Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - zwarte top 80 45kmh laten lopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67689 - zwarte top 80 45kmh laten lopen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 16-7-2013 15:18 Print reply

Posts: 677
dus met andere woorden zeg jij dat je met een
prop in de uitlaat ook de onderdruk in het carter
verlaagd om minder versmengsel in de spoelers te krijgen?

egr systemen hoe wil je dat omschrijven op een 2takt ?
dat bestaat niet omdat het er niet op werkt
een 2takt heeft 2slagen nodig om te kunnen functioneren
daarbij zuigt hij vers mengsel en laat hij de verbrande
gassen er weer uit als dit in de weg gezeten word door
middel van een prop wekt dat warmte op
bij std laagtoerige 50cc cilinders is dit
nog niet zo`n ramp maar bij middel tot hoogtoerige
cilinders word de boel veel te warm

iedereen moet zelf weten wat hij doet maar
ik zou gewoon zoals Aprilia RX 50 al zegt een
toeren begrenzer halen bij Jos Dijkman
die schijnt goed te werken
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 16-7-2013 15:32 Print reply

Posts: 6717
bij continu gebruik is echter wel een keer mn bougie verbloemkoolt (weet zo even niet anders te omschrijven). maarja kaal gemaakt en weer prima.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 16-7-2013 16:37 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dus met andere woorden zeg jij dat je met een
prop in de uitlaat ook de onderdruk in het carter
verlaagd om minder versmengsel in de spoelers te krijgen?

egr systemen hoe wil je dat omschrijven op een 2takt ?
dat bestaat niet omdat het er niet op werkt
een 2takt heeft 2slagen nodig om te kunnen functioneren
daarbij zuigt hij vers mengsel en laat hij de verbrande
gassen er weer uit als dit in de weg gezeten word door
middel van een prop wekt dat warmte op
bij std laagtoerige 50cc cilinders is dit
nog niet zo`n ramp maar bij middel tot hoogtoerige
cilinders word de boel veel te warm

iedereen moet zelf weten wat hij doet maar
ik zou gewoon zoals Aprilia RX 50 al zegt een
toeren begrenzer halen bij Jos Dijkman
die schijnt goed te werken


Je leest precies om het feit heen wat ik bedoel. Ik zeg niet dat de carterdruk lager wordt. Ik zeg dat de cilinder deels gevuld blijft met uitlaatgassen, waardoor er vanuit het carter minder vers mengsel de cilinder in kan stromen. Of dacht jij dat het hele carter vacuum was nadat er gespoeld was? We hebben het hier over relatieve drukken natuurlijk. Ik denk dat ik voldoende stromingsleer gehad heb op de hogeschool om deze dingen te begrijpen.

Oke, korte samenvatting waarom ik niet geloof dat het heter wordt: hoedanookeenbegrenzinghetzijeenpropofwatdanook = minder opgewekt vermogen = minder hitte.

Overigens werkt een EGR systeem prima op tweetakten, heeft helemaal niets te maken of het nu een 2 of 4 takt is. Is niets anders dan een gas recycle systeem. (Warme)uitlaatgassen --> hops in de inlaat.

 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 16-7-2013 17:42 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Je leest precies om het feit heen wat ik bedoel. Ik zeg niet dat de carterdruk lager wordt. Ik zeg dat de cilinder deels gevuld blijft met uitlaatgassen, waardoor er vanuit het carter minder vers mengsel de cilinder in kan stromen. Of dacht jij dat het hele carter vacuum was nadat er gespoeld was? We hebben het hier over relatieve drukken natuurlijk. Ik denk dat ik voldoende stromingsleer gehad heb op de hogeschool om deze dingen te begrijpen.

Oke, korte samenvatting waarom ik niet geloof dat het heter wordt: hoedanookeenbegrenzinghetzijeenpropofwatdanook = minder opgewekt vermogen = minder hitte.

Overigens werkt een EGR systeem prima op tweetakten, heeft helemaal niets te maken of het nu een 2 of 4 takt is. Is niets anders dan een gas recycle systeem. (Warme)uitlaatgassen --> hops in de inlaat.



je geeft het zelf al aan (jij zeg dat de cilinder deels gevuld blijft met uitlaatgassen) en wat zijn uitlaat gassen HEET juist!
wat gebeurt er met de zuiger? juist
in en uitlaat timing blijft het zelfde dus de cilinder
wil toeren maken maar kan dit niet omdat er een prop
in de weg zit dus alle warmte komt op de zuiger neer
ik ga hier ook niet verder over door zeiken

J


 
JST performance
Viertakt 16-7-2013 17:47 Print reply

Posts: 3586
Uitlaatgassen zijn na expansie al zwaar afgekoeld. Maar in geval je dit zeiken noemt lrn2physics.

Oke nog ff zeiken dan. Oke hete uitlaatgassen
Maar minder mengsel voor de volgende slag, minder groote boem en wat?? ohnee toch minder hitte. Heh je verhaal klopt opeens niet want de uitlaatgassen zijn in eerste instantie doordat hij minder vermogen heeft al minder warm.

Echt???
Ja echt

Tenzij jij een goei systeem hebt verzonnen om meer warmte te creeren met minder vermogen. Perpetuum mobilee??

Sorry ik geloof best dat je een bromfiets hard kunt laten lopen en dat je vast wel het een en ander weet, maar deze logica gaat er bij mij niet in. En mensen hun woorden verdraaien om jezelf slim te laten lijken ga ik mij verder niet aan wagen. Dat is niet discussieren met argumenten maar sschreeuwen: kijk ik heb gelijk want ik heb gelijk.

I rest my case

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-7-2013 om 17:53 uur.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 16-7-2013 17:50 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Uitlaatgassen zijn na expansie al zwaar afgekoeld. Maar in geval je dit zeiken noemt lrn2physics.

Oke nog ff zeiken dan. Oke hete uitlaatgassen
Maar minder mengsel voor de volgende slag, ohnee toch minder hitte. Heh je verhaal klopt niet want de uitlaatgassen zijn in eerste instantie doordat hij minder vermogen heeft al minder warm.

Echt???
Ja echt


wel een door zettertje deze :P

weet jij wel hoe warm uitlaat gassen zijn bij 10000rpm ?
halverwege in de bocht gemeten ? bij een redelijke 50cc cilinder



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-7-2013 om 18:12 uur.
 
JST performance
Viertakt 16-7-2013 17:55 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


wel een door zettertje deze :P

weet jij wel hoe warm uitlaat gassen zijn bij 10000rpm ?
halverwege in de bocht gemeten ?

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-7-2013 om 17:52 uur.


Als je nu gaat beweren dat de warmte van de uitlaat evenredig is met het toerental ga ik echt huilen
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 16-7-2013 18:05 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Als je nu gaat beweren dat de warmte van de uitlaat evenredig is met het toerental ga ik echt huilen


des te hoger het toerental des te meer warmte
 
JST performance
Viertakt 16-7-2013 18:16 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


des te hoger het toerental des te meer warmte


Als dat per definitie waar zou zijn, zou dat supergaaf zijn. Maar nee. Er van uitgaande dat we praten over een vaste lambda waarde, is de temp afhankelijk van het opgewekte vermogen.

En waar hadden we het over in dit topic? Ohja, vermogen verlagen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-7-2013 om 18:17 uur.
 
Viertakt uber alles.
Audioholic 16-7-2013 18:17 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Als je nu gaat beweren dat de warmte van de uitlaat evenredig is met het toerental ga ik echt huilen


hahahahaha, ik huil dan met je mee


warmte is ook afhankelijk van de kracht van de explosie,met een geknepen pijp zal die wel warmer worden, maar hij haalt t hogere toerental niet zodat hij toch "koud" blijft.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 16-7-2013 18:27 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Als dat per definitie waar zou zijn, zou dat supergaaf zijn. Maar nee. Er van uitgaande dat we praten over een vaste lambda waarde, is de temp afhankelijk van het opgewekte vermogen.

En waar hadden we het over in dit topic? Ohja, vermogen verlagen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-7-2013 om 18:17 uur.


hou nou eens op met een 4takt vergelijken met een 2takt!

een prop in de uitlaat lassen met deze cilinder
is vragen om problemen

PUNT!!






Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 16-7-2013 om 18:37 uur.
 
JST performance
Viertakt 16-7-2013 18:37 Print reply

Posts: 3586
Als jij denkt dat wat ik zeg alleen opgaat voor viertakten, en dat ik geen reet verstand heb van tweetakten, laat ik je lekker in die waan.

Wat ik zeg is trouwens nog van toepassing op tweetakt kleppenmotoren en wankelmotoren.

Als minder vermogen gelijk stond aan meer hitte, heb jij het energieprobleem op deze aardkloot opgelost.
 
Viertakt uber alles.
Audioholic 16-7-2013 18:50 Print reply
Posts: 330
het is niet helemaal onwaar wat jordy zegt. warme gassen blijven meer in de cilinder hangen ,en dan word t warme gas ook nog eens extra meeverbrand, zodat algehele tempratuur hoger ligt bij ik noem maar wat. 3000 toeren.

maar, wat zijn argument weer platlegt , is dat je geen hoger toerental meer haalt door de prop, en dus kouder blijft dan als je volgas rijdt onbegrenst.

tis gewoon een kwestie van tempratuur in de gaten houden.en niet volgas overal doorheen jakkeren


nadeel van prop is echt dat hij gewoon echt geen toeren meer draait(geen vermogen levert), afhankelijk van de groote prop dan


 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 16-7-2013 19:10 Print reply

Posts: 677
sterker nog! ik heb een keer op mijn minarelli 50cc classic gp
machine een dunnere tailpijp geprobeert
dat was 3 runs op de proefbank toen was mijn zuiger stuk!
 
JST performance
.luuk 16-7-2013 19:35 Print reply

Posts: 1483
Dat een dunnere tailpipe de egt verhoogd is bekend.
maar daar gaat het nu niet om
 

Dit topic is 3868 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved