Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #67660 - Vreemd probleem met Honda MT5: Cili...
|
Pagina 3 van 6
|
Dit topic is 12421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Smartzenegger |
3-7-2013 21:54 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]
restrictie in de slang ja niet een dop achterop de carburateur!
wat ik hier uit opmaak een dop?? welke dop??
kan wel merken dat het niveau op 2takt gebied hier niet heel erg
hoog ligt stelletje prutsers! net of ik hier uit mn nek sta te lullen
ik probeer iemand te helpen maar ik zal mijn tijd niet verder
verspillen in dit topic
succes!
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 21:05 uur.
Pardon? Dop op achter op de carburateur?
Dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb een gat gemaakt in de deksel van het luchtfilter huis, pal tegenover het gaatje van de inlaatrubber.
Dit gat is groot genoeg voor een dop.
En in die dop maak ik dan een gat met de nodige maat.
Als je niet weet hoe het luchtfilter huis van een MT in elkaar zit, zal ik even uitleggen dat alle lucht die nu wordt aangezogen alles door het filter element gaat.
________________________________________________________________
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Die dubbele voetpakking is trouwens zodat de geen koptikker meer krijgt. Soms worden cilinders iets afgedraait als hij beschadigd is, dan moet je wel een dubbele voetpakking om te ruimte op te vullen. Voor sommige cilinders is het ook beter, zodat de spoelpoorten compleet open gaan.
Dat hele luchtfilter gedoe hoeft niks uit te maken.. Zolang de afstelling goed is moet het gewoon goed lopen.. Ik snap alleen niet waarom je het zo ingewikkeld maakt.. Origineel ontgrenst loopt altijd goed.
Als je eenmaal een juiste sproeier hebt gevonden zou die goed moeten lopen op elke cilinder denk ik.. Je hebt dan de juiste benzine/lucht verhouding en die verhouding moet op elke cilinder goed lopen. Zou ook raar zijn als dit niet zo is.
Maakt het dan niet uit wat de cilinder inhoud is, en grote van het membraan en de grote van de spoelpoorten?
Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 3-7-2013 om 21:57 uur.
|
|
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp. |
|
jordi50cc |
3-7-2013 22:06 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]
Pardon? Dop op achter op de carburateur?
Dat heb ik nooit gezegd.
Ik heb een gat gemaakt in de deksel van het luchtfilter huis, pal tegenover het gaatje van de inlaatrubber.
Dit gat is groot genoeg voor een dop.
En in die dop maak ik dan een gat met de nodige maat.
Als je niet weet hoe het luchtfilter huis van een MT in elkaar zit, zal ik even uitleggen dat alle lucht die nu wordt aangezogen alles door het filter element gaat.
________________________________________________________________
aha kijk dat maakt het verhaal al anders daarom vroeg ik
heb je mischien een foto ik kon namelijk niet veel
uit je verhaal wijs worden
|
|
JST performance |
|
WestlandMB |
3-7-2013 22:19 |
Posts: 1338 |
Ik denk dat de grote van de cilinder inhoud, membraan en spoelpoorten niet veel uitmaken... Zie je maar als limonade.. Wie veel dorst heeft drinkt 2 glazen, je neemt niet 2x zoveel siroop en evenveel water dat is niet te zuipen :P Hahah... Kortom... dit zal je probleem nog niet echt oplossen..
Zelf nog enig idee wat het probleem is? Niet te zwaar vertand?
|
|
|
|
jordi50cc |
3-7-2013 22:20 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Die dubbele voetpakking is trouwens zodat de geen koptikker meer krijgt. Soms worden cilinders iets afgedraait als hij beschadigd is, dan moet je wel een dubbele voetpakking om te ruimte op te vullen. Voor sommige cilinders is het ook beter, zodat de spoelpoorten compleet open gaan.
Dat hele luchtfilter gedoe hoeft niks uit te maken.. Zolang de afstelling goed is moet het gewoon goed lopen.. Ik snap alleen niet waarom je het zo ingewikkeld maakt.. Origineel ontgrenst loopt altijd goed.
Als je eenmaal een juiste sproeier hebt gevonden zou die goed moeten lopen op elke cilinder denk ik.. Je hebt dan de juiste benzine/lucht verhouding en die verhouding moet op elke cilinder goed lopen. Zou ook raar zijn als dit niet zo is.
geen cilinder is gelijk kwa afstellen! ik snap niet hoe je
erbij komt? dat als je de sproeier bezetting eenmaal goed hebt
deze op elke cilinder maar goed is daar klopt helemaal niks van
(was het maar waar!)
zelfs voor de kleinste aanpassingen aan de cilinder of uitlaat
moet de carburatie aangepast worden
en als de zuiger bijv 2/3mm voor de spoelers blijft zitten
word dat (mits de timing het toe laat) aan de boven kant
van de cilinder afgedraaid en word aan de onderkant
opgevuld met een opmaat gemaakte vul plaat en niet
met een paar extra pakingen
|
|
JST performance |
|
Viertakt |
3-7-2013 22:52 |
Posts: 3586 |
Ga nou afstellen.
Ik word echt vervelend van dit topic.
@WestlandMB, dat de zelfde verhouding zou werken op elke cilinder zou alleen bestaan in een wereld zonder spoelverliezen, lineaire carburatie en lekvrije gesloten verbrandingen waarbij de verbranding weerstandloos zou zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 3-7-2013 om 23:07 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Smartzenegger |
3-7-2013 23:11 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ga nou afstellen.
Ik word echt vervelend van dit topic.
Ja, ik had eigenlijk gehoopt klaar te zijn nu het spul erop zit.
Ik heb ook meer te doen, en nu moet ik ook nog een andere zuiger.
Het mooiste zou zijn een voetpakking op ong. 1,3mm dikke plaat uit te stansen... maar dan zit je ook met 2 voetpakkingen, dus die dikte moet daar dan weer van af gerekend worden betreft de dikte van de plaat.
1 draad pen in het blok is iets te kort, is ooit een stukje afgeslepen lijkt het wel.
Deze was ook gaan oxideren met de alu cilinder, maar hij wilt er niet uit.
De griptang heeft er geen grip op.
Dus als cilinder omhoog komt, is dat voor dat draad eind niet best.
Daarnaast is het afvijlen van de zuiger beter te doen.
En ik kan pas aan de slag als ik alles binnen heb, in dit geval een zuiger die niet te straxit met nieuwe veren, en wat sproeiers.
En mogelijk een 13mm carb. maar dat zie ik dan wel.
Ik wil namelijk dat ie top 55 loopt.
En tandwiel verhouding is niet te zwaar, 12-52 (1:4.33) is bijna het lichtst wat er is.
Het wordt een 13 of 14 voortandwiel denk ik, hangt af van het toerental wat ie haalt in topgear.
|
|
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp. |
|
Viertakt |
3-7-2013 23:35 |
Posts: 3586 |
Wat wil je nou? Wel dat de poorten goed uit komen maar niet dat hij te hard loopt. Ga nou eerst eens ff fatsoenlijk afstellen, mss loopt hij dan al hard zat en kun je het mooi zo laten. Niet gaan te klooien met dubbele of extra dikke voetpakkingen als hij niet kopneukt of lekt.
Stel dat ding nou af en kijk dan verder.
Je wil teveel tegelijk, en straks weet je niet meer waar je moet beginnen of wat onder of boven is. No offence, maar doe jezelf een plezier en zorg dat je eerst je basis goed hebt.
Als je eenmaal het afstellen onder de knie hebt, is een andere verandering ook veel beter te overzien.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
jordi50cc |
3-7-2013 23:45 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Wat wil je nou? Wel dat de poorten goed uit komen maar niet dat hij te hard loopt. Ga nou eerst eens ff fatsoenlijk afstellen, mss loopt hij dan al hard zat en kun je het mooi zo laten. Niet gaan te klooien met dubbele of extra dikke voetpakkingen als hij niet kopneukt of lekt.
Stel dat ding nou af en kijk dan verder.
Je wil teveel tegelijk, en straks weet je niet meer waar je moet beginnen of wat onder of boven is. No offence, maar doe jezelf een plezier en zorg dat je eerst je basis goed hebt.
Als je eenmaal het afstellen onder de knie hebt, is een andere verandering ook veel beter te overzien.
mee eens eerst afstellen! dat de poortjes niet helemaal openen
is geen ramp hij gaat er niet stuk door
alleen loopt hij wat minder hard
de cilinder ophogen zonder de bovenkant afdraaien
werkt niet dan komt de zuiger niet meer helemaal bovenin
squish van 3mm dan heb je een snorfiets en ik denk niet dat
dat de bedoeling is
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 23:47 uur.
|
|
JST performance |
|
Smartzenegger |
4-7-2013 0:06 |
Posts: 55 |
Zodra ik er weer mee aan de slag kan/mag/moet/ga, laat ik het jullie weten.
Tot die tijd moet ik er dus dingen voor bestellen etc.
En ik moet prioriteiten stellen, omdat ik ook nog andere dingen te doen heb die mijn aandacht opeisen.
Mijn MT heeft de laatste tijd al genoeg quality time opgeslokt.
(zie nu mijn profiel voor 'n youtube vid)
Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 4-7-2013 om 1:47 uur.
Hoe maak ik eigenlijk een prop in de uitlaat, heb geen idee hoe zoiets past, al weet ik ook niet hoe het eruit moet komen te zien.
Hoe maak je zoiets?
Het betreft wel een uitlaat van een Honda MT.
Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 4-7-2013 om 15:06 uur.
|
|
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp. |
|
.luuk |
4-7-2013 20:00 |
Posts: 1483 |
Prop wordt vaak gemaakt dmv een carrosserie ring, vooraan in je uitaat te hechten.
Daarna kun je m uitboren op de gewenste snelheid
|
|
|
|
Smartzenegger |
10-7-2013 1:26 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .luuk
Prop wordt vaak gemaakt dmv een carrosserie ring, vooraan in je uitaat te hechten.
Daarna kun je m uitboren op de gewenste snelheid
Goed idee, maar ik heb geen las apparaat.
Ik denk niet dat solderen veel zin heeft...
Misschien kan ik er een soort van uitlaat pakking maken met klein gat.
Dan kan het er ook zo weer uit, net als m'n luchtfilter dop.
___________________________________________________________________
Ik heb vandaag mijn suckertje (zuigertje) binnen.
Maar zie gelijk een probleempje... één van de zuigerveren heeft een pitje(gaatje) erin, en die stop ik er niet in!
Het zijn van die gladde zuigerveren die er bij zitten.
Maar ik heb ook nog een nieuw setje van die ruwe grijze veren liggen.
Nu heb ik drie opties:
1. Ik doe twee verschillende erin, de gladde boven en een ruwe onder.
2. Ik doe de twee ruwe veren er in.
3. Ik doe de oude veren van mijn warmgelopen zuiger erin.
Deze veren zijn ook passend voor de cilinder, maar is dat beter?
De veren zien er nog wel goed uit, net als de cilinder.
Heeft iemand hier een oordeel over wat ik het beste kan doen/kiezen?
|
|
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
10-7-2013 7:29 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
Smartzenegger |
10-7-2013 13:53 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
gewoon terug gaan met die kapotte veer? Nieuwe vragen en rijden. Geen ouwe warmgelopen zooi monteren iig
Oh, wat betreft opties 1 en 2 dan?
Dat zijn alle nieuwe veren...
|
|
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
10-7-2013 15:10 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]
Oh, wat betreft opties 1 en 2 dan?
Dat zijn alle nieuwe veren...
Die ruwe zijn gietijzer, je cilinder ook... Dat gaat niet goed samen
maar wat is precies mis met die veer. Maak eens een foti
|
|
|
|
Smartzenegger |
10-7-2013 16:04 |
Posts: 55 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
Die ruwe zijn gietijzer, je cilinder ook... Dat gaat niet goed samen
maar wat is precies mis met die veer. Maak eens een foti
Mijn camera kan geen macro's maken...
Zie het als een luchtbelletje in gietsel, zoiets.
En dat aan de bovenzijde van de veer.
Maar ik dacht dat alle veren van gietijzer waren...
Waarom zou dat een probleem geven?
|
|
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp. |
|
Dit topic is 12421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 6
|
|