Tiess |
20-7-2013 7:49 |
Posts: 169 |
dat je je koppeling in moet houden klopt volgensmij wel,
en dat je standaard ingeklapt moet zijn voordat je hem in versnelling zet klopt zeker.
maar misschien moet je de schakelaar boven je standaard maar even nakijken, want met starten zou het eigenlijk geen probleem mogen geven.
Ties
|
|
Vollegas ! |
|
Dylan_B |
20-7-2013 15:06 |
Posts: 248 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tiess
dat je je koppeling in moet houden klopt volgensmij wel,
en dat je standaard ingeklapt moet zijn voordat je hem in versnelling zet klopt zeker.
maar misschien moet je de schakelaar boven je standaard maar even nakijken, want met starten zou het eigenlijk geen probleem mogen geven.
Ties
De koppeling hoef je niet in te houden om te starten in de neutraal.
tenminste niet bij mijn tzr.
Kan dat met de lampen die snel doorbranden niet een kwestie zijn van een spannings regelaar die niet meer 100 punten z'n werk doet? dat hij net iets te veel stroom geeft aan de lampen waardoor de levensduur van de pitten snel minder word?
|
|
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt... |
|
Cas DT |
20-7-2013 15:06 |
Posts: 3131 |
Gewoon bij het begin beginnen.
Is je accu überhaupt nog wel in orde?
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
playercp |
20-7-2013 16:38 |
Posts: 103 |
@Dylan_B hmm ik zal inderdaad even naar mijn spanningsregelaar gaan kijken, kan toch geweest zijn dat door te veel stroom ook de standaard schakelaar en koppeling sensor (weet niet precies hoe dit met de koppeling werkt)
@cas DT accu is niet zo lang geleden veranderd, het doorbranden van lampen was ook met de vorige accu zo.
ik bedenk mij ineens dat ik een keer met startkabel naar een auto direct op mijn kabelboom heb geplaatst om hem elektrisch te starten.
volgens mij dit weet ik niet 100% zeker, is een tijdje na dit de koppeling en de standaard kapot gegaan.
de lichten branden daarvoor al door.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-7-2013 8:26 |
Posts: 17929 |
Op welke plaatsen in je boom heb je die kabels aangesloten?
|
|
|
|
playercp |
21-7-2013 21:14 |
Posts: 103 |
@thijsse gewoon de kabels van de accu eraf gehaald, en daarop de startkabels geplaatst
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-7-2013 22:47 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: playercp
@thijsse gewoon de kabels van de accu eraf gehaald, en daarop de startkabels geplaatst
Das niet zo slim dan... Zodra je de kabels loshaalt loopt je blok zonder accu, dus geen buffer , dus pieken op je draadboom, dus problemen hier en daar
|
|
|
|
playercp |
21-7-2013 22:57 |
Posts: 103 |
owww dat wist ik niet, dus wat kan ik aan de problemen doen die ik hier boven beschreven heb?
een nieuwe spanningsregelaar?
nieuwe sensors?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-7-2013 23:28 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: playercp
owww dat wist ik niet, dus wat kan ik aan de problemen doen die ik hier boven beschreven heb?
een nieuwe spanningsregelaar?
nieuwe sensors?
Die sensors doen hun werk gewoon. Regelaar kun je wel eens laten doormeten
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
22-7-2013 9:19 |
Posts: 8593 |
Een accu middelt stroompieken uit.
Met een slechte accu krijg je stroompieken/piekjes op je kabelboom. Een spanningsregelaar kan dit oplossen. Als die dan ook niet goed is, gaan er componenten doorbranden.
Volgens mij én een accu én een spanningsregelaar stuk dus.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
playercp |
25-7-2013 18:52 |
Posts: 103 |
ik heb net een multimeter aangeschaft is hiermee te testen wat er precies kapot is bijvoorbeeld de spanningsregelaar?
als dit te testen is graag erbij hoe dit moet en waar de multimeter op moet staan.
|
|
|
|