Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 925 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67660 - Vreemd probleem met Honda MT5: Cili...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Smartzenegger 21-8-2013 19:00 Print reply

Posts: 55
Ik zou graag een paar dingen willen weten.

Wat als:

De uitlaat poort in verhouding van de inlaat poorten iets te klein is?
De inlaat poorten in verhouding van de uitlaat poort te groot is?
De compressie té hoog is?

Kunnen deze problemen een warmloper veroorzaken?
En kan hierdoor spraken zijn van vermogens verlies?

Dit cilindertje wil gewoon niet rijden, zo lijkt het.
Verder zou alles goed moeten zijn.
En ik zou het ook niet meer weten.

 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Cas DT 21-8-2013 20:19 Print reply

Posts: 3131
Als jouw cilinder gewoon in originele staat is zoek je het echt in de verkeerde hoek.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Smartzenegger 21-8-2013 21:05 Print reply

Posts: 55
Wat voor rol speelt de zuiger in deze kwestie?

Dus, warmloper + geen performance.

(zuiger passing is goed)

Zuigerveren zijn van die chromium veren.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Cas DT 21-8-2013 21:19 Print reply

Posts: 3131
Nou, ik zou als ik jou was, dit even rustig doorlezen. Objectief.

http://www.mt5.nl/ho...;start=40&max=10

En toch ben ik benieuwd, want dat vertel je niet op mt5.nl, hoe jij je cilinder/zuiger opgemeten hebt.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-8-2013 22:01 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Nou, ik zou als ik jou was, dit even rustig doorlezen. Objectief.

http://www.mt5.nl/ho...;start=40&max=10

En toch ben ik benieuwd, want dat vertel je niet op mt5.nl, hoe jij je cilinder/zuiger opgemeten hebt.



sow, heb dat topic ook ff gelezen

smartzenegger, je doet je naam eer aan... wat een fucking smartass ben je zeg.

elke tip die je krijgt sla je in de wind omdat jij zeker weet dat al je spul in orde is (wat zeker weten niet zo is)

5k ohm in je bougiedop? niet meer dan normaal...

leg eens een keer uit wie die passingen van je cil en zuiger gemeten heeft
 
Smartzenegger 22-8-2013 0:02 Print reply

Posts: 55
Oh wat een goede link.
Goede vondst.

Maar daar vind ik niet de antwoorden waar ik naar opzoek ben.
En ook hier lijkt het erop dat dit het zelfde verhaal wordt.

Ik krijg wel advies, maar voor de stap erna.
Vervangen kunnen we allemaal... dat is geen kunst.
En sinds wanneer is het een regel dat je alle advies die je krijg ook moet opvolgen?

Mijn gevoel is dat ik maar niet kan uitleggen waar ik mee zit.
...en daar blijft het dan maar bij helaas.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Paul de Salmiakbal 22-8-2013 0:31 Print reply

Posts: 5285
Jezus christus, je weet echt niet wat je wilt of wel?
Ene moment wil je weer een prop in je uitlaat doen, daarna doe je er een snel membraan in, daarna begin je spoken te zoeken in ''uitlaatpoort die te klein is voor de inlaat poort'' of andersom, er is echt geen touw aan vast te knopen
Al die vergezochte theorieën, word er niet goed van

Er is niks mis met je cilinder en carb combinatie, moet allemaal prima werken zolang het afgesteld is
Leg nu eens even duidelijk uit zonder poespas wat je allemaal gedaan hebt en wat je brommer nu doet, want m'n ogen doen echt pijn van dit topic
Heb even naar je zuiger gekeken op mt5.nl maar dat ziet er niet echt geweldig uit, waarom heb je dat ding niet gewoon gelaten zoals ie was?


Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 22-8-2013 om 0:38 uur.
 
Smartzenegger 22-8-2013 0:45 Print reply

Posts: 55
Dingen en uitersten uitproberen en meten heeft niets te maken met wel of niet weten wat ik wil.
Het oplossen, en probleem lokaliseren etc.

Dit zijn de feiten:
Overal lijkt niets mee mis te zijn.
Alle onderdelen zijn goed.

Maar, rijd werkelijk voor geen flikker, probeer je dat toch loopt ie warm.
Effect is: houdt ontzettend in naarmate het toerental omhoog gaat. (begint al bij laag toerental)
Te van 64 kleine sproeier tot 95 grote sproeier = geen effect.
Bij de (te)grote sproeier gaat ie ook stotteren.

Van valse lucht is geen spraken, ook niet bij de krukastap kering.

Ander merkwaardig feit is:
Bijna identieke cilinder met even grote uitlaatpoort maar met kleine spoelpoorten rijd zoals het hoort met zelfde setup. (sproeier 68 - 72 16mm)

Alles nieuw, cilinder + zuiger standaard maten.
Gemeten en daar kan het niet aan liggen.

Ontsteking is ook allemaal goed met de juiste bougie.
Lucht inlaat geknepen of niet, haalt ook niets uit.
Oude uitlaat + nieuwe uitlaat geprobeerd maakt niets uit.

Ra ra ra, waar ligt het dan wel aan?
(uitlaat prop nog niet gemaakt/geprobeerd)

Dus mijn vragen dan nogmaals:
"Ik zou graag een paar dingen willen weten.

Wat als:

De uitlaat poort in verhouding van de inlaat poorten iets te klein is?
De inlaat poorten in verhouding van de uitlaat poort te groot is?
De compressie té hoog is?

Kunnen deze problemen een warmloper veroorzaken?
En kan hierdoor spraken zijn van vermogens verlies?"

 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-8-2013 7:43 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Dingen en uitersten uitproberen en meten heeft niets te maken met wel of niet weten wat ik wil.
Het oplossen, en probleem lokaliseren etc.

Dit zijn de feiten:
Overal lijkt niets mee mis te zijn.
Alle onderdelen zijn goed.

Maar, rijd werkelijk voor geen flikker, probeer je dat toch loopt ie warm.
Effect is: houdt ontzettend in naarmate het toerental omhoog gaat. (begint al bij laag toerental)
Te van 64 kleine sproeier tot 95 grote sproeier = geen effect.
Bij de (te)grote sproeier gaat ie ook stotteren.

Van valse lucht is geen spraken, ook niet bij de krukastap kering.

Ander merkwaardig feit is:
Bijna identieke cilinder met even grote uitlaatpoort maar met kleine spoelpoorten rijd zoals het hoort met zelfde setup. (sproeier 68 - 72 16mm)

Alles nieuw, cilinder + zuiger standaard maten.
Gemeten en daar kan het niet aan liggen.

Ontsteking is ook allemaal goed met de juiste bougie.
Lucht inlaat geknepen of niet, haalt ook niets uit.
Oude uitlaat + nieuwe uitlaat geprobeerd maakt niets uit.

Ra ra ra, waar ligt het dan wel aan?
(uitlaat prop nog niet gemaakt/geprobeerd)

Dus mijn vragen dan nogmaals:
"Ik zou graag een paar dingen willen weten.

Wat als:

De uitlaat poort in verhouding van de inlaat poorten iets te klein is?
De inlaat poorten in verhouding van de uitlaat poort te groot is?
De compressie té hoog is?

Kunnen deze problemen een warmloper veroorzaken?
En kan hierdoor spraken zijn van vermogens verlies?"




Nee, of iig niet merkbaar. Te hoge compressie wel, maar hoe verschrikkelijk hoog is die dan wel niet? Heb je je squish al eens gemeten? Als die te krap is kunnen deze problemen ook optreden. Afgezien van t feit dat die cilinder gewoon retetraag is
 
Audioholic 22-8-2013 10:17 Print reply
Posts: 330
wat ik merk bij honda mtje en mbtjes, als je hem tuned zoals jij doet, hou je idd geen powerband over, gewoonweg omdat de spoeling te slordig is voor moment van ontstekingstijdstip


knal er een ori zuiger in en het zal weer een stuk beter lopen


met een betere ontsteking zal je dus wel weer een soort van een powerband hebben (like hpi)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 22-8-2013 om 10:18 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 22-8-2013 15:14 Print reply

Posts: 55
Een originele zuiger is rondom afgedraaid, zie foto:



En wat ik erin wil stoppen is alleen afgevlakt waar de poorten zitten.



Nog even een andere vraag.
Hoe kan ik het beste de voetpakking controleren of lekken/valse lucht?

En het membraan?

Toch nog maar eens nóg een keer checken...
Check, check, triple check!
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 22-8-2013 16:33 Print reply
Posts: 330
naar mijn weten is dat geen originele honda zuiger

aftermarket snel zuigertje ofzo, kwam pas later dan de cilinder.

ik zeg ori NL zuigertje er in en hij zal beter lopen, alleen zal die gewoon niet van de plek af komen omdat t gewoon simpelweg te traag is
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 22-8-2013 16:43 Print reply

Posts: 55
Vertel mij dan eens waarom dat de tragere H cilinder sneller en beter loopt dan deze G cilinder?

Ik wou dat ik eens gehoord werd.

Ik weet wat traag is, maar dit is erger.
Er is iets aan de hand, en hij loopt warm!
Waarom neemt (bijna) niemand dit serieus en roept maar dat het toch een traag ding is?

Zo kan ik natuurlijk geen gesprek voeren.

En dan nu natuurlijk nog mijn genegeerde vragen:

Hoe kan ik het beste de voetpakking controleren op lekken/valse lucht?

En het membraan?


Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 22-8-2013 om 16:51 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 22-8-2013 17:08 Print reply
Posts: 330
deotest, meestal bij een lekkevoetpakking zie je allemaal nattigheid rondom de cilindervoet


membraan,wat bedoel je daarmee? valse lucht of.?


membraan kan er ook voor zorgen dat t kut loopt, en te arm, indien er een klein stukje uit is of niet goed dichtzit in ruststand
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Cas DT 22-8-2013 17:43 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Vertel mij dan eens waarom dat de tragere H cilinder sneller en beter loopt dan deze G cilinder?




Omdat je je rommel niet voor elkaar hebt, daarom.

Niet zo miepen, iedereen probeert je te helpen maar jij doet alleen maar uit de hoogte.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!

Dit topic is 12422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved