Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dipje onderin toeren 70 malossi nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67751 - dipje onderin toeren 70 malossi nsr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-brakka 13-8-2013 12:49 Print topicpost

Posts: 138
hoi ik heb een klein probleem met mijn nsr
als ik van stationair toerental het gas opentrek,blijft ie bij 3000rpm hangen en alsk het gas openhoud,valt ie op een gegeven moment ook weg.
alsk een beetje gas geef,of in ieder geval rustig opendoe gaat ie over dat dipje heen en loopt ie super en soepel naar 12000rpm.
de zuiger is 1000km oud,orgineel malossi zuiger,cilinder is toen gehoond,
nieuwe pakkingeen gestoken overal.
tecno 70cc uitlaat.
21mm dellorto phbg,92 sproeier en orgineel luchtfiler met extra gat erin.
gasnaaldclipje op de onderste stand(helemaal omhoog dus)
start altijd in 1 x met choke
stottert bovenin toeren alstie koud is,warm helemaal niet,
maar maakt niet uit of koud of warm is,blijft bij 3000 toeren even hangen,tis maar een klein euvel maar ik stoor me er best aan,

khad iets gehoord over onsteking vervroegen maar de meningen vond ik best verdeeld,kan iemand mij daar iets over uitleggen of dat zin heeft ,onderin toeren istie niet supersterk maar loopt wel mooi en soepel,kvind em soms een beetje futloos,maar vanaf de 5000rpm gaat ie er als een mes door warme boter doorheen,heb ik hier iets aan?grondplaat helemaal naar rechts draaien(meest linkse stand) is vervroegen heb ik gelezen?

mvg michael blok

 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny

Viertakt 13-8-2013 13:14 Print reply

Posts: 3586
Bij MTX shtjes (zelfde blok) slijp ik zelfs nog de ogen van de grondplaat open om hem nog vroeger te kunnen zetten. En ja, het scheelt een hele bult na mijn mening. Het toerenverloop wordt soepeler.

En de grondplaat moet je tegen de vliegwielrichting in verdraaien om te vervroegen.

Maar een dipje bij 3000 toeren lijkt me geen ontstekingsprobleem, maar eerder een carburatieprobleem. Ik zou nog even naar je afstelling kijken.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 13-8-2013 13:33 Print reply

Posts: 677
waarschijnlijk zit het probleem hem in
een verkeerde sproeier bezitting in combinatie
met de gasnaald te hoog

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 13-8-2013 om 13:38 uur.
 
JST performance
NSR-brakka 13-8-2013 20:58 Print reply

Posts: 138
dus je wilt zeggen dat ik mijn gasnaald omlaag moet brengen en dan een wat grotere sproeier moet monteren?
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
jordi50cc 13-8-2013 21:50 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-brakka
dus je wilt zeggen dat ik mijn gasnaald omlaag moet brengen en dan een wat grotere sproeier moet monteren?


ja zet hem maar op de 2e van beneden
en een wat grotere sproeier

 
JST performance
NSR-brakka 13-8-2013 21:53 Print reply

Posts: 138
sgoed ,ik zal 94,en 96 halen en dan gasnaald een standje omlaag en dan zal ik et wel laten weten
kdacht dat het electronisch kon zijn omdat ik veel gezeik heb gehad met cdi en bobine,toen deed ie ook hetzelfde geluid maar dan veeeeel heftiger drm
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
FoxGP 24-8-2013 2:02 Print reply

Posts: 64
Mijn NSR destijds had het zelfde probleem.
Gianelli uitlaat en 50cc competitie cylinder.

Maar boven de 3000 tp/m was het een raket.

De Fox hield in en bijna uit toen deze teveel lucht kreeg.
(Powerfilter direct op cab) heb toen de diameter van het
stuk tussen filter en Cabarateur verkleind.
Toen was ook het overheersende aanzuiggeluid minder.
Misschien heb je hetzelfde.


Ik denk dat alle opgevoerde voertuigen slecht stationair
lopen en inhouden bij lage toeren.
Zou de NSR 125/250cc GP motoren stationair en vloeiend lopen
als je ermee de stad in zou rijden?

Afstellen blijft altijd lastig, alhoewel mijn Fox het heel goed
doet. Maar dat kan ook de jaren ervaring zijn met het faster and
loader maken van mijn 2 en 4 wielers.



 
Peugeot Fox Gp50 & Yamaha TZR50
NSR-brakka 3-9-2013 22:46 Print reply

Posts: 138
ok, ik heb nu de afstelling ipv sproeier 92 en gasnaaldclipje op onderste stand(naald hoogste stand) naar sproeier 100 en gasnaaldclipje op 1 na onderste stand, nu proma eronder, maar het probleem blijft precies hetzelfde,dus afstelling ligt het denk ik niet aan, compressie is goed, maar als ik het gas in 1 keer opentrek in ze vrij blijft ie bij 3000rpm hangen,soms gaat ie er snel doorheen,soms als ik gas echt openhoudt,valt ie gwn weg alsof ie gewoon geen kracht heeft, maar als ik gewoon normaal het gas opendraai,is er geen probleem, dus als ik te snel het gas helemaal opendoe gebeurt dit regelmatig,klein ding,heel irritant??


wat kan het zijn??

mvg

michael blok

> ontsteking mss? ik heb een orginele ontsteking,niks vervroegd ofzo, ik heb wel een snelle grondplaat liggeb

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 3-9-2013 om 22:48 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
FoxGP 5-9-2013 23:33 Print reply

Posts: 64
Precies hetzelfde als mijn nsr.

vreemd

Ik ben er maar aan gaan wennen en toeren hoog houden.
Maar dat is ook niet relax rijden.

En toen kwam ik bij een rollen controlle.
Probleem opgelost. alles eronderuit gehaald door die
spelbrekers.

En weer 50 km/u met een naaimachine geluid
 
Peugeot Fox Gp50 & Yamaha TZR50
kpotmake 6-9-2013 0:18 Print reply

Posts: 3065
welke gasnaalden heb je al geprobeert?

laat me raden, nog geen 1 behalve degene die er nu in zit...
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
NSR-brakka 6-9-2013 0:41 Print reply

Posts: 138
klopt,ik weet dat ik andere gasnaalden kan proberen maar heb nog niet gedaan,waarom niet? nou toen ik de nsr kocht liep tie niet, ik dat ding lopend en wel gekregen, na 2 dagen loopt me zuiger kapot,dikke pech,dus ik 2 weken gezocht naar een andere org malossi zuiger, gevonden,erin gezet en toen was dat, en aangezien ik al een probleem met me cdi,bobine heb gehad waardoor die net zo achterlijk retarded liep,dacht ik dus daaraan

tis niet dat ik er onder het rijden last van heb,maar het idee he...
denk dat ik heel ver goed zit met de afstelling

*stottert bovenin als tie koud is wat,warm niet meer,
*trekt verder soepel door,nooit inhouden,wegvallen oid, behalve dan dat ene dipje


maargoed,de gasnaald denk je? gaat ie dan ook dat zo doen?
ik ben wel benieuwd naar

mvg

Michael Blok
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny

Dit topic is 2904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved