Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Toerenteller aansluiten am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 950 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67773 - Toerenteller aansluiten am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RemyH 20-8-2013 22:25 Print topicpost

Posts: 43
Goedenavond,

De toerenteller van mijn rieju cockpit heeft nooit vastgezeten en nu weet ik niet hoe die vast gemaakt moet worden.

Heb gezocht op de site en een meerdere keren las ik dat bij een am6 ik de draad van de toerenteller om de bougiedraad moet wikkelen. Om welke draad gaat het bij mijn teller? Kan het op de elektriciteit schemas die ik gevonden heb op wat italiaanse en franse sites niet vinden.

Ik heb deze toerenteller: http://www.bromfiets...p;artikelNr=RI525808 (als ik niet mag linken naar specifieke webshops, dan vast sorry. ik kan geen afbeeldinglinks kopieren)

Vast bedankt
 

Aprilia RX 50 2003 20-8-2013 22:50 Print reply

Posts: 6717
deze zit meen ik om de bougie. je hebt ook nog met mechanische aansluiting op het blok.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RemyH 20-8-2013 23:28 Print reply

Posts: 43
Hoe bedoel je om de bougie? De kabelboom is er laatst helemaal uit geweest en het blok heb ik er zelf onder gezet.

Dus ik heb geen flauw idee welke draad erom zou moeten.
 
RemyH 22-8-2013 12:35 Print reply

Posts: 43
Niemand? Iedere hulp is erg welkom
 
yamahatzr2007 22-8-2013 13:08 Print reply
Posts: 117
Wat Aprilia RX 50 2003 bedoelt is dat je toerenteller aangesloten kan zijn op je bougie(elektrisch) of op het blok (mechanisch).

Bij mijn TZR zit hij bijvoorbeeld op het oranje kabeltje dat naar de bobine loopt, hij meet dan elke vonk die hij doorstuurt en zo geeft hij het toerental.

Bij Rieju is het volgens mij zo dat hij mechanisch is aangesloten op het blok, een soort tandwieltje dat meedraait. Hoe harder je rijdt, hoe harder het tandwieltje draait, hoe meer toeren je krijgt te zien op je teller.

Het is dus een kwestie van het kabeltje vastmaken in je blok denk ik. Of zit het niet aangesloten aan je cockpit?
 
RemyH 22-8-2013 14:23 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Wat Aprilia RX 50 2003 bedoelt is dat je toerenteller aangesloten kan zijn op je bougie(elektrisch) of op het blok (mechanisch).

Bij mijn TZR zit hij bijvoorbeeld op het oranje kabeltje dat naar de bobine loopt, hij meet dan elke vonk die hij doorstuurt en zo geeft hij het toerental.

Bij Rieju is het volgens mij zo dat hij mechanisch is aangesloten op het blok, een soort tandwieltje dat meedraait. Hoe harder je rijdt, hoe harder het tandwieltje draait, hoe meer toeren je krijgt te zien op je teller.

Het is dus een kwestie van het kabeltje vastmaken in je blok denk ik. Of zit het niet aangesloten aan je cockpit?


Geloof van niet, het enige "tandwieltje" dat nog draait is van de oliepomp die ik niet heb. Ik ga vanavond kijken welke kabels er naar mijn toerenteller lopen intern en die dan op een draad van die spoel vastmaken. Dit zou moeten werken?

Mechanisch is het in ieder geval niet, tenminste niet net zoals mijn km teller.
 
Aprilia RX 50 2003 22-8-2013 17:54 Print reply

Posts: 6717
correctie, rieju heeft nooit een mechanische toerenteller. tenzij er een ander blok onder is gekomen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RemyH 23-8-2013 9:30 Print reply

Posts: 43
Gelukt! Gele kabel uit de cockpit vastgemaakt aan de spoel (ook een gele kabel) en nu werkt hij. Bedankt!
 

Dit topic is 4764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved