Allen dank voor jullie reacties!
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Dubelle voetpakking al geprobeerd?
Ontsteking netjes op tijd?
Hm166 is zoiezo niet zo hoogtoerig, dus verwacht ook niet te veel. Ondanks dat het misschien geen hollandse 166 is, poorten blijven klein en zijn totaal anders dan de 167.
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 2-7-2013 om 17:29 uur.
Wat heeft een dubbele voetpakking voor effect?
En waar is het voor?
Dat ze zuiger niet tegen de kop aan komt?
Ontsteking is altijd goed geweest.
Maar, hoe controleer ik dat op een MT?
Nee, het is zeker niet hoogtoerig.
Maar het voelt als een vrachtwagen, dus hoe lager toerental, hoe beter.
Dus overschakelen waar je normaal overschakelt voelt als totale onzin, omdat je allang uit de powerband bent.
Het lijkt wel een Zundapp.
____________________________________________________________________
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ermee kappen en vervolgens weer kunnen rijden klinkt als warmlopen.
Klopt je zuigerspeling en is je mengsel niet te arm?
Welke zuiger speling? Op en neer? Of de zuigerpassing?
Op en neer speling zou goed moeten zijn.
Maar deze zuiger paste er best wel strak in.
Misschien té strak?
Wat gebeurd er in de cilinder bij een warmloper?
Levert het blijvende schade op?
Is al gebeurd met inrijden binnen de 2km.
En nog ééns binnen de 4km.
Mengsel te arm?
Met deze setup rijd het gewoon goed met een HM166H (met afgevlakte zuiger weliswaar, niet door mijzelf gedaan)
En deze cilinder heeft nóg kleinere spoelpoortjes...
____________________________________________________________________
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Draai er maar een grotere sproeier in. Ding loopt warm. Zo hoog beginnen dat hij vol gas net stotterd en dan elke keer een maatje kleiner zodat hij stopt met stotteren als je vol gas rijdt.
Kleur van bougie hoeft niet veel te zeggen, die van mijn Puch is net niet zwart, maar dat komt omdat ik een te koude bougie heb.
Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 2-7-2013 om 18:28 uur.
Hoe kan het zijn dat het warm loopt met minder brandstof??
Er zit nu 72 in, en heb alleen 85 en 95 liggen.
Anders zou ik het ergens moeten halen.
Enig idee welke grote het ongeveer zou moeten zijn?
Dan kan ik daar rond dat getal een serie sproeiers voor halen.
Maar, ik zit er ook aan te denken, om er een 13mm Keihin carb. op te zetten.
Zou dat ook zin kunnen hebben?
Betreft bougie, er was een randje van nat, je zou zeggen dat dat niet zo zou mogen zijn in verband met de verbranding, want die begint bij de bougie.
____________________________________________________________________
Toevoeging info setup:
Ik heb een klein membraan, dat is een standaard snel membraan maar dan met die beugeltjes die veel lager zijn op gebogen.
Er zitten 2 nokjes in de membraan passing van de cilinder, dat er geen snelle in past.
Het lucht inlaat is ook een HM166 inlaat rubber wat ong. een 14mm gat heeft.
Ik heb zelf altijd een gat in de deksel met daar een dop in met een gaatje erin, zodat hij net iets meer lucht krijgt, maar niet meer dan nodig, want met een te groot gat (dop eruit) loopt ie ook niet goed.
Dan is het net of hij te veel lucht aanzuigt en te weinig brandstof.
Vreemd feit vind ik dat er maar 1 maat snel inlaat rubber is, en dat is met een immens groot gat...
Hoe kan je dan je lucht inlaat dimmen? (normaal gesproken?)
Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 2-7-2013 om 23:19 uur.