.luuk |
18-8-2013 18:54 |
Posts: 1483 |
Hoevaak wil je nog antwoord op dezelfde vragen?
|
|
|
|
blast100 |
18-8-2013 19:05 |
Posts: 23 |
Omdat nu misschien meer mensen dit topic zien en dus krijg ik meer meningen.
Maar de brommer in de link. Zou deze goed wezen?
|
|
|
|
.luuk |
18-8-2013 19:27 |
Posts: 1483 |
Blijft altijd een gok.
Al heb ik wel mn twijfels bij die km stand. Nog geen drie k gelopen, en al nieuwe remnlokken?
Verder moet je gewoon naar de algehele staat kijken
|
|
|
|
blast100 |
18-8-2013 19:36 |
Posts: 23 |
Maar in het algemeen. Is aprilia dan een goede op een slechte brommer vergeleken andere brommers?
|
|
|
|
der Chef |
18-8-2013 20:13 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blast100
Maar in het algemeen. Is aprilia dan een goede op een slechte brommer vergeleken andere brommers?
Moderne brommers zijn bijna allemaal 1 pot nat. Gewoon goed dus.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
18-8-2013 22:39 |
Posts: 6717 |
die aprilia is zoals alle aprilia's na 2006 precies hetzelfde als de derbi (wat andere kappen en stickers).
zeker prima brommertjes voor dagelijks vervoer. verwacht alleen niet dat je er crossmotor taferelen mee kunt doen. dan moet je een type ouder hebben.
zitten low budget wiellagers in. even goede dichte skf lagers erin en klaar.
ook lange afstand is het niet erg comfortabel. wordt pas ergelijk na een km of 20/30 hard zadel en trilt wat geloof dat hier ook standaard geen balansas in zet (wel inzetten is kwestie van uurtje, blok hoeft er niet onder weg).
verder sturen ze wel super op het asfalt, zeer lekker smijt machientjes (beter dan de oude op dit gebied).
edit: die op MP lijkt de km stand me een beetje raar. maar de km stand van een brommer zegt nog minder dan de schoenmaat van de ontwerper van die brommer.
de std uitlaat en cilinder zitten er nog op wat een goed teken is.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-8-2013 om 22:43 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
blast100 |
18-8-2013 23:39 |
Posts: 23 |
Okee, maar waaraan kan ik dan zien of een brommer nog goed is of al versleten is?
|
|
|
|
ts50cc |
19-8-2013 0:04 |
Posts: 353 |
of die goeie compressie heeft goed schakeld goed loopt goed afgesteld frame niet gaar is kijken of er nog genoeg profiel op de banden zitten of de veer niet lek is
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|
-AXEL- |
19-8-2013 10:00 |
Posts: 119 |
De banden vind ik een slecht voorbeeld, banden kan je gewoon vervangen, maar ik vind de km-stand ook belangrijk...
|
|
|
|
JantjeMB5 |
19-8-2013 10:46 |
Posts: 374 |
een lekke veer kun je toch ook zo vervangen...
Als de banden bijna op zijn reken je al zeker 50 euro per band, ex montage meestal.
Hou hiermee rekening bij aankoop natuurlijk, haal dat minstens van de verkoopprijs af.
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 19-8-2013 om 10:47 uur.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
blast100 |
19-8-2013 12:10 |
Posts: 23 |
Dat hij goed schakelt kan ik vast wel voelen. Maar hoe kun je weten als de compressie goed is?
Ps:ik weet wat compressie is
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
19-8-2013 13:13 |
Posts: 5285 |
Als je duidelijk de compressieslag voelt tijdens het kicken
Mja, wat is duidelijk voelen?
Het meest eenduidige is een manometer aan het bougiegat hangen en dan kicken, maar das ook weer zo'n gedoe
Als hij prima rijdt zou ik er gewoon van uit gaan dat de compressie goed is
Zoals der chef al zei zijn al die moderne schakels een pot nat, je moet gewoon langs gaan, kijken of ie aan jouw wensen voldoet en dan kopen
|
|
|
|
.luuk |
19-8-2013 17:49 |
Posts: 1483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blast100
Dat hij goed schakelt kan ik vast wel voelen. Maar hoe kun je weten als de compressie goed is?
Ps:ik weet wat compressie is
aanduwen in zn 1 of 2, blokkeerd het achterwiel dan? dan kun je er vanuit gaan dat de compressie goed is
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
19-8-2013 22:49 |
Posts: 6717 |
in de 1 hoort ie te blokkeren.
over de km stand. ik heb hier blokken van 40K oud die voor de zekerheid los gaan en van 3K die al aan puin zijn.
beste lijdraad is zoeken naar een brommer die zo min mogelijk versleuteld is.
achterstallig onderhoud is wel bij te trekken, sloperij minder.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ts50cc |
20-8-2013 16:26 |
Posts: 353 |
mijn brommer zit net nieuwe zuiger in ik denk 5 tot 10 volle uren mee gereden maar ik trap er zo doorheen en heefd toch genoeg compressie als die in de 1 en 2 niet aan te drukken valt heeft die goeie compressie
|
|
Zonder smering loopt alles naar de tering! |
|