Als ik hem stationair start loopt hij ook niet lekker (koud)
Hier op dit filmpje start ik hem koud, maar voordat ik begon met filmen had ik hem al 2 x gestart maar viel hij meteen weer uit.
Als hij echt nog koud is en ik geef een beetje gas valt hij uit, lijkt een soort van te verzuipen. Als ik hem eventjes stationair laat draaien en wat met het gas speel is dit verholpen, ook als hij warm is loopt hij wel stationair.
Hier een filmpje:
Ook in de hele lage toeren met het rijden lijkt hij te verzuipen. Als ik erg laagtoerig rijd en bvb opeens het gas opengooi.
Zou dit beide te verhelpen zijn met een andere stationairsproeier?
Hier nog een filmpje van het verzuipen in de lage toeren, het is niet heel goed te horen, maar goed: http://www.youtube.com/watch?v=bVXFIliCT0k
In de hoge toeren lijkt hij redelijk te lopen.
Alleen de laatste keer dat ik hem doortrek in het filmpje ga ik wat harder dan de andere keren, toerenbalkje was ook vol, en dan op top lijkt hij een soort van te stotteren.. weet niet precies wat het is, tussen deze tijd: 02:05 - 02:12
appart de eerste 2 filmpjes (koud) klinkt hij alsof hij te arm staat
en het laatste filmpje of die te rijk staat
staat jou gasnaald niet toevallig helemaal bovenin?
zet deze dan wat lager en probeer eens een kleinere hoofdsproeier
en een wat grotere stationair sproeier
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-7-2013 om 19:18 uur.
na nog een keer naar je filmpje geluisterd te hebben
met oordopjes in
heb ik toch het vermoeden dan hij te arm staat
ontsteking staat volgens mij ook niet helemaal goed
of rij je met een orginele vliegwiel onsteking?
Oke, in ieder geval bedankt voor je hulp!
En waarom denk jij dat hij te arm staat? Waar baseer je dat op?
En ik heb gewoon orginele ontsteking, hoezo denk je dat deze niet goed staat? Te vroeg of te laat?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: axfire
Oke, in ieder geval bedankt voor je hulp!
En waarom denk jij dat hij te arm staat? Waar baseer je dat op?
En ik heb gewoon orginele ontsteking, hoezo denk je dat deze niet goed staat? Te vroeg of te laat?
dat is een beetje moeilijk uitteleggen maar hij klinkt
te arm bij volgas 6
ontsteking mag ook wel iets vroeger denk ik
ik weet niet op hoeveel mm voorontsteking hij
nu staat ?
kleur van de bougie ook even bekijken
motor uitzetten bij vol gas in zijn 6 en meteen
de koppeling in dan even naar de kleur kijken
ik vermoed dat hij aan de grijs witte kant is
voorontsteking mag wel op 4mm
hoeveel mm Squish heb je dit moet
minimaal 0,6 zijn niet minder
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:05 uur.
dat is een beetje moeilijk uitteleggen maar hij klinkt
te arm bij volgas 6
ontsteking mag ook wel iets vroeger denk ik
ik weet niet op hoeveel mm voorontsteking hij
nu staat ?
kleur van de bougie ook even bekijken
motor uitzetten bij vol gas in zijn 6 en meteen
de koppeling in dan even naar de kleur kijken
ik vermoed dat hij aan de grijs witte kant is
voorontsteking mag wel op 4mm
hoeveel mm Squish heb je dit moet
minimaal 0,6 zijn niet minder
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-7-2013 om 18:53 uur.
Ontsteking is standaard en heb ik nooit aangezeten.
squish heb ik ook nooit gecheckt.
Ben druk bezig geweest met sproeiers proberen, en uiteindelijk lijkt hij beter te lopen met een veel grotere sproeier... Zit momenteel 165 in en hij lijkt fijner te lopen.. alleen nog niet goed.
Waar ik me meer zorgen over maak is wat hij telkens op zijn top doet, nu lijkt het een soort stotter/verzuipen.. Dit doet hij alleen als ik hem ff op zijn top houd zodat hij flink toeren maakt en op top zit.
Ik heb 2 filmpjes gemaakt, het zou kunnen dat je iets verschil merkt kwa geliuid, maar ik was ook wat aan het kloten met mijn lucht.. in t 2de filmpje staat mn luchtschroef een stuk verder dicht namelijk.
Maar goed, waar het omgaat is ook te horen in het filmpje.
squish moet je altijd meten als je te weinig
hebt kan bij hoge toerentallen de zuiger de kop raken
dan kun je met een beetje pech de cilinder + kop zuiger en krukas
zo de kliko in gooien
wil je hem egt goed lopent hebben dan zou er een rotor
of in iedergeval een verstelbare ontsteking op moeten
dat geluid wat je bij volgas hoort is dat de verbrandings
ruimte zo heet word dat je last hebt van zelf ontbranding
op een tijdstip dat dit niet moet
ik zou hem niet zo lang meer door trekken
zoals hij nu loopt is die zo stuk
Dus wat adviseer je nu?
Dat hij op t laatste filmpje misschien iets te arm klinkt bij het inzakken heeft er misschien ook mee te maken dat ik mijn lucht even op een half open probeerde, terwijl die op het eerste filmpje op 2 open stond.
Dit bericht is gewijzigd door axfire op 14-7-2013 om 23:38 uur.
bij mij is het het benzinefilter wat problemen veroorzaakt iig,ik heb alleen nog geen zin gehad om benzineslang te zoeken in mijn schuur
een benzinefilter heeft er niks mee te maken tenzij
hij vol met troep zit
vlotterniveau kun je veranderen door een zwaardere
vlotter te gebruiken maar daar ligt het in dit geval
niet aan dan zou hij niet in de carb knallen dat
wat je hoort
wat ik adviseer is eerst even controleren of
je squish niet te krap staat
opzoek gaan naar een verstelbare ontsteking (rotor)
en dan de boel goed afstellen
zon ding wil lopen als een kanon veel beter
dan hoe hij nu loopt
zo is hij heel snel stuk ben ik bang
squish heeft niks te maken met benzinetoevoer,no offense jordy,maar ik hoor geen getik of geratel of een manier van inhouden wat door de squish kan komen
benzinefilter kan het wel zijn, als je goedkoop pruttelfiltertje hebt als mij.icm carb die eigenlijk te klein is
volgas met een TE arm mengsel = knallen.. dat weet elke leek.en dan word die ook te arm van.
lusiter goed als hij gas dicht doet, en daarna beetje met t gas zit te spelen, is toch echt smoren van te arm.en verder niks
oja, ff je punt onderuit halen van squish controleren. een te ruime squish icm een te arm mengsel = ook pingelen....
Quote:Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
squish heeft niks te maken met benzinetoevoer,no offense jordy,maar ik hoor geen getik of geratel of een manier van inhouden wat door de squish kan komen
benzinefilter kan het wel zijn, als je goedkoop pruttelfiltertje hebt als mij.icm carb die eigenlijk te klein is
volgas met een TE arm mengsel = knallen.. dat weet elke leek.en dan word die ook te arm van.
lusiter goed als hij gas dicht doet, en daarna beetje met t gas zit te spelen, is toch echt smoren van te arm.en verder niks
oja, ff je punt onderuit halen van squish controleren. een te ruime squish icm een te arm mengsel = ook pingelen....
als je even stukje terug leest dan weet je waarom
ik het zeg hij weet namelijk niet hoeveel squish die heeft
tuurlijk heeft dit niks met het probleem te maken
maar zon 80cc heeft behoorlijk last van een
doorbuigende (vervormende) krukas bij hoge toerentalen
zeker als deze nog orgineel is en dan is voldoende ruimte zeer van belang
dat is knap dat jij hoort dat als hij het gas even
dicht doet en weer wat opent dat hij te arm staat
ik denk namelijk dat wat je hoort al verbrande gassen
zijn die terug de spoelers in worden geblazen door een ontsteking
die te laat staat zon`n 80cc mag wel 4mm voorontsteking hebben
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:03 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:05 uur.