Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afsteling derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67682 - Afsteling derbi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

axfire 11-7-2013 15:22 Print topicpost
Posts: 16
Hallo.
Ik heb sinds kort een nieuwe setup, en ik ben nog een beetje aan het afstellen.. Hij loopt alleen nog niet helemaal naar mn zin.

Setup:
80cc airsal
28mm metrakit
vl6
twinair
scr corse hm
sproeier 130

Als ik hem stationair start loopt hij ook niet lekker (koud)
Hier op dit filmpje start ik hem koud, maar voordat ik begon met filmen had ik hem al 2 x gestart maar viel hij meteen weer uit.
Als hij echt nog koud is en ik geef een beetje gas valt hij uit, lijkt een soort van te verzuipen. Als ik hem eventjes stationair laat draaien en wat met het gas speel is dit verholpen, ook als hij warm is loopt hij wel stationair.
Hier een filmpje:


Ook in de hele lage toeren met het rijden lijkt hij te verzuipen. Als ik erg laagtoerig rijd en bvb opeens het gas opengooi.
Zou dit beide te verhelpen zijn met een andere stationairsproeier?
Hier nog een filmpje van het verzuipen in de lage toeren, het is niet heel goed te horen, maar goed:
http://www.youtube.com/watch?v=bVXFIliCT0k


In de hoge toeren lijkt hij redelijk te lopen.
Alleen de laatste keer dat ik hem doortrek in het filmpje ga ik wat harder dan de andere keren, toerenbalkje was ook vol, en dan op top lijkt hij een soort van te stotteren.. weet niet precies wat het is, tussen deze tijd: 02:05 - 02:12

Hier dus het laatste filmpje, graag jullie mening
http://www.youtube.c...amp;feature=youtu.be

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door axfire op 11-7-2013 om 15:25 uur.
 

Stardust 11-7-2013 18:48 Print reply
Posts: 72
gasnaald clipje eentje naar boven , dan krijg ie minder mengsel onderin de toeren
 
jordi50cc 11-7-2013 19:13 Print reply

Posts: 677
appart de eerste 2 filmpjes (koud) klinkt hij alsof hij te arm staat
en het laatste filmpje of die te rijk staat

staat jou gasnaald niet toevallig helemaal bovenin?
zet deze dan wat lager en probeer eens een kleinere hoofdsproeier
en een wat grotere stationair sproeier


Jordi



Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 11-7-2013 om 19:18 uur.
 
JST performance
axfire 11-7-2013 20:15 Print reply
Posts: 16
Gasnaald staat in het midden, met sproeier 125 gaat hij stotteren voor de powerband.
Morgen is sproeier 134 oid halen.

Dit bericht is gewijzigd door axfire op 11-7-2013 om 20:16 uur.
 
jordi50cc 11-7-2013 21:49 Print reply

Posts: 677
na nog een keer naar je filmpje geluisterd te hebben
met oordopjes in
heb ik toch het vermoeden dan hij te arm staat
ontsteking staat volgens mij ook niet helemaal goed
of rij je met een orginele vliegwiel onsteking?



Jordi


 
JST performance
axfire 12-7-2013 10:10 Print reply
Posts: 16
Oke, in ieder geval bedankt voor je hulp!
En waarom denk jij dat hij te arm staat? Waar baseer je dat op?
En ik heb gewoon orginele ontsteking, hoezo denk je dat deze niet goed staat? Te vroeg of te laat?
 
jordi50cc 12-7-2013 18:29 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axfire
Oke, in ieder geval bedankt voor je hulp!
En waarom denk jij dat hij te arm staat? Waar baseer je dat op?
En ik heb gewoon orginele ontsteking, hoezo denk je dat deze niet goed staat? Te vroeg of te laat?


dat is een beetje moeilijk uitteleggen maar hij klinkt
te arm bij volgas 6
ontsteking mag ook wel iets vroeger denk ik
ik weet niet op hoeveel mm voorontsteking hij
nu staat ?
kleur van de bougie ook even bekijken
motor uitzetten bij vol gas in zijn 6 en meteen
de koppeling in dan even naar de kleur kijken
ik vermoed dat hij aan de grijs witte kant is


voorontsteking mag wel op 4mm
hoeveel mm Squish heb je dit moet
minimaal 0,6 zijn niet minder

Jordi









Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:05 uur.
 
JST performance
ChielTZR 12-7-2013 19:31 Print reply

Posts: 6016
Staat idd te arm
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
axfire 14-7-2013 19:39 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


dat is een beetje moeilijk uitteleggen maar hij klinkt
te arm bij volgas 6
ontsteking mag ook wel iets vroeger denk ik
ik weet niet op hoeveel mm voorontsteking hij
nu staat ?
kleur van de bougie ook even bekijken
motor uitzetten bij vol gas in zijn 6 en meteen
de koppeling in dan even naar de kleur kijken
ik vermoed dat hij aan de grijs witte kant is


voorontsteking mag wel op 4mm
hoeveel mm Squish heb je dit moet
minimaal 0,6 zijn niet minder

Jordi

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 12-7-2013 om 18:53 uur.


Ontsteking is standaard en heb ik nooit aangezeten.
squish heb ik ook nooit gecheckt.

Ben druk bezig geweest met sproeiers proberen, en uiteindelijk lijkt hij beter te lopen met een veel grotere sproeier... Zit momenteel 165 in en hij lijkt fijner te lopen.. alleen nog niet goed.
Waar ik me meer zorgen over maak is wat hij telkens op zijn top doet, nu lijkt het een soort stotter/verzuipen.. Dit doet hij alleen als ik hem ff op zijn top houd zodat hij flink toeren maakt en op top zit.

Ik heb 2 filmpjes gemaakt, het zou kunnen dat je iets verschil merkt kwa geliuid, maar ik was ook wat aan het kloten met mijn lucht.. in t 2de filmpje staat mn luchtschroef een stuk verder dicht namelijk.
Maar goed, waar het omgaat is ook te horen in het filmpje.

In het eerste filmpje hoor je het vanaf 02:05.
http://youtu.be/htU7KW5YQao

In het tweede filmpje is het te horen vanaf 0:38
http://www.youtube.c...amp;feature=youtu.be

Wanneer dit dus gebeurt gaat mijn snelheid tijdens deze stotter/verzuiping ook automatisch omlaag, terwijl ik het gas gewoon vasthoud.




Dit bericht is gewijzigd door axfire op 14-7-2013 om 19:46 uur.
 
jordi50cc 14-7-2013 20:38 Print reply

Posts: 677
squish moet je altijd meten als je te weinig
hebt kan bij hoge toerentallen de zuiger de kop raken
dan kun je met een beetje pech de cilinder + kop zuiger en krukas
zo de kliko in gooien
wil je hem egt goed lopent hebben dan zou er een rotor
of in iedergeval een verstelbare ontsteking op moeten
dat geluid wat je bij volgas hoort is dat de verbrandings
ruimte zo heet word dat je last hebt van zelf ontbranding
op een tijdstip dat dit niet moet
ik zou hem niet zo lang meer door trekken
zoals hij nu loopt is die zo stuk

Jordi

 
JST performance
Audioholic 14-7-2013 23:06 Print reply
Posts: 330
op het laatste filmpje klinkt het als je t gas dicht doet na het "inzakken" alsof hij nogal arm loopt.

vermoed dus vlotternivo/doorstroming benzine

als ik lange stukken volgas rij krijg ik precies dezelfde kuren
 
The life is to short to listen to slow music (H)
axfire 14-7-2013 23:37 Print reply
Posts: 16
Dus wat adviseer je nu?
Dat hij op t laatste filmpje misschien iets te arm klinkt bij het inzakken heeft er misschien ook mee te maken dat ik mijn lucht even op een half open probeerde, terwijl die op het eerste filmpje op 2 open stond.

Dit bericht is gewijzigd door axfire op 14-7-2013 om 23:38 uur.
 
Audioholic 15-7-2013 0:11 Print reply
Posts: 330
vlotternivo bijstellen indien mogenlijk, tikkeltje hoger.

benzinefilter tussen de tank en de carb uit halen

bij mij is het het benzinefilter wat problemen veroorzaakt iig,ik heb alleen nog geen zin gehad om benzineslang te zoeken in mijn schuur

 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-7-2013 0:30 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
vlotternivo bijstellen indien mogenlijk, tikkeltje hoger.

benzinefilter tussen de tank en de carb uit halen

bij mij is het het benzinefilter wat problemen veroorzaakt iig,ik heb alleen nog geen zin gehad om benzineslang te zoeken in mijn schuur



een benzinefilter heeft er niks mee te maken tenzij
hij vol met troep zit
vlotterniveau kun je veranderen door een zwaardere
vlotter te gebruiken maar daar ligt het in dit geval
niet aan dan zou hij niet in de carb knallen dat
wat je hoort

wat ik adviseer is eerst even controleren of
je squish niet te krap staat
opzoek gaan naar een verstelbare ontsteking (rotor)
en dan de boel goed afstellen
zon ding wil lopen als een kanon veel beter
dan hoe hij nu loopt
zo is hij heel snel stuk ben ik bang

Jordi
 
JST performance
Audioholic 15-7-2013 1:03 Print reply
Posts: 330
squish heeft niks te maken met benzinetoevoer,no offense jordy,maar ik hoor geen getik of geratel of een manier van inhouden wat door de squish kan komen


benzinefilter kan het wel zijn, als je goedkoop pruttelfiltertje hebt als mij.icm carb die eigenlijk te klein is


volgas met een TE arm mengsel = knallen.. dat weet elke leek.en dan word die ook te arm van.

lusiter goed als hij gas dicht doet, en daarna beetje met t gas zit te spelen, is toch echt smoren van te arm.en verder niks


oja, ff je punt onderuit halen van squish controleren. een te ruime squish icm een te arm mengsel = ook pingelen....
 
The life is to short to listen to slow music (H)
jordi50cc 15-7-2013 1:30 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
squish heeft niks te maken met benzinetoevoer,no offense jordy,maar ik hoor geen getik of geratel of een manier van inhouden wat door de squish kan komen


benzinefilter kan het wel zijn, als je goedkoop pruttelfiltertje hebt als mij.icm carb die eigenlijk te klein is


volgas met een TE arm mengsel = knallen.. dat weet elke leek.en dan word die ook te arm van.

lusiter goed als hij gas dicht doet, en daarna beetje met t gas zit te spelen, is toch echt smoren van te arm.en verder niks


oja, ff je punt onderuit halen van squish controleren. een te ruime squish icm een te arm mengsel = ook pingelen....


als je even stukje terug leest dan weet je waarom
ik het zeg hij weet namelijk niet hoeveel squish die heeft
tuurlijk heeft dit niks met het probleem te maken
maar zon 80cc heeft behoorlijk last van een
doorbuigende (vervormende) krukas bij hoge toerentalen
zeker als deze nog orgineel is en dan is voldoende ruimte zeer van belang

dat is knap dat jij hoort dat als hij het gas even
dicht doet en weer wat opent dat hij te arm staat
ik denk namelijk dat wat je hoort al verbrande gassen
zijn die terug de spoelers in worden geblazen door een ontsteking
die te laat staat zon`n 80cc mag wel 4mm voorontsteking hebben

Jordi







Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 2:05 uur.
 
JST performance

Dit topic is 7310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved