Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67660 - Vreemd probleem met Honda MT5: Cili...
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 10-7-2013 17:43 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]



Mijn camera kan geen macro's maken...
Zie het als een luchtbelletje in gietsel, zoiets.
En dat aan de bovenzijde van de veer.

Maar ik dacht dat alle veren van gietijzer waren...
Waarom zou dat een probleem geven?

IIRC moet altijd één harder zijn dan de ander (cilinderwand en zuigerveer), dus in een gietijzeren cilinder moeten stalen of chromen veren.
Als ik jou was zou ik gewoon zuiger veren en al terugsturen en nieuwe vragen ivm defect, of anders gewoon nieuwe veren kopen
 
Smartzenegger 10-7-2013 18:08 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

IIRC moet altijd één harder zijn dan de ander (cilinderwand en zuigerveer), dus in een gietijzeren cilinder moeten stalen of chromen veren.
Als ik jou was zou ik gewoon zuiger veren en al terugsturen en nieuwe vragen ivm defect, of anders gewoon nieuwe veren kopen


Is het niet zo dat het dan gelijkmatiger in slijt?
Ergens is het toch vreemd...

Ik heb net gebeld en ik kan het omruilen.
Heel het doosje zegt ie, nou dat wordt alleen de zuigerveren omruilen.
Omdat ik die zuiger al heb afgebraamd. (blijkt altijd nodig)
Alle weg gefreesde delen hebben een opstaand randje gekregen, en dat is na het afdraai werk van de zuiger wand gedaan, dus voel je een opstaand randje, en die zuiger pen bus veer randjes hebben ook bramen.
Kortom, het is niet meer zoals die was, want daarna pas pakte ik de zuiger veren, en toen zag ik... bagger!
Nou ja, één bagger plekje... gaten kaasjes troep.
Dus ik ruil de veren wel alleen om in het doosje, kan de rest weer "return to sender!".
Nou ja... mist er één goede veer bij zit, dan zal ik ook maar één veer omruilen.
Ik moet toch naar die zooi kijken voordat ik het weer mee neem.

Maar... waarom is het onverstandig de oude veren te gebruiken?
Die passen nu perfect in de cilinder wand... toch?

 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 10-7-2013 18:32 Print reply
Posts: 330
of je je oude veren kan gebruiken is afhankelijk van voornamelijk de zuigerveerslotspeling, dat mag geloof ik max een mm zijn, en minimaal 0.4 staat me bij

is na te meten door de zuigerveer in de cilinder te doen(recht), en dan met een voelermaat te meten hoeveel ruimte er tussen zit

edit:

zag dat de veren ook schade hadden,wacht dus de reacties van anderen maar af

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 10-7-2013 om 18:34 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Paul de Salmiakbal 10-7-2013 18:42 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]


Is het niet zo dat het dan gelijkmatiger in slijt?
Ergens is het toch vreemd...

Ik heb net gebeld en ik kan het omruilen.
Heel het doosje zegt ie, nou dat wordt alleen de zuigerveren omruilen.
Omdat ik die zuiger al heb afgebraamd. (blijkt altijd nodig)
Alle weg gefreesde delen hebben een opstaand randje gekregen, en dat is na het afdraai werk van de zuiger wand gedaan, dus voel je een opstaand randje, en die zuiger pen bus veer randjes hebben ook bramen.
Kortom, het is niet meer zoals die was, want daarna pas pakte ik de zuiger veren, en toen zag ik... bagger!
Nou ja, één bagger plekje... gaten kaasjes troep.
Dus ik ruil de veren wel alleen om in het doosje, kan de rest weer "return to sender!".
Nou ja... mist er één goede veer bij zit, dan zal ik ook maar één veer omruilen.
Ik moet toch naar die zooi kijken voordat ik het weer mee neem.

Maar... waarom is het onverstandig de oude veren te gebruiken?
Die passen nu perfect in de cilinder wand... toch?


Waarom stop je die zuiger er niet gewoon bij? Hij wilt jou een gloednieuwe zuiger incl veren retourneren, maar daarvoor moet hij wel het hele pakketje terug hebben...
 
Smartzenegger 10-7-2013 18:43 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
of je je oude veren kan gebruiken is afhankelijk van voornamelijk de zuigerveerslotspeling, dat mag geloof ik max een mm zijn, en minimaal 0.4 staat me bij

is na te meten door de zuigerveer in de cilinder te doen(recht), en dan met een voelermaat te meten hoeveel ruimte er tussen zit

edit:

zag dat de veren ook schade hadden,wacht dus de reacties van anderen maar af

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 10-7-2013 om 18:34 uur.


Slotspeling 1mm / 0.4mm?
Bedoel je niet 0.01mm / 0.004mm?

? hoe kan/kon (zegt: "zag" je de veren zien dan?
Nooit foto van gemaakt...
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Paul de Salmiakbal 10-7-2013 18:44 Print reply

Posts: 5285
Slotspeling is de ruimte die tussen de twee uiteinden zit als je de zuigerveer los in de cilinder stopt, en dat is geen 0.004mm nee :')
Sowieso geen oude veren erin stoppen en al helemaal niet als die zooi warmgelopen is
 
Audioholic 10-7-2013 18:57 Print reply
Posts: 330
lekker bij de hand zeg .. als k niks zie, dan kan ik toch niet lezen?

bij thermisch goed ontwikkelde cilinders zoals kreidler kan je zo krap gaan. bij elk ander cilinder zet alles anders uit, dus daar gelden andere waardes

ik ga dus niet bij 0.01 mm slotspeling mn zuigerveren vervangen, eerder bij 0.8 a 0.9 mm.

0.10 mm is een mooie slotspeling voor een gietijzeren cilindertje

maaare, we dwalen af


TS, niet doen dus
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 10-7-2013 19:33 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
lekker bij de hand zeg .. als k niks zie, dan kan ik toch niet lezen?

bij thermisch goed ontwikkelde cilinders zoals kreidler kan je zo krap gaan. bij elk ander cilinder zet alles anders uit, dus daar gelden andere waardes

ik ga dus niet bij 0.01 mm slotspeling mn zuigerveren vervangen, eerder bij 0.8 a 0.9 mm.

0.10 mm is een mooie slotspeling voor een gietijzeren cilindertje

maaare, we dwalen af


TS, niet doen dus



Ik vind 1mm best wel erg veel moet ik zeggen.
Dan kan die veer nogal wat circulair heen en weer dansen.
Een tiende lijkt mij ook eerder een goede waarde, maar als ie 1mm de ruimte heeft gekregen is er toch wel iets heel erg mis hoor...
Ik zou niet weten hoeveel kilometer je gereden zou moeten hebben om z'n magnitude aan slijtage veroorzaakt te hebben, en vermoedelijk een uitlaat voor met slijpsel. :P

Wat betekend "TS, niet doen dus" ?

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 10-7-2013 om 19:34 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 10-7-2013 20:04 Print reply
Posts: 330
TS, topic starter en dus niet de gebruikte zuigerveren er in, omdat ik me later bedacht dat op het loopoppervlak wel stukjes uit zouden kunnen zijn, wat niet bevorderlijk is voor de levensduur van de cilinder


1 mm slotspeling is ook wel veel, maar bij de cilinders waar ik mee rij zit is dat de max zegmaar, anders gaat de zuigerveer idd ronddraaien ect

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 10-7-2013 om 20:05 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 29-7-2013 16:50 Print reply

Posts: 55
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, tot te rijk tot aan als iets on waarneembaars, het ding loopt niet zoals het hoort.

Nu heb ik de keuze: of een snel membraan (heb zojuist die nokjes weg geslepen), of een afgevlakte zuiger voor de poorten, of allebei.

Met een zwarte bougie kan ik nou niet echt zeggen dat ik een te arm mengsel heb.
En had nog steeds het vreemde gevoel van een verstikkende cilinder op toeren (als je het toeren kan/mag noemen) dat ie zou warmlopen.

En dan nog iets, met die setup met sproeier 72 (wat voor dit ding dus te arm is) heb ik wel een 70cc gevoerd en die liep perfect!

Wat zal ik doen?

(p.s. ik heb met mijn oude H cilinder wel altijd een klein/standaard membraan gehad)

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-7-2013 om 16:52 uur.

Btw, ik heb geen topic starter, ik heb alleen een kickstarter.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-7-2013 om 19:17 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Smartzenegger 29-7-2013 22:37 Print reply

Posts: 55
Na ong. 90 lezers en niemand die het weet.

Ik weet nu dit:
Ik heb er voor gekozen om allen een groot membraan erin te zetten nu dat dus ook past.
De zuiger heb ik nog even zo laten zitten.
Maar het helpt niet / niet veel.
Heb maar heel even kunnen en mogen testen... en toen achterband lek.
Hoera! Daar zat ik op te wachten.

Ik wordt er zo langzamerhand niet goed van te worden.
En ik was er al niet goed van.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-7-2013 22:45 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Na ong. 90 lezers en niemand die het weet.

Ik weet nu dit:
Ik heb er voor gekozen om allen een groot membraan erin te zetten nu dat dus ook past.
De zuiger heb ik nog even zo laten zitten.
Maar het helpt niet / niet veel.
Heb maar heel even kunnen en mogen testen... en toen achterband lek.
Hoera! Daar zat ik op te wachten.

Ik wordt er zo langzamerhand niet goed van te worden.
En ik was er al niet goed van.



snel wegkeilen die mt en een tsx halen dus
 
Aprilia RX 50 2003 29-7-2013 22:57 Print reply

Posts: 6717
nog even over die zuigerslotspeling. die heb ik al meermalen tegen de 1.5 mm gezien bj 50 cc gietijzer. daar is nog lang mee doorgereden.
ideal is het niet en kwam zat roet in t catertje, maar het kan wel.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
De Schout 29-7-2013 23:23 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Die ruwe zijn gietijzer, je cilinder ook... Dat gaat niet goed samen


maar wat is precies mis met die veer. Maak eens een foti




Hier moet ik toch even tegen in gaan. Er rijden miljoenen auto's rond met minstens 1 gierijzer veer op een gietijzer cilinderwand..


verder, slotspeling zal zo rond de 0,3/0,4 moeten liggen gok ik. 0.01 ga je in ieder geval het einde van de straat niet mee halen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Smartzenegger 30-7-2013 0:22 Print reply

Posts: 55
Nou, de zuigerslot speling heb ik gemeten met een stukje plastic van 0,25mm, en daar zat nog ietsje meer ruimte tussen.
Dus ik denk zo'n 0,3mm.
Maar zeker geen 1,5mm.
Dat is de hoogte/dikte van de veer.

Wat ik nu dus ga doen is achterwieltje weg brengen binnenband laten vervangen.

Daarna nog even testen, kijken wat ik nog kan doen. (niet veel)

Daarna gemodificeerde zuiger erin zitten, en dan maar bidden. :P



Wat ik mij afvraag, mijn 70cc setup is prima. (zit er nu niet op)
Als ik dat nou eens erop zet, en permanent een begrenzer erop zet om 'm zo standaard te laten lopen, kan dat kwaad?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.

Dit topic is 12420 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved