Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki RG 80 tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 596 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67739 - Suzuki RG 80 tuning
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markuy 8-8-2013 15:56 Print topicpost
Posts: 88
Hallo allemaal,

Ik heb een Suzuki RG 80 blok op een tsx frame.
Setup:

Tuned 90cc rg80 cilinder.
Wiseco Rm80('84) 50.05 zuiger
Ori Mikuni 20mm
Proma 80cc Tsx uitlaat.(Dit is niet bevestigd door een kenner)
Pen 14 krukas

Nu ben ik op de volgende problemen gekomen.

- Ik heb een squish gemeten van 2mm. Dit is naar mijn idee vrij hoog en ik vermoed dat ik aardig wat compressie mis. Ik heb de cilinder 1mm moeten ophogen om alle poorten open te krijgen @ ODP. Ik kan nergens de ori squish vinden. Nu is mijn vraag moet ik de kop vlakken of de cilinder af laten draaien? Zoja hoeveel dan?

- Mijn uitlaat heeft een zeer dunne voorbocht met een ID van 32mm terwijl buitenkant uitlaat poort 36mm is. De brommer word dik geknepen op de pijp en dit hoor je ook want hij klinkt als een 70cc. Heeft er iemand evaring met dit probleem en voor welke uitlaat is er gekozen? Ik heb in me hoofd een cr85 uitlaat.


Hier staan de volgende nummers op:
TDS1131196
PCM69102 S

TPSI 2212





Dit bericht is gewijzigd door Markuy op 8-8-2013 om 15:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Markuy op 8-8-2013 om 15:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Markuy op 8-8-2013 om 15:58 uur.
 

dirktimmer 8-8-2013 15:58 Print reply

Posts: 1737
uitlaat van cr80 pasmaken, of 80 giannelli erop.
heb die beide, inbox maar
 
PRO TUNING 8-8-2013 19:44 Print reply

Posts: 4000
Je moet je cilinderkop berekenen met Bimotion en daarna CNC laten draaien
 
Markuy 8-8-2013 20:00 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je moet je cilinderkop berekenen met Bimotion en daarna CNC laten draaien

Bedankt maar zoveel cash heb ik niet over voor een cilinderkop...
 
kenny77 8-8-2013 20:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markuy
[...]

Bedankt maar zoveel cash heb ik niet over voor een cilinderkop...


http://www.brommerforum.nl/showtopic/67558/2

Hem koste het 20 euro, zal voor jouw kop niet zo heel veel schelen denk ik.
 
jordi50cc 8-8-2013 21:05 Print reply

Posts: 677
je hebt de cilinder 1mm moeten ophogen en je hebt
een squis van 2mm dat is al veel te veel
ligt een beetje aan de stijfheid van de krukas
maar 0.5 moet goed zijn
je zuiger komt ook niet helemaal bovenin in bdp
nu kun je een kopje laten maken die een stukje
in je cilinder valt maar je kan ook wat
van de bovenkant cilinder afdraaien dat is beter


Jordi
 
JST performance
Cas DT 9-8-2013 0:13 Print reply

Posts: 3131
0.5 lijkt me wat te krap.
Beter een paar tiende meer.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
PRO TUNING 9-8-2013 12:45 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
je hebt de cilinder 1mm moeten ophogen en je hebt
een squis van 2mm dat is al veel te veel
ligt een beetje aan de stijfheid van de krukas
maar 0.5 moet goed zijn
je zuiger komt ook niet helemaal bovenin in bdp
nu kun je een kopje laten maken die een stukje
in je cilinder valt maar je kan ook wat
van de bovenkant cilinder afdraaien dat is beter


Jordi



Wie zegt dat 2 mm squish niet goed is zonder de MSV uit te rekenen ??

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-8-2013 om 13:33 uur.
 
jordi50cc 9-8-2013 17:02 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Wie zegt dat 2 mm squish niet goed is zonder de MSV uit te rekenen ??

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-8-2013 om 13:33 uur.


in dit geval is de cilinder omhoog gekomen
en op die manier komt de zuiger niet bovenin
ik neem aan dat deze kop fabriek af is dan
is er naar mijn weten geen enkel merk die
2mm zuiger/kop speling vraagt?
 
JST performance
Marcooow 9-8-2013 17:21 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


in dit geval is de cilinder omhoog gekomen
en op die manier komt de zuiger niet bovenin
ik neem aan dat deze kop fabriek af is dan
is er naar mijn weten geen enkel merk die
2mm zuiger/kop speling vraagt?


ligt denk ik ook aan je doel wat je ermee wilt, race/cross of gewoon straatgebruikt
 
faster than a bullet!
Markuy 10-8-2013 15:20 Print reply
Posts: 88
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
je hebt de cilinder 1mm moeten ophogen en je hebt
een squis van 2mm dat is al veel te veel
ligt een beetje aan de stijfheid van de krukas
maar 0.5 moet goed zijn
je zuiger komt ook niet helemaal bovenin in bdp
nu kun je een kopje laten maken die een stukje
in je cilinder valt maar je kan ook wat
van de bovenkant cilinder afdraaien dat is beter


Jordi

Jep zit de denken aan 0.5-0.6, en ik heb geen 2delige kop. Ik ga bij een specialist om advies vragen voor de kop en cilinder. Misschien kan er ook wel een combinatie worden gemaakt dat de kop de cilinder invalt en de cilinder verlaagd word.
 
Markuy 10-8-2013 15:22 Print reply
Posts: 88
Ik heb trouwens de Proma 80cc uitlaat vervangen door een Cr85 uitlaat. Een beetje pas gemaakt en van 11.3 naar 13.1 Toeren en van 13 naar 14Pk. Maar voor een 90cc is dit nog steeds laag.
 
Audioholic 11-8-2013 1:22 Print reply
Posts: 330
is dat niet gewoon te wijten aan een evt tamme timing in de cilinder?

dat het zoveel toeren draait wil eigenlijk niks zeggen natuurlijk

met een squish van 1 mm zou die al stukken behoorlijker moeten lopen + dat je gewoon safe zit , persoonlijk zou ik niet veel krapper gaan
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 11-8-2013 1:36 Print reply

Posts: 677
timing bepaald hoeveel toeren
de motor zou kunnen draaien maar houd er wel
rekening mee dat zuigerbolling cilinderkop
uitlaat ontsteking en spoelers hier een
hele grote rol in spelen
dan kan je timingen nog zo perfect staan
als deze boven staande dingen niet kloppen
haal je nooit het gewenste toerental/vermogen


Jordi
 
JST performance

Dit topic is 3845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved