Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 70cc puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67702 - 70cc puch maxi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4030 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 21-7-2013 22:39 Print topicpost
Posts: 88
Hallo,

Is er een manier om een 70cc op een puch maxi te hebben die 60kmh gaat, niet boven de 97 db uitkomt en niet al teveel overtoeren maakt?


 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

ThymTSX 21-7-2013 22:42 Print reply

Posts: 238
misschien een uitlaat met een prop
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-7-2013 22:45 Print reply

Posts: 17929
Gietijzeren cilinder erop met origineel uitlaatja
 
ThymTSX 21-7-2013 22:56 Print reply

Posts: 238
maar waarom wil je dan een 70cc als je maar 60 wilt gaan?
 
Banis97 22-7-2013 7:10 Print reply
Posts: 88
je trekt wat harder op met een 70cc maar ik wil geen boete op de rollerbank.
Bij ons mag je namelijk 57kmh op de rollerbank maar over 60kmh doen ze niet zo moeilijk.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Gietijzeren cilinder erop met origineel uitlaatja


Ik heb nog nooit van een 70cc gietijzeren cilinder gehoord, welke cilinder is dat dan?
Kan een airsal 70cctje ook?


Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 22-7-2013 om 7:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Banis97 op 22-7-2013 om 7:33 uur.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
ThymTSX 22-7-2013 9:02 Print reply

Posts: 238
airsal is meestal van aluminium.

Hier heb je wel een 60cc van gietijzer: http://www.jmpbonder...40mm-puch-mv-ms.html

en misschien kan dit je helpen: http://www.puchmaxi.nl/cilindertest.php


Dit bericht is gewijzigd door T. Jongejan op 22-7-2013 om 9:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door T. Jongejan op 22-7-2013 om 9:06 uur.
 
jordi50cc 22-7-2013 11:36 Print reply

Posts: 677
zijn er wel puch maxi cilinders van gietijzer ?


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-7-2013 om 11:38 uur.
 
JST performance
Viertakt 22-7-2013 12:12 Print reply

Posts: 3586
Originele is gietijzer, kstar 50cc is gietijzer. Ik heb ook een 70er in handen gehad van gietijzer, volgensmij was dat een oud model kstar 4 poorter.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 22-7-2013 13:05 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Originele is gietijzer, kstar 50cc is gietijzer. Ik heb ook een 70er in handen gehad van gietijzer, volgensmij was dat een oud model kstar 4 poorter.


volgens mij zit daar alleen een stalen bus in?
niet dat dat veel verschil maakt met volledig gietijzer
maar een echte gietijzeren cilinder van maxi
ben ik nog nooit tegen gekomen

 
JST performance
jordi50cc 22-7-2013 13:09 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
Hallo,

Is er een manier om een 70cc op een puch maxi te hebben die 60kmh gaat, niet boven de 97 db uitkomt en niet al teveel overtoeren maakt?




ik denk dat als je een tamme 70cc erop zet
met een orginele uitlaat dat je ook wel
rond de 60km gaat exact 60 laten lopen
is nog niet zo makkelijk denk ik

maar kijken ze op de rollerbank niet naar
kw`s inplaats van km`s ?

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-7-2013 om 13:35 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 22-7-2013 14:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


ik denk dat als je een tamme 70cc erop zet
met een orginele uitlaat dat je ook wel
rond de 60km gaat exact 60 laten lopen
is nog niet zo makkelijk denk ik

maar kijken ze op de rollerbank niet naar
kw`s inplaats van km`s ?

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-7-2013 om 13:35 uur.


nee, heb ik ze ook nog nooit zien doen.

hoort eigenlijk wel, maar dan zou iedere brommer een ander getal mogen rijden en dan zijn ze bang dat de agenten het niet meer snappen denk ik.
zou wat zijn als een lomp model van 120 kg even veel vermogen mocht hebben als een maxi
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hyronimus 22-7-2013 15:10 Print reply

Posts: 87
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nee, heb ik ze ook nog nooit zien doen.

hoort eigenlijk wel, maar dan zou iedere brommer een ander getal mogen rijden en dan zijn ze bang dat de agenten het niet meer snappen denk ik.
zou wat zijn als een lomp model van 120 kg even veel vermogen mocht hebben als een maxi


120kg maar? Die van mij weegt 240kg, komt waarschijnlijk niet eens vooruit met een maxi cilindertje
 
Do you know who I think I am?
jordi50cc 22-7-2013 15:59 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nee, heb ik ze ook nog nooit zien doen.

hoort eigenlijk wel, maar dan zou iedere brommer een ander getal mogen rijden en dan zijn ze bang dat de agenten het niet meer snappen denk ik.
zou wat zijn als een lomp model van 120 kg even veel vermogen mocht hebben als een maxi


oke dat was in mijn schooltijd wel zo maar
dan praat ik ook over een jaar of 10 terug


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 22-7-2013 om 16:00 uur.
 
JST performance
Cas DT 22-7-2013 16:00 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
?

oke dat was in mijn schooltijd wel zo maar
dan praat ik ook over een jaar of 10 terug



Al tijden niet meer.

Verder zou ik gewoon de eerste de beste 70cc die je tegen komt voor puch monteren, verder origineel houden.
Veel harder dan 60 loopt het dan niet.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Banis97 22-7-2013 19:53 Print reply
Posts: 88
oke bedankt dan doe ik gewoon een airsal 70cc en 12mm carburateur en ori. uitlaat.

dan trek in ieder geval een worst van een bord
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
der Chef 22-7-2013 20:40 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banis97
oke bedankt dan doe ik gewoon een airsal 70cc en 12mm carburateur en ori. uitlaat.

dan trek in ieder geval een worst van een bord

Optrekken vanuit stilstand nog niet, dan zul je toch eerst na je koppeling moeten kijken.
 

Dit topic is 4030 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved