschien een optie? http://www.begrenzer.nl/products.html
 
Viertakt 22-8-2013 11:17 Print reply

Posts: 3586
Ringetje in het spruitstuk wordt wel eens gedaan.

Ik zal iig geen elektronische begrenzer plaatsen, dan gaan ze behoorlijk beroerd lopen en als je constant in de begrenzer volgas rijd zuipt zo'n ding idioot.


Hoe heb je die prop in de uitlaat gemaakt?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 22-8-2013 om 11:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 22-8-2013 om 11:19 uur.
 
Viertakt uber alles.
.luuk 22-8-2013 17:49 Print reply

Posts: 1483
70 lijkt me sterk maargoed.

Gewoon een dikke carrosserie ring in de bocht lassen, stapje voor stapje opboren tot de gewenste snelheid, en fatsoenlijk afstellen
 
Cas DT 22-8-2013 17:50 Print reply

Posts: 3131
Ik zou gewoon beginnen met de varioring.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
snarfvz 23-8-2013 23:07 Print reply
Posts: 2
Ik heb nu een varioring, maar als ik nu ermee rijdt, dan blijft die heel hoog in toeren, en heb een idee dat de vario niks meer doet
 
groeten, Snarfvz
jordi50cc 24-8-2013 19:03 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: snarfvz
Ik heb nu een varioring, maar als ik nu ermee rijdt, dan blijft die heel hoog in toeren, en heb een idee dat de vario niks meer doet


klopt met een vario ring loopt je snaar niet
zo hoog meer op en draait hij veel toeren
en geen snelheid
vergelijk het met een schakel brommer die
in zijn 1e of 2e versnelling blijft rijden

grotere prop erin in combinatie met een vario ring
en een kleine carb dan kan er niet veel snelheid meer in
zitten


 
JST performance

Dit topic is 2701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved