Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Camino valt stil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67776 - Camino valt stil
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CCis 21-8-2013 17:44 Print topicpost

Posts: 36
Hallo,

Ik heb nog maar juist mijn blok gereviseerd ( nieuwe pakkingen, rolementen, olie keerringen).
En telkens als ik mijn gas loslaat valt mijn Camino stil. Bij gas geven geraakt hij zonder problemen in toeren.
Choke helpt ook niet.
Het is een 65cc DR cilinder en originele Keihin carburator.
Ik denk dat het waarschijnlijk aan de sproeier ligt.
Weten jullie misschien wat het probleem is en als het aan mijn sproeier ligt welkeen ik dan best zou kopen.
Alvast bedankt.


Mvg Cis

Dit bericht is gewijzigd door CCis op 22-8-2013 om 9:08 uur.
 

ChielTZR 21-8-2013 18:25 Print reply

Posts: 6016
Hoogte van stationaire toerental is wel goed afgesteld?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
CCis 21-8-2013 19:11 Print reply

Posts: 36
De stationair schroef is helemaal ingedraaid.
 
ChielTZR 21-8-2013 19:15 Print reply

Posts: 6016
Weet het niet zeker, maar ik zou een kleinere sproeier proberen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Viertakt 21-8-2013 20:19 Print reply

Posts: 3586
Valse lucht of verkeerde afstelling.
 
Viertakt uber alles.
JantjeMB5 21-8-2013 23:42 Print reply

Posts: 374
Kijk eens of je van dat vijsje opzij doorstroom hebt naar de luchtstelschroef door er remreiniger in te spuiten.
Als dat inwendig kanaaltje niet open is kan je beter een andere carbu zoeken.
Kan je testen met de carbu er nog op.

Heb je de keerringen vervangen?
Ik heb op mijn camino ook dr65 en leovinci 3e model, is iets grotere sproeier, ongeveer 80 denk ik, is met naaldruimertjes gedaan.
Met de originele moddel uitlaat onbegrensd rond de 70.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
CCis 22-8-2013 9:00 Print reply

Posts: 36
Welk vijsje bedoel je dan? De platte onder de stationair schroef want die heb ik al uitgeblazen.
Ik heb beide olie keerringen vervangen.
Zal anders kijken voor een 80 sproeier te halen bij honda.
Dus met de originele uitlaat en mono rijdt hij 70?
 
JantjeMB5 22-8-2013 15:28 Print reply

Posts: 374
inderdaad die platte, haal de luchtstelschroef er ook uit en ze moeten naar elkaar doorlopen zeg maar.
De mijne is vario maar ik denk dat het niet veel zal verschillen in sproeiermaat.

Luchtfilter afstelling:
Heb je anders een oude matras of stuk schuim, knip je er verschillende diktes af en dan kan je daarmee experimenteren.
Zo stel je de hoeveelheid lucht af, ik heb het zo eens afgesteld toen ik geen zin had om de carbu er telkens vanonder te prullen.

Tips:
Als je de brommer op zen linkerkant legt en de veerpoten loshaalt kan je het frame omhoogtillen, steek een spuitbus tussen het achterwiel en het spatbord. kan je de carbu er normaal net uit halen samen met het spruitstuk.
4 boutjes van het spruitstuk kan los, als je een klein ratelsetje hebt is het gemakkelijkste.
benzineslang en gaskabel kunnen zelfs blijven zitten.

 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
CCis 22-8-2013 17:05 Print reply

Posts: 36
Zal het eens proberen met een andere luchtfilter misschien.( mijn ma zou graag vanavond terug op haar eigen matras slapen )

Voor het loskoppelen draai ik altijd de spil aan de motor los en plaats ik gewoon 2 blokken piepschuim onder mijn voorwiel zo werkt het ook.


Mvg CC

Dit bericht is gewijzigd door CCis op 22-8-2013 om 22:00 uur.
 

Dit topic is 3593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved