Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67660 - Vreemd probleem met Honda MT5: Cili...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 3-7-2013 11:24 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]




Niet?

Een metalen plaatje met een kleiner gat tussen t membraan en spruitstuk?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
.luuk 3-7-2013 11:26 Print reply

Posts: 1483
Waarom zou je dat überhaupt willen?
 
Viertakt 3-7-2013 12:50 Print reply

Posts: 3586
Probeer nou geen spoken te zoeken, en zorg eerst even dat je de afstelling goed hebt. Koop maar een hele reeks sproeiers. Liep hij met 95 beter of niet? Zo nee, koop maar 74 t/m 94 in stappen van 2. Gasnaald in het midden, luchtschroef 2 slagen uit en sproeiermaat afbouwen totdat hij volgas goed loopt.


Protip; inlaatspruitstuk mag niet kleiner zijn dat de carburateur. Origineel MT spruitstuk is volgensmij 13-14mm, dat werkt niet met een 16mm carb.
 
Viertakt uber alles.
Smartzenegger 3-7-2013 14:08 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]




Niet?



? Vannaf de fabriek doen ze het wel...

_______________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]


net monteert en nu al krassen. dit lijkt meer slecht montage en afstelling.


Hoe defineer jij slechte montage?
Want dit is niet de eerste keer dat ik een cilinder in me handen heb gehad, en is altijd goed geweest.
Ik zelf vermoed gezeik met de zuiger en/of zuigerveren die te strak zitten.

______________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .luuk
Waarom zou je dat überhaupt willen?


Omdat ie anders te hard liep.
Waarom? The law!

______________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Probeer nou geen spoken te zoeken, en zorg eerst even dat je de afstelling goed hebt. Koop maar een hele reeks sproeiers. Liep hij met 95 beter of niet? Zo nee, koop maar 74 t/m 94 in stappen van 2. Gasnaald in het midden, luchtschroef 2 slagen uit en sproeiermaat afbouwen totdat hij volgas goed loopt.


Protip; inlaatspruitstuk mag niet kleiner zijn dat de carburateur. Origineel MT spruitstuk is volgensmij 13-14mm, dat werkt niet met een 16mm carb.


Spruitstuk is ook 16, en past perfect.

Ok, in plaats van lucht knijpen, dan een 13mm carb. erop? (heb ik niet)
Nu ik lucht knijp, krijgt ie toch een rijker mengsel dan met open gat?
Wat jullie zeggen is maak het gat van lucht filter groter, zodat je dat weer kan/moet compenseren met de sproeier.
En daar gaat ie harder van lopen...
En dat is ook weer niet te bedoeling.
______________________________________________________________________

Maar wat betreft mijn vraag over de strakke zuiger en z'n gladde veertjes?
Heeft iemand daar een mening over?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
koetjeboe91 3-7-2013 14:46 Print reply

Posts: 2096
als de zuiger en of zuigerveren te weinig ruimte hebben om te kunnen uitzetten en jij wist dit van te voren al dan is het een slechte montage.

maar als die zachter moet rijden kun je beter een prop in de uitlaat maken. minder kans dat je prop in de inlaat de boel eventueel kan beschadigen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Smartzenegger 3-7-2013 15:08 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
als de zuiger en of zuigerveren te weinig ruimte hebben om te kunnen uitzetten en jij wist dit van te voren al dan is het een slechte montage.

maar als die zachter moet rijden kun je beter een prop in de uitlaat maken. minder kans dat je prop in de inlaat de boel eventueel kan beschadigen.


Ik moet zeggen dat ik het wel erg strak vond aanvoelen.
Maar ja, als de verkoper mij verteld dat de man Fred Motoren him self hier speciaal een zuigertje voor heeft laten komen... en de verkoper zet het zuigertje zelf in de cilinder om het mee te geven en zelf niets opmerk zal het wel aan mij liggen... nu vrees ik van niet.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
koetjeboe91 3-7-2013 15:20 Print reply

Posts: 2096
ja verkopers wat is zijn baan?????




tada om spul te verkopen rij jij je troep kapot winst voor hem.

het gaat er om wat jij meet en alles wat zwart en wit op papier staat. meten van alle spellingen en deze vergelijken is zeer belangrijk vooral als je het zelf moeilijk vind bewegen
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jordi50cc 3-7-2013 15:22 Print reply

Posts: 677
gewoon er even rustig bij gaan zitten en alles
goed bekijken al doende leert men
 
JST performance
Smartzenegger 3-7-2013 15:57 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ja verkopers wat is zijn baan?????




tada om spul te verkopen rij jij je troep kapot winst voor hem.

het gaat er om wat jij meet en alles wat zwart en wit op papier staat. meten van alle spellingen en deze vergelijken is zeer belangrijk vooral als je het zelf moeilijk vind bewegen


Ja ik weet het, je hebt gelijk...

Nog even wat betreft de sproeier en lucht verhouding...
Ik heb de lucht inlaat niet echt geknepen.
Ik heb er namelijk een gaatje bij gemaakt, qua oppervlak uitgerekend dat ik totaal uitkwam op een diameter van 16mm lucht inlaat voor een 16mm carb.

Maar, de spoelpoorten zijn nu ook iets groter.
Dat zou misschien een grotere sproeier willen verlangen...
Betreft de smering, alles was goed soppig bij inspectie door in uitlaatpoort te kijken.
De zuigerveren waren bellen(lees belletjes) aan 't blazen (geluid) door de olie bij compressie.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 3-7-2013 om 16:02 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Smartzenegger 3-7-2013 16:07 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Druk op edit en dan staat er geloof ik rechts boven in de hoek post verwijderen.


Dank.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
jordi50cc 3-7-2013 16:30 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]


Ja ik weet het, je hebt gelijk...

Nog even wat betreft de sproeier en lucht verhouding...
Ik heb de lucht inlaat niet echt geknepen.
Ik heb er namelijk een gaatje bij gemaakt, qua oppervlak uitgerekend dat ik totaal uitkwam op een diameter van 16mm lucht inlaat voor een 16mm carb.

Maar, de spoelpoorten zijn nu ook iets groter.
Dat zou misschien een grotere sproeier willen verlangen...
Betreft de smering, alles was goed soppig bij inspectie door in uitlaatpoort te kijken.
De zuigerveren waren bellen(lees belletjes) aan 't blazen (geluid) door de olie bij compressie.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 3-7-2013 om 16:02 uur.


maak eens een foto van die gaatjes waar je het over hebt
want volgens mij zit daar een groot deel van het probleem
als het doel een kleinere doorlaat (restrictor) is
dan moet die tussen cilinder en venturi dus aan spruitstuk kant
en niet aan de lucht inlaat kant dat gaat never nooit niet werken




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:35 uur.
 
JST performance
Smartzenegger 3-7-2013 16:52 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


maak eens een foto van die gaatjes waar je het over hebt
want volgens mij zit daar een groot deel van het probleem
als het doel een kleinere doorlaat (restrictor) is
dan moet die tussen cilinder en venturi dus aan spruitstuk kant
en niet aan de lucht inlaat kant dat gaat never nooit niet werken




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:35 uur.


Waarom doen ze dit dan bij de Honda fabriek zelf dan wel?
En ik heb jaren zo rond gereden, zonder een probleem.

Het zijn geen gaatjes, het is een dop met een gat of gaatje, kan zelf bepalen.
Foto? Heb je zelf nog nooit een gat gezien?
En de grote is bepaald met oppervlakte berekening.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 3-7-2013 om 16:54 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Gerard1793 3-7-2013 20:01 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


maak eens een foto van die gaatjes waar je het over hebt
want volgens mij zit daar een groot deel van het probleem
als het doel een kleinere doorlaat (restrictor) is
dan moet die tussen cilinder en venturi dus aan spruitstuk kant
en niet aan de lucht inlaat kant dat gaat never nooit niet werken




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 16:35 uur.


Gelul, Honda heeft zoals Smartzenegger zegt inderdaad een restrictie in de aanzuigslang van het luchtfilter. En dat verhaal van (een beetje) een zuiger bijvijlen lijkt me ook niet zo'n ramp. Het klinkt mij in de oren als een verkeerde afstelling.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
jordi50cc 3-7-2013 21:04 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]


Gelul, Honda heeft zoals Smartzenegger zegt inderdaad een restrictie in de aanzuigslang van het luchtfilter. En dat verhaal van (een beetje) een zuiger bijvijlen lijkt me ook niet zo'n ramp. Het klinkt mij in de oren als een verkeerde afstelling.


restrictie in de slang ja niet een dop achterop de carburateur!
wat ik hier uit opmaak een dop?? welke dop??

kan wel merken dat het niveau op 2takt gebied hier niet heel erg
hoog ligt stelletje prutsers! net of ik hier uit mn nek sta te lullen
ik probeer iemand te helpen maar ik zal mijn tijd niet verder
verspillen in dit topic

succes!


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 3-7-2013 om 21:05 uur.
 
JST performance
WestlandMB 3-7-2013 21:08 Print reply

Posts: 1338
Die dubbele voetpakking is trouwens zodat de geen koptikker meer krijgt. Soms worden cilinders iets afgedraait als hij beschadigd is, dan moet je wel een dubbele voetpakking om te ruimte op te vullen. Voor sommige cilinders is het ook beter, zodat de spoelpoorten compleet open gaan.

Dat hele luchtfilter gedoe hoeft niks uit te maken.. Zolang de afstelling goed is moet het gewoon goed lopen.. Ik snap alleen niet waarom je het zo ingewikkeld maakt.. Origineel ontgrenst loopt altijd goed.

Als je eenmaal een juiste sproeier hebt gevonden zou die goed moeten lopen op elke cilinder denk ik.. Je hebt dan de juiste benzine/lucht verhouding en die verhouding moet op elke cilinder goed lopen. Zou ook raar zijn als dit niet zo is.
 

Dit topic is 12423 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved