Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
Niet?
? Vannaf de fabriek doen ze het wel...
_______________________________________________________________________
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]
net monteert en nu al krassen. dit lijkt meer slecht montage en afstelling.
Hoe defineer jij slechte montage?
Want dit is niet de eerste keer dat ik een cilinder in me handen heb gehad, en is altijd goed geweest.
Ik zelf vermoed gezeik met de zuiger en/of zuigerveren die te strak zitten.
______________________________________________________________________
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
Waarom zou je dat überhaupt willen?
Omdat ie anders te hard liep.
Waarom? The law!
______________________________________________________________________
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Probeer nou geen spoken te zoeken, en zorg eerst even dat je de afstelling goed hebt. Koop maar een hele reeks sproeiers. Liep hij met 95 beter of niet? Zo nee, koop maar 74 t/m 94 in stappen van 2. Gasnaald in het midden, luchtschroef 2 slagen uit en sproeiermaat afbouwen totdat hij volgas goed loopt.
Protip; inlaatspruitstuk mag niet kleiner zijn dat de carburateur. Origineel MT spruitstuk is volgensmij 13-14mm, dat werkt niet met een 16mm carb.
Spruitstuk is ook 16, en past perfect.
Ok, in plaats van lucht knijpen, dan een 13mm carb. erop? (heb ik niet)
Nu ik lucht knijp, krijgt ie toch een rijker mengsel dan met open gat?
Wat jullie zeggen is maak het gat van lucht filter groter, zodat je dat weer kan/moet compenseren met de sproeier.
En daar gaat ie harder van lopen...
En dat is ook weer niet te bedoeling.
______________________________________________________________________
Maar wat betreft mijn vraag over de strakke zuiger en z'n gladde veertjes?
Heeft iemand daar een mening over?