Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stoprand MHR80 replica groot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67721 - stoprand MHR80 replica groot
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

playercp 30-7-2013 16:15 Print topicpost
Posts: 103
hallo,

mijn MHR 80 replica heeft een aardig grote stoprand (zuiger komt dus niet helemaal boven), waar zou dit aan kunnen liggen?
carb geeft veels te veel benzine, druipt letterlijk uit de cilinder bij de uitlaatpoort.
zou dit misschien een oorzaak kunnen zijn geweest?
heb al een nieuwe aangeschaft, wacht nu op binnenkomst ervan (lag iet aan de afstelling sproeier was al erg klein voor deze cilinder)
het gaat om een AM6 blok.
 

NS1-Whisperer 30-7-2013 16:16 Print reply

Posts: 2160
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Kan je nog een nieuw topic openen?
 
"Risico is extra leven"
playercp 30-7-2013 16:17 Print reply
Posts: 103
ja sorry hoe kan je topics verwijderen, geen flauw idee hoe dit kwam :S.

wat kan de reden zijn voor een grote stoprand in de cilinder?
korte versie ervan haha

Dit bericht is gewijzigd door playercp op 30-7-2013 om 16:19 uur.
 
NS1-Whisperer 30-7-2013 16:21 Print reply

Posts: 2160
Verkeerde type zuiger erin misschien?

Zoiets gebeurd niet in 1 keer...
 
"Risico is extra leven"
playercp 30-7-2013 16:30 Print reply
Posts: 103
hmm zou kunnen.

zou het ook aan de ontsteking kunnen liggen?
de lengte van de krukas, maakt dat nog uit? (is nu even lang als origineel na mijn idee)
zou het aan te veel benzine kunnen liggen? carb blijft benzine erin gooien zodat de membraam het na mijn idee niet meer tegen kan houden.

even een checklist voor mij zodat ik alles kan nakijken.
 
NS1-Whisperer 30-7-2013 16:36 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp
hmm zou kunnen.

zou het ook aan de ontsteking kunnen liggen?nee
de lengte van de krukas, maakt dat nog uit? (is nu even lang als origineel na mijn idee)lengte van je krukas zal het niet aan liggen, kan wel aan de slag of je drijfstanglengte liggen
zou het aan te veel benzine kunnen liggen? carb blijft benzine erin gooien zodat de membraam het na mijn idee niet meer tegen kan houden.nee. Weet niet hoe een bepaalde mengselverhouding het bovenste dooie punt van je zuiger kan beinvloeden

even een checklist voor mij zodat ik alles kan nakijken.


 
"Risico is extra leven"
playercp 30-7-2013 16:46 Print reply
Posts: 103
bedoelde eigenlijk ook de drijfstang lengte was de naam ervan even kwijt, dit zou toch ook eventueel met een andere zuiger opgelost kunnen zijn?
 
De Schout 30-7-2013 16:49 Print reply
Posts: 5327
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. is de rand die je ziet nou hoog, omdat je met (te) grote deck height rijd? of is de rand 'diep' omdat het spul versleten is?
 
tune tweak fiddle bang bummer
playercp 30-7-2013 16:55 Print reply
Posts: 103
hij is hoog, als het versleten was zou het toch overal zijn?
je ziet gewoon aan de bovenkant van de cilinderwand een andere kleur (volgens mij was het bruinig) zitten doordat de zuiger daar waarschijnlijk niet komt.

 
NS1-Whisperer 30-7-2013 17:40 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: playercp
hij is hoog, als het versleten was zou het toch overal zijn?
je ziet gewoon aan de bovenkant van de cilinderwand een andere kleur (volgens mij was het bruinig) zitten doordat de zuiger daar waarschijnlijk niet komt.



aaaah, dat is normaal. je ZUIGERVEREN komen niet helemaal boven in dus krijg je altijd een randje kleur verschil
 
"Risico is extra leven"
playercp 30-7-2013 18:50 Print reply
Posts: 103
oh ja klinkt best logisch haha, nu ik er aan denk zit het bij deze zuiger idd de zuigerveer stukken lager dan bij de vorige cilinder en zuiger.
heel erg bedankt voor je hulp!
 

Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved