ik heb een 28mm carburateur gekocht voor op mijn honda mt met 125cc, maar nu weet ik niet of het beter is om er een powerfilter achter te zetten of gewoon aansluiten op de originele honda mt5 luchtfilterbox.. en of de originele luchtfilterbox de 28mm carburateur niet knijpt.?
oke bedankt ,dan word het dus een los filter erachter zetten, ik heb een dellorto carburateur en ook nog zo'n gaas filter van dellorto, ,die wilde ik er dan achter zetten want dat past mooi
Let wel op dat je filter niet in een directe straal kan zitten met je wiel ofzo. Dat al het zand van je voor/achterwiel in 1 lijn tegen dat filter aan kan komen.
Zolang er niet direct vuil in kan komen kan een filter heel lang mee.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Let wel op dat je filter niet in een directe straal kan zitten met je wiel ofzo. Dat al het zand van je voor/achterwiel in 1 lijn tegen dat filter aan kan komen.
Zolang er niet direct vuil in kan komen kan een filter heel lang mee.
Ik raad een Twin-Air aan
twin air filter past niet omdat de carb te ver naar boven zit en zowat met de achterkant tegen de framebuis aankomt.een 90 graden bocht filter zou wel kunnen maar ik laat de ori luchtfilter box gewoon zitten en die blokt het vuil,en voor het achterwiel zit ook nog een binnenspatbord waardoor er geen vuil naar boven kan komen. de carburateur komt mooi uit voor de luchtfilterbox (behalve voor het gat)en als ik er dan een gaasfilter achter zet .desnoods nog met een panty eroverheen komt daar echt geen vuil door .eventueel zou ik ook nog de schuimfilter gedrenkt in olie uit de box kunnen nemen en daarvan ook nog een stukje erachter plakken. de box heb ik geen zin om die eruit te halen wat de accu zit er ook aan vast evenals de slang van de oliepomp,
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 18-7-2013 om 20:39 uur.