Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afsteling derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67682 - Afsteling derbi
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Audioholic 15-7-2013 1:43 Print reply
Posts: 330
ik heb het gelezen ja.en ja ik hoorde het ja,omdat ik hetzelfde fenomeen heb,alleen hier gaat het gepaard met tikken,en bij hem niet zodoende sluit ik eigenlijk wel de squish uit

4 mm vooronsteking? wil je dat de zuiger door de andere kant van het blok er uit komt zetten?

0.6 mm vooronsteking @ 10000 toeren is goed. stapsgewijs aan de hand van toeren meer of minder.
vast tijdstip kan je goed 1.2 a 1,3 mm pakken,doet t over t algehele toerengebied wel goed

des te hoger t toerental, des te minder vooronsteking je nodig hebt.liever te laat dan te vroeg dus


iig,het valt me op dat jij gelijk heftig de bomen in springt als iemand t tegendeel verteld van jou verhaal, accepteer dat andere ook eens gelijk kunnen hebben

mocht je verdere opmerkingen naar mij toe hebben, graag via PM,niet in dit topic


 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-7-2013 2:00 Print reply

Posts: 677
4mm is goed hpi/malossi/mvt/pvl
dit ben ik niet maar deze staat op 4,6mm
http://www.youtube.com/watch?v=MQn_y9Fch6c









Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:38 uur.
 
JST performance
axfire 15-7-2013 11:51 Print reply
Posts: 16
Allereerst bedankt voor jullie hulp

Squish heb ik nog niet eerder gemeten, maar dat zou ik kunnen proberen..
Zoals ik al zei, ontsteking heb ik nooit aangezeten, is dit orgineel niet gewoon prima dan?

Verder zou ik nog wat andere sproeiers kunnen kopen en proberen... maar ik betwijfel of ik het daar mee ga verhelpen!
 
jordi50cc 15-7-2013 15:30 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axfire
Allereerst bedankt voor jullie hulp

Squish heb ik nog niet eerder gemeten, maar dat zou ik kunnen proberen..
Zoals ik al zei, ontsteking heb ik nooit aangezeten, is dit orgineel niet gewoon prima dan?

Verder zou ik nog wat andere sproeiers kunnen kopen en proberen... maar ik betwijfel of ik het daar mee ga verhelpen!


ik weet niet vanwaar je komt maar ik wil je
best een keer als ik tijd heb een zaterdag helpen ik reken daar
dan niks voor

 
JST performance
axfire 15-7-2013 21:08 Print reply
Posts: 16
Pff gister leek die aardig te lopen behalve dat op top na dan, en nu dacht ik weer even een rondje te doen en is het opeens bagger

Voor de powerband begint het al, en dan lijkt het 1 stotter/verzuiping gaat echt opeens nergens meer over

 
Viertakt 15-7-2013 22:13 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
des te hoger t toerental, des te minder vooronsteking je nodig hebt.



Kun je me dit uitleggen? De enige reden waarom is ivm eventuele warmteontwikkeling.

Stel, warmte is even verwaarloosbaar; hoger toerental -> minder ontbrandingstijd -> eerdere ontsteking is gewenst.

Bij chiptuning van autos word ook de ontsteking zo vroeg gedraait totdat ze 2 a 3 graden voor het klopmoment zitten.

Dus ik snap deze uitspraak niet.
 
Viertakt uber alles.
Audioholic 15-7-2013 23:36 Print reply
Posts: 330
des te meer toeren, des te "sneller" het vlamfront is, dus des te minder vooronsteking je nodig hebt bij hogere toerentallen

4takt heb ik bijna geen kaas van gegeten,dus daar ga ik geen uitspraken over doen

als je dus in hogere toeren teveel vooronsteking hebt, krijg je idd teveel warmte(vermogensverlies),maar dan is er ook kans op detonatie.



hpi stel je op een markering af, en de rest bepaald de curve.

met een vast tijdstip is dat helaas niet zo.de tijdstip waar die op word ingesteld, houd die ook lekker vol tot hij geen toer meer kan draaien



Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 15-7-2013 om 23:39 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-7-2013 23:57 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Kun je me dit uitleggen? De enige reden waarom is ivm eventuele warmteontwikkeling.

Stel, warmte is even verwaarloosbaar; hoger toerental -> minder ontbrandingstijd -> eerdere ontsteking is gewenst.

Bij chiptuning van autos word ook de ontsteking zo vroeg gedraait totdat ze 2 a 3 graden voor het klopmoment zitten.

Dus ik snap deze uitspraak niet.


ik snap zijn uitspraak heel goed want het is zo
elk toerental heeft eigenlijk een ander tijdstip
nodig van vonken om aan max vermogen te doen zitten
egter is dit niet mogelijk
maar de digitale ontsteking was een hele vooruitgang
in de 2takt motorsport
en 4takt en 2takt is op geen enkel vlak met
elkaar te vergelijken




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 23:59 uur.
 
JST performance

Dit topic is 7309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved