jordi50cc |
3-7-2013 15:30 |
Posts: 677 |
dat is een yamaha ty 250 R blok uit 1988
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 15:35 uur.
|
|
JST performance |
|
kenny77 |
3-7-2013 15:32 |
Posts: 29286 |
Inderdaad een ty250 (nieuwere type)
Dat had ik de verkoper toen gemaild, hij dacht eerst dat het een cross blok was.
Als je de koppelingskap eraf haalt kan je het kickstart mechanisme zien zitten.
Die draad wat afgebroken is, is om de koppeling hendel te borgen, zodat deze niet omhoog komt.
Maar al met al lijkt het me een beetje verbeund blok, maargoed was dan ook niet echt duur. :P
Wat ben je ermee van plan?
|
|
|
|
sjoerd456 |
3-7-2013 16:30 |
Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dat is een yamaha ty 250 R blok uit 1988
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 15:35 uur.
Bedankt!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Inderdaad een ty250 (nieuwere type)
Dat had ik de verkoper toen gemaild, hij dacht eerst dat het een cross blok was.
Als je de koppelingskap eraf haalt kan je het kickstart mechanisme zien zitten.
Die draad wat afgebroken is, is om de koppeling hendel te borgen, zodat deze niet omhoog komt.
Maar al met al lijkt het me een beetje verbeund blok, maargoed was dan ook niet echt duur. :P
Wat ben je ermee van plan?
De foto's had ik eigenlijk gemaakt voor mensen die konden zien wat voor blok het was
bij deze foto kun je hopelijk zien wat ik bedoel met dat kickstart probleem:
Zoals je kunt zien zitten de tandwielen hier nog wel uit elkaar maar ze zitten nog wel strak tegen elkaar aan. Soms gaan de tandwielen helemaal niet uit elkaar.
Met dat slechte draad bedoel ik het draad van het carter van de onderste imbus bout op deze foto (die nieuwe imbus bout):
Ik wil het blok (in eerste instantie) begrenzen en daarna op de kart bouwen.
|
|
|
|
jordi50cc |
3-7-2013 16:40 |
Posts: 677 |
dat die tandwielen niet uit elkaar gaan ligt
denk ik aan een te slappe veer
als ik jou was zou ik hem zowiezo even uitelkaar pakken
lagers bigend en pakkingen vernieuwen
en controleer ook de versnellings bak goed
met name de eerste versnelling die is nogal kort en
krijgt vaak behoorlijk wat op zijn kloten bij zo`n trial motor
het zou zonder zijn dat je het blokje straks mooi op een kart
hebt gebouwd en blijkt dat er van alles niet goed is
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:55 uur.
|
|
JST performance |
|
kenny77 |
3-7-2013 16:48 |
Posts: 29286 |
Waarom begrenzen?
Zo'n trail blok is juist tam.
|
|
|
|
sjoerd456 |
3-7-2013 17:14 |
Posts: 274 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dat die tandwielen niet uit elkaar gaan ligt
denk ik aan een te slappe veer
als ik jou was zou ik hem zowiezo even uitelkaar pakken
lagers bigend en pakkingen vernieuwen
en controleer ook de versnellings bak goed
met name de eerste versnelling die is nogal kort en
krijgt vaak behoorlijk wat op zijn kloten bij zo`n trial motor
het zou zonder zijn dat je het blokje straks mooi op een kart
hebt gebouwd en blijkt dat er van alles niet goed is
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:55 uur.
Kan ik bij die veer komen zonder het blok te splitsen? Ik weet niet of ik alles helemaal na ga lopen, het moet wel lopen voordat ik het erop ga maken. Weet u toevallig waar ik onderdelen kan krijgen? Of kan ik ook onderdelen van eerdere bouwjaren gebruiken van cmsnl?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waarom begrenzen?
Zo'n trail blok is juist tam.
Die trial motoren hebben toch verschrikkelijk veel koppel? Trekt ie die kart niet in 3 stukken :P Heb btw ook maar een 25mm achteras, kan die er wel tegen?
|
|
|
|
bennietbeun |
3-7-2013 20:54 |
Posts: 817 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
Die trial motoren hebben toch verschrikkelijk veel koppel? Trekt ie die kart niet in 3 stukken :P Heb btw ook maar een 25mm achteras, kan die er wel tegen?
ja zekker wel als ik naar mijn crossmotor achter as kijk . is het ook maar een pijp met schoefdraad er op .
|
|
|
|
j0ren |
3-7-2013 20:57 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
[...]
ja zekker wel als ik naar mijn crossmotor achter as kijk . is het ook maar een pijp met schoefdraad er op .
Oja..
ontopic; denk dat die as het wel kan hebben. Dat koppel valt wel mee, lijkt alleen zo omdat ze vaak geen expansie uitlaat hebben, en heb je dus het koppel wat je normaal naar boven in de toeren verplaatst ook wat meer onderin.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
jordi50cc |
3-7-2013 21:12 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjoerd456
[...]
Kan ik bij die veer komen zonder het blok te splitsen? Ik weet niet of ik alles helemaal na ga lopen, het moet wel lopen voordat ik het erop ga maken. Weet u toevallig waar ik onderdelen kan krijgen? Of kan ik ook onderdelen van eerdere bouwjaren gebruiken van cmsnl?
[...]
Die trial motoren hebben toch verschrikkelijk veel koppel? Trekt ie die kart niet in 3 stukken :P Heb btw ook maar een 25mm achteras, kan die er wel tegen?
onderdelen zijn er wel voor te krijgen als je hem los
hebt moet je maar even laten weten wat je nodig bent dan
kan ik even kijken wat ik voor je kan betekenen
verschrikkelijk veel koppel?? nee hoor dat valt allemaal reuze
mee is gewoon een tam motortje met een hele korte versnellings bak
Jordi
|
|
JST performance |
|
sjoerd456 |
3-7-2013 22:35 |
Posts: 274 |
Oke, bedankt voor de antwoorden allemaal Alleen mijn laatste vraag is nog niet beantwoord: kan ik het gat van mijn carter -waarvan het draad dol is- opvullen met kneedbaar metaal om er daarna nieuw draad in te tappen, of zijn er andere/betere manieren om dit op te lossen?
|
|
|
|
Cas DT |
3-7-2013 22:38 |
Posts: 3131 |
helicoil
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
sjoerd456 |
3-7-2013 22:40 |
Posts: 274 |
Oke bedankt. Dan ga ik eerst eens op zoek naar die dingen als ik er tijd voor heb
|
|
|
|
JantjeMB5 |
4-7-2013 13:26 |
Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
helicoil
Is vrij duur, is een merknaam. je kan ook zoeken naar V-coil
is bijna de helft goedkoper, doet net hetzelfde
Als je een setje hebt kun je het later nog gebruiken.
als je ze goed plaatst en de bouten goed behandelt gaan ze langer mee dan het zachte materiaal waaruit je blok is gemaakt.
In nascar gebruikten ze standaard de recoil omdat die steviger zijn voor slijtage door de bouten dikwijls vast en los te halen.
versleten bouten direct vervangen, kost bijna niets en red je blokje.
succes!
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
sjoerd456 |
4-7-2013 17:25 |
Posts: 274 |
Bedankt voor de tip. Bouten worden sowieso altijd vervangen als ze versleten zijn.
|
|
|
|
sjoerd456 |
20-7-2013 11:02 |
Posts: 274 |
Zo, helicoils zitten erin. vandaag maar even kijken of het blok ook lekkage vrij is.
Nog een andere vraag:
Bij het blok zat deze carburateur:
De sproeierbuis is namelijk afgebroken dus daar moet een nieuwe in. Ik ben met de carburateur naar de brommerzaak geweest, daar wisten ze niet wat voor carb het was. Ik ben toen naar de motorzaak gegaan en ook daar kende ze de carb niet. Kan iemand me vertellen wat voor carburateur het is en of er nog een reparatieset voor te krijgen is. Is het misschien een imitatie carb van Keihin?
|
|
|
|