Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MT HM166 originele Cilinder verschillen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67653 - Honda MT HM166 originele Cilinder v...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 10781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Smartzenegger 29-6-2013 20:58 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Waar heb je de cilinder gekocht?
Misschien is het gewoon een ooit getunede, en nu opnieuw gehoonde originele cilinder.
Of misschien van een ander merk.


Oh, ik had jou bericht even over het hoofd gezien.
Sorry.

Nee, het betreft een originele cilinder.
Boring is ook precies 39.0mm
Alles leest er vanaf dat het origineel is, en de lak ook binnenin de spoelpoorten is ook nog aanwezig.
Er is niet aan gerommeld.

Ik zou eerder zeggen dat mijn oude cilinder een imitatie zou zijn.
Vanwege het feit dat die er zo grofwandig uitziet binnen in.
Als ze dat ooit gemaakt hebben in gietijzer.
Verder geen clue te zien.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-6-2013 om 21:17 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
mini89 30-6-2013 11:02 Print reply

Posts: 495
per land waren er kleine verschillen
ik denk dat de h voor hollend staat en de g voor duitsland
in het verleden wel eens belgische bromfietsen gehad van buiten zelfde als de nl versie met klein verschil 5 versnellingen en een iets snellere cilinder
liep ook makkelijk 60km met andere bocht

mvg martin
 
De Schout 30-6-2013 11:03 Print reply
Posts: 5327
Ik weet dat de nsretjes in nl en duitsland geleverd zijn met trage cilinder. alleen waren die cilinders toch net iets verschillend.

misschien is dat bij mt ook zo geweest?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Smartzenegger 1-7-2013 13:48 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
per land waren er kleine verschillen
ik denk dat de h voor hollend staat en de g voor duitsland
in het verleden wel eens belgische bromfietsen gehad van buiten zelfde als de nl versie met klein verschil 5 versnellingen en een iets snellere cilinder
liep ook makkelijk 60km met andere bocht

mvg martin


Ja dat zou kunnen.
Ik heb nog even gegoogled, en dit is wat ik tegen kom:

Honda M shop heeft een H, zie hier: http://www.honda-m-s...der-45-km-h-ori.html

Ze weten er dus van, en verkopen het onder H
Verder hebben ze een dode link in het Engelstalige deel van hun website:
http://www.honda-m-s...r-hm-166g-ori-6-ribs
Jammer dat ik ze nu niet kan bellen.

Ook vind ik hier een post van Ghostwhiper:
"Ik heb een hm166G met 12mm carb.
Twv was eerst 12-42 maar omdat ik zo veel last van de wind had ben ik terug gegaan naar 12-45 nu rijdt die 50 op de teller en 47 op de gps.
Heb er een snelle chrome uitlaat op zitten zonder prop of andere rommel merk demper en bocht niet bekend.
45 is gewoon te langzaam hier automobilisten rijden je zo`n beetje het kanaal in of de stoep op als je niet door rijd.
Ohja zie ook regelmatig blauwe plaatjes met bontkraagjes achter een windscherm die me inhalen Dat kan natuurlijk helemaal niet

Heb een beetje de hoop dat een 18mm icm die hm166G me met of zonder wind op de 60 kan brengen zonder moeite.
Veel harder dan 60 wil ik liever niet ivm de grote hoeveelheden rollerbanken hier."


Bron: http://www.mt5.nl/ho...;start=10&max=10


Dat eigenlijk aangeeft dat het niet zo'n heel snelle cilinder is. (wat ook de bedoeling is)
En hij heeft een 5bak met MB wielen, net als die van mij.

___________________________________________________________________


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Ik weet dat de nsretjes in nl en duitsland geleverd zijn met trage cilinder. alleen waren die cilinders toch net iets verschillend.

misschien is dat bij mt ook zo geweest?


Ja het zou allemaal kunnen.
Maar als je er over na denkt, in Nederland is alles vlak.
Niet alles natuurlijk, dijken en bruggen etc., maar geen bergen.
Met dat idee heeft het minder vermogen nodig, en dat zal bepalen wat waar in welk land hoort.
Dit betekend dus dat in een land als NL de langzaamste brommers moeten rijden. Hoera!

Eerlijk gezegd mag wel wel ietsje harder.
Als die dingen nou 55 mogen kunnen rijden, en 50 op de weg, dan zal er niet zo snel meer aan gesleuteld worden.
Die 5 extra kilometer per uur ter compensatie van wind, dijken en bruggen.
Het is ook totaal niet zuinig om met een machine op top te rijden.
En 2 takt heeft ook niet al te schone verbranding.
Mijn rugzak stinkt na iedere rit!

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 1-7-2013 om 15:49 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.

Dit topic is 10781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved