Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - zwarte top 80 45kmh laten lopen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67689 - zwarte top 80 45kmh laten lopen?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theoDT 15-7-2013 22:08 Print topicpost
Posts: 246
hallo
ik heb zwarte top 80 op mn brommer incombinatie met een leovince v6 en tandwiel verhouding 13/60
zou ik deze kunnen begrenzen naar 45kmh? door middel van prop of rijd die dan helemaal niet meer?
mvg theo
 

Viertakt 15-7-2013 22:15 Print reply

Posts: 3586
Als je hem begrenst met een prop op 45km/u rijdt hij nog wel.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 15-7-2013 22:16 Print reply

Posts: 677
Theo


ik zou gewoon een euro begrenzer tussen de
cdi zetten
een prop in de uitlaat kan wel maar is niet zo goed
bij redelijk snelle cilinders dan word hij
veel te warm

Jordi
 
JST performance
Viertakt 15-7-2013 22:19 Print reply

Posts: 3586
Hoezo word hij te warm met een prop? Je spoeling word minder, daarom wordt je ontbranding veulen malen minder effectief, dus veul minder warmte.

@ts; eurobegrenzer rijd voor geen meter.

Edit: dit maakt meer sense.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-7-2013 om 22:24 uur.
 
Viertakt uber alles.
theoDT 15-7-2013 22:30 Print reply
Posts: 246
ja het is maar voor een tijdje een weekje ofzo neefje van me leent hem en hij wilt geen problemen met rollerbank enz

 
Cas DT 15-7-2013 22:32 Print reply

Posts: 3131
Hoop gedoe voor een week..

Maargoed, moet jij weten.
Prop erin, en fijn de hele zooi weer opnieuw afstellen.

(dan blijkt de prop te groot/te klein of is het niet af te stellen)
Dus beetje proberen, het kan wel.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
jordi50cc 15-7-2013 22:47 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Hoezo word hij te warm met een prop? Je spoeling word minder, daarom wordt je ontbranding veulen malen minder effectief, dus veul minder warmte.

@ts; eurobegrenzer rijd voor geen meter.

Edit: dit maakt meer sense.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 15-7-2013 om 22:24 uur.


prop in uitlaat heeft niks met spoeling te maken
poort grote blijft het zelfde je last alleen een opstakel
voor in de uitlaat zodat hij zijn uitlaat gassen niet
goed meer kwijt kan zo doende word hij te warm

ik ben ook geen fan van die euro begrenzers maar het
is beter dan een prop
wat je ook zou kunnen doen is iets boven de gasschuif
zodat deze niet helemaal meer open kan dan kun je verder
alles laten voor wat het is

J

 
JST performance
theoDT 15-7-2013 22:48 Print reply
Posts: 246
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


prop in uitlaat heeft niks met spoeling te maken
poort grote blijft het zelfde je last alleen een opstakel
voor in de uitlaat zodat hij zijn uitlaat gassen niet
goed meer kwijt kan zo doende word hij te warm

ik ben ook geen fan van die euro begrenzers maar het
is beter dan een prop
wat je ook zou kunnen doen is iets boven de gasschuif
zodat deze niet helemaal meer open kan dan kun je verder
alles laten voor wat het is

J


oke en hoe doe ik dit het beste schiet die dan niet alsnog in de toeren ? waardoor hoge snelheden behaald? als ik klein beetje gas geeft gaat die al naar de 10000 toeren?

 
Cas DT 15-7-2013 22:49 Print reply

Posts: 3131
45 kreeg ik niet fatsoenlijk lopend, 65 lukte wel.
Dan heb je ook niks met rollerbanken van doen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
jordi50cc 15-7-2013 23:09 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theoDT
[...]

oke en hoe doe ik dit het beste schiet die dan niet alsnog in de toeren ? waardoor hoge snelheden behaald? als ik klein beetje gas geeft gaat die al naar de 10000 toeren?



ik ben verder niet heel bekend met begrenzen ik weet
alleen dat een prop in de uitlaat niet heel gezond is
ik moest een keer een scooter begrenzen waar een tamme
70cc polini corsa op zat hij zal en moest niet harder
lopen dan 50km per uur maar wou de 70cc erop houden
dus heb ik ook een prop in de uitlaat gelast
ik heb hem in een maand tijd 2keer weer in de
zaak gehad waar ik toen werkte
allebijde keren zat de zuigerveer vast in de zuiger
aan uitlaatpoort kant

 
JST performance
theoDT 15-7-2013 23:14 Print reply
Posts: 246
oke ja hij gaat niet veel rijden maar hij wilt gewoon even weten hoe schakel rijd enzovoort wilt paar dagen stukjes na zn werk rijden
 
.luuk 15-7-2013 23:24 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


ik ben verder niet heel bekend met begrenzen ik weet
alleen dat een prop in de uitlaat niet heel gezond is
ik moest een keer een scooter begrenzen waar een tamme
70cc polini corsa op zat hij zal en moest niet harder
lopen dan 50km per uur maar wou de 70cc erop houden
dus heb ik ook een prop in de uitlaat gelast
ik heb hem in een maand tijd 2keer weer in de
zaak gehad waar ik toen werkte
allebijde keren zat de zuigerveer vast in de zuiger
aan uitlaatpoort kant




Dat zegt dan meer over jouw afstelkunsten.
 
jordi50cc 15-7-2013 23:48 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
[...]



Dat zegt dan meer over jouw afstelkunsten.


haha snotneus!


 
JST performance
theoDT 16-7-2013 0:03 Print reply
Posts: 246
hahah

 
Aprilia RX 50 2003 16-7-2013 0:24 Print reply

Posts: 6717
ten eerste:
de eurobegrenser is een ruk ding en way overpriced.
bij josdijkman heb je veel betere die goedkoper en variabel zijn.

heb ik de dr80 met v6 30 mee laten lopen zonder stotter. gewoon om te kijken of t wilde. dus 45 moet ook lukken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 16-7-2013 13:48 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


prop in uitlaat heeft niks met spoeling te maken
poort grote blijft het zelfde je last alleen een opstakel
voor in de uitlaat zodat hij zijn uitlaat gassen niet
goed meer kwijt kan zo doende word hij te warm

ik ben ook geen fan van die euro begrenzers maar het
is beter dan een prop
wat je ook zou kunnen doen is iets boven de gasschuif
zodat deze niet helemaal meer open kan dan kun je verder
alles laten voor wat het is

J



En of je spoeling veranderd, gezien je drukverschil anders word. Jij haalt spoeling opzich en spoeltiming door elkaar. Spoeling is alleen een verplaatsing van gas/vloeistof dmv een drukverschil. Met een prop zorg je voor een verhindering, daarom kan hij minder uitlaatgaskwijt, waardoor er minder vers mengsel kan spoelen. Resultaat: mindere groteske boem.

En als uitlaatgassen in het systeem houden temperatuur verlagend is mag je mij ook vertellen waarom op bijna alle nieuwe motoren EGR systemen zitten om de verbrandingstemperatuur te verlagen.

 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 3867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved