Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuipt veel?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67741 - zuipt veel?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crossmotort gek 9-8-2013 21:06 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Ververs eerst je blokolie maar eens, want dat doe je volgens mij ook niet om de 10 uren. Loopt ie nog wel gewoon goed stationair? Als ie dat al niet meer doet weet je in ieder geval zeker dat je compressie weg is.

olie is nog geen 2 week geleden ververst en tandwielkering vervangen.
 
85cc op m'n achterwiel
Crossmotort gek 9-8-2013 21:07 Print reply

Posts: 866
stationair lopen is niet helemaal fijn maar daar is gelukkig een spanner voor
 
85cc op m'n achterwiel
koetjeboe91 9-8-2013 22:24 Print reply

Posts: 2096
denk eerder zuiger die zijn beste tijd heeft gehad. reken maar uit.

zuiger al gebruikt voor dat jij hem had. laten we daar 4 voor paken.

jij sinds uit maart ieder weekend 2 uurtjes laten we vanaf april beginnen dat zijn 17 weekend voordat jij dit probleem hier melden 17x2=34 uur + de 4 van de oude gebruiker dan zit jij aan 38uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
j0ren 9-8-2013 23:49 Print reply

Posts: 1298
Nou zijn dat natuurlijk geen uren volgas, maar 25 uur is ook al erg veel voor een 85cc.
Met versleten zuiger ga je inderdaad steeds meer verbruiken.
Bovendien mag je verder niet klagen,binnen een uur op de crossbaan is mijn tank van 7.5 liter helemaal leeg..
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
jordi50cc 10-8-2013 0:24 Print reply

Posts: 677
hoe komen jullie er bij dat door een versleten zuiger
hij meer brandstof gaat verbruiken?
versleten zuiger word het vermogen minder
dus ook het verbruik de afdichting word
minder dus ook de aanzuig kracht van vers mengsel

bij een 4takt is het echter wel zo dat
als de olie schraap veer versleten is hij
olie gaat verbranden
maar dat is een heel ander verhaal


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 10-8-2013 om 0:25 uur.
 
JST performance
jordi50cc 10-8-2013 0:32 Print reply

Posts: 677
verkijk je ook niet op het verschil in
mul zand of in een weiland rijden
 
JST performance
Crossmotort gek 10-8-2013 9:12 Print reply

Posts: 866
hmmm,
raar ja,
ik kijk nog ff 10 liter aan denk ik, en of hij nou slechter word of zo blijft ik ga de cilinder er dan afhalen en kijk dan wel hoe het zaakje eruit ziet daar,
als hij slechter gaat lopen dan vervang ik de zuiger en als het blijft trek ik de cilinder eraf en kijk ik ff hoe het eruitziet , als het ergoed uitziet probeer ik wel de carb van de honda ff, bedenk me net dat ik die ook nog had
 
85cc op m'n achterwiel
ChielTZR 10-8-2013 15:16 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
hmmm,
raar ja,
ik kijk nog ff 10 liter aan denk ik, en of hij nou slechter word of zo blijft ik ga de cilinder er dan afhalen en kijk dan wel hoe het zaakje eruit ziet daar,
als hij slechter gaat lopen dan vervang ik de zuiger en als het blijft trek ik de cilinder eraf en kijk ik ff hoe het eruitziet , als het ergoed uitziet probeer ik wel de carb van de honda ff, bedenk me net dat ik die ook nog had


Beter nu eraf slopen en meten, ivm met nicaseal (lijkt me dat die kawaknakie dat heeft)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Crossmotort gek 10-8-2013 16:25 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Beter nu eraf slopen en meten, ivm met nicaseal (lijkt me dat die kawaknakie dat heeft)

het is idd een kawaknakie, gvd wat een kolere ding zeg,
ik heb wpm motors in lochem gebelt en die zei dat m'n membraan plaatjes naar heen zijn kunnen gaan, ikke carb van spruitsktuk halen, wil ik spruitstuk losdraaien en draai in 1 slag met de juiste sleutel de kop van de eerste en de komend 3 boutjes kapot, alluminium rotzooi is 't gwoon,
ik wacht ff op hulp om die dingen los te draaien.
 
85cc op m'n achterwiel
Aprilia RX 50 2003 11-8-2013 18:41 Print reply

Posts: 6717
even voor de vergelijking. met de brommer ga ik volgas 110 km in een uur.

bij een verbruik van 1 op 18 is dat 6.1 liter in een uur. en dat is relatief zuinig nog.

crossmotor zal aardig meer gebruiken ook al rij je half gas (meer vermogen is in dit geval wel gelijk te zetten aan meer gebruik).

dus 7.5 liter in 2.5 uur is lang niet gek.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 11-8-2013 20:31 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
even voor de vergelijking. met de brommer ga ik volgas 110 km in een uur.

bij een verbruik van 1 op 18 is dat 6.1 liter in een uur. en dat is relatief zuinig nog.

crossmotor zal aardig meer gebruiken ook al rij je half gas (meer vermogen is in dit geval wel gelijk te zetten aan meer gebruik).

dus 7.5 liter in 2.5 uur is lang niet gek.

ja maar hij was daarvoor zuiniger en daar zit ik dus mee
 
85cc op m'n achterwiel
Aprilia RX 50 2003 11-8-2013 21:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
[...]

ja maar hij was daarvoor zuiniger en daar zit ik dus mee


als er nergens lekkage is en hij loopt niet raar dan denk ik dat je gewoon iets dapperder bent geworden en stiekem meer gas geeft.

verder gewoon het normale onderhoud doen, zuiger wissel enz. als hij dan niet zuiniger wordt denk ik toch echt dat het in je rijstijl zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Crossmotort gek 11-8-2013 22:05 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als er nergens lekkage is en hij loopt niet raar dan denk ik dat je gewoon iets dapperder bent geworden en stiekem meer gas geeft.

verder gewoon het normale onderhoud doen, zuiger wissel enz. als hij dan niet zuiniger wordt denk ik toch echt dat het in je rijstijl zit.

zoals ik eerder zei ben ik nog bezig met die alumium boutjes van de action los te maken maar heb er ff niet zin in om mee verder te gaan dus ik kijk nog wel ff naar dat membraan
 
85cc op m'n achterwiel
Paul de Salmiakbal 11-8-2013 22:13 Print reply

Posts: 5285
Op de een of andere manier betwijfel ik het dat die boutjes echt van aluminium zijn
 
Crossmotort gek 12-8-2013 7:36 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Op de een of andere manier betwijfel ik het dat die boutjes echt van aluminium zijn

ikke niet, TROEP is het
ga der van uit dat die kawasaki weer een paar weken stilstaat omdat ik ook nog is lekkeband heb en ook nog die kawaknakenland boutjes der uit krijgen geeft ook nog wel irritatie
 
85cc op m'n achterwiel

Dit topic is 5307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved