Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MT HM166 originele Cilinder verschillen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67653 - Honda MT HM166 originele Cilinder v...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Smartzenegger 29-6-2013 0:58 Print topicpost

Posts: 55
Mijn oude originele Honda MT 49,9cm3 gietijzeren cilinder is helemaal uitgesleten.

Nu ik een nieuwe heb zoude ze allebei identiek moeten zijn. (beide HM166)
Maar, ik zie wat verschillen.
Het lijkt erop dat het een nieuwere versie is, iets vlakkere delen ten opzichte van de wat ruwere vlakken.
Maar het grootste verschil is dat de spoel poorten groter zijn.
Uitlaat is misschien een fractie groter en membraan inlaat is nog hetzelfde. (door die nokjes binnen de membraan passing)

Hoe kan dit?
Zijn er 2 verschillende HM166, zoals standaard en snel?
Wie weet hier meer van?
Of is het gewoon een iets nieuwere/herziende versie?

Naast membraan inlaat pakking voet/vlak, staat bij mijn oude H en de nieuwe G.

Dan zou (H) nieuwer moeten zijn(gezien het alfabet), terwijl mijn nieuwe (G) er beter uit ziet qua afwerking/mal werk.

Hopelijk weet iemand hier meer van.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.

kenny77 29-6-2013 1:02 Print reply

Posts: 29286
Heb je ook foto's?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 29-6-2013 1:02 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Mijn oude originele Honda MT 49,9cm3 gietijzeren cilinder is helemaal uitgesleten.

Nu ik een nieuwe heb zoude ze allebei identiek moeten zijn. (beide HM166)
Maar, ik zie wat verschillen.
Het lijkt erop dat het een nieuwere versie is, iets vlakkere delen ten opzichte van de wat ruwere vlakken.
Maar het grootste verschil is dat de spoel poorten groter zijn.
Uitlaat is misschien een fractie groter en membraan inlaat is nog hetzelfde. (door die nokjes binnen de membraan passing)

Hoe kan dit?
Zijn er 2 verschillende HM166, zoals standaard en snel?
Wie weet hier meer van?
Of is het gewoon een iets nieuwere/herziende versie?

Naast membraan inlaat pakking voet/vlak, staat bij mijn oude H en de nieuwe G.

Dan zou (H) nieuwer moeten zijn(gezien het alfabet), terwijl mijn nieuwe (G) er beter uit ziet qua afwerking/mal werk.

Hopelijk weet iemand hier meer van.


Duw dat ding er gewoon op. Ps: jouw usernaam doet je ook geen eer aan. Met name dat gedeelte 'smart'.

Ohw, en kap even met nieuwe topics aanmaken. Je hebt 17 posts waarvan 14 in topics, terwijl je al 3 topics hebt aangemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 29-6-2013 om 1:04 uur.
 
Smartzenegger 29-6-2013 2:29 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb je ook foto's?


Heb ze even gemaakt:



(foto geupdate)

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-6-2013 om 19:05 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Crossmotort gek 29-6-2013 17:51 Print reply

Posts: 866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]


Heb ze even gemaakt:

afbeelding

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/199
 
85cc op m'n achterwiel
Smartzenegger 29-6-2013 18:15 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crossbrommert gek
[...]

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/199


Vanwaar deze link?
Kunt u de afbeelding niet zien?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 29-6-2013 18:34 Print reply
Posts: 330
maak eens een poortmap, dan kunnen we je pas eigenlijk vertellen welke sneller is aan de hand van de timing van de cilinder,zo nu op t oog lijkt t alleen beter afgewerkt
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 29-6-2013 19:11 Print reply

Posts: 55
Ik heb zouist de foto geupdate, met een wat meer zelfde aanzicht als die andere.



In het maken van een poortmap ben ik niet zo goed in, mijn potlood doet niet wat ik wil.

Dit heb ik als alternatief:



Wat je hier ziet is 1:1 ten opzichten van elkaar.
Kleine spoelpoorten = H, en grote is cilinder G

Het verschil betreft toch alleen de spoelpoorten.
Aangezien het ook een zelfde cilinder zou moeten zijn.

Mijn vraag is eigenlijk, is dit een snelle cilinder of niet?
Of valt deze ook onder de slome?

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-6-2013 om 19:13 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 29-6-2013 19:37 Print reply
Posts: 330
liggen de spoelpoorten ook hoger dan die met de kleine spoelers?

ori honda cilinder is geknepen door de achterlijk lage spoeltiming/kleine spoelpoorten


als de bovenkantvan de spoeler/uitlaatpoort hoger ligt dan van je versleten cilidner, dan kan je er vanuit gaan dat hij sneller is
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 29-6-2013 19:52 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
liggen de spoelpoorten ook hoger dan die met de kleine spoelers?

ori honda cilinder is geknepen door de achterlijk lage spoeltiming/kleine spoelpoorten


als de bovenkantvan de spoeler/uitlaatpoort hoger ligt dan van je versleten cilidner, dan kan je er vanuit gaan dat hij sneller is



Omdat de spoelpoorten groter zijn, komen ze ook iets hoger uit. (ong. 1.3mm is lastig te zien zo)

De uitlaatpoort is zelfs ietsje lager (ong. 1.4mm) dan van mijn oude.
Kan zijn dat er aan mijn oude cilinder ooit gerommeld is, heb 'm ooit 2dehands gekocht.

Ik weet wel dat de zuiger die ik erbij kreeg was afgevijld naar de poorten toe.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-6-2013 om 19:53 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
jordi50cc 29-6-2013 19:57 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]


Heb ze even gemaakt:

afbeelding

(foto geupdate)

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 29-6-2013 om 19:05 uur.


de nieuwe cilinder zou denk ik iets beter zijn
wat ik zo zie is dat de spoelers iets groter zijn
en b poort staat iets meer over de zuiger gericht
dat is wel gunstig voor onderin
het zal geen race cilinder zijn maar denk wel
dat hij iets beter loopt dan de oude

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 29-6-2013 om 20:00 uur.
 
JST performance
j0ren 29-6-2013 20:06 Print reply

Posts: 1298
Waar heb je de cilinder gekocht?
Misschien is het gewoon een ooit getunede, en nu opnieuw gehoonde originele cilinder.
Of misschien van een ander merk.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
Smartzenegger 29-6-2013 20:06 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


de nieuwe cilinder zou denk ik iets beter zijn
wat ik zo zie is dat de spoelers iets groter zijn
en b poort staat iets meer over de zuiger gericht
dat is wel gunstig voor onderin
het zal geen race cilinder zijn maar denk wel
dat hij iets beter loopt dan de oude

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 29-6-2013 om 20:00 uur.



Mooi.

Dus het is geen "snelle" cilinder?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben juist opzoek naar iets dan zo standaard mogelijk is.
Als ik iets wil kopen, bijv. uitlaat, kan ik alleen nog maar snelle zooi krijgen.
En je moet toch een keer je uitlaat vervangen... zeker als hij begint te roesten en de demper schot begint te ratelen omdat bij deels los is geroest binnen in.
Dat was ook geen originele bocht(Luhao), maar die had niet zo'n dikke hals als dat ding wat ik er nu onder heb van Jamarcol.
Die hals is zo dik dat ik bijna geen bouten/moeren meer kan aandraaien.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
jordi50cc 29-6-2013 20:21 Print reply

Posts: 677
ligt ook een beetje aan de timingen maar
wat ik nu zie is dat het gewoon een iets betere
update is van de oude
je moet niet vergeten dat een cilinder van 25jaar oud
nooit helemaal het zelfde is als 1 van bijv 5jaar oud

vroeger waren ze nog veel bezig met ontwikkeling in 2takt
en als ze dan een verbeter puntje konden vinden
waardoor de levensduur wat langer zou worden van zo n cilinder
dan werden de mallen daar op aan gepast
dit zou een reden kunnen zijn waarom er een beetje verschil in zit

vroeger draaide alles om naam maken en kwaliteit leveren
tegenwoordig draaid alles om productie aantallen en
mensen zo veel mogelijk china taiwan troep te verkopen
met een zo kort mogelijke levensduur


 
JST performance
Smartzenegger 29-6-2013 20:40 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
ligt ook een beetje aan de timingen maar
wat ik nu zie is dat het gewoon een iets betere
update is van de oude
je moet niet vergeten dat een cilinder van 25jaar oud
nooit helemaal het zelfde is als 1 van bijv 5jaar oud

vroeger waren ze nog veel bezig met ontwikkeling in 2takt
en als ze dan een verbeter puntje konden vinden
waardoor de levensduur wat langer zou worden van zo n cilinder
dan werden de mallen daar op aan gepast
dit zou een reden kunnen zijn waarom er een beetje verschil in zit

vroeger draaide alles om naam maken en kwaliteit leveren
tegenwoordig draaid alles om productie aantallen en
mensen zo veel mogelijk china taiwan troep te verkopen
met een zo kort mogelijke levensduur




Ja dat dacht ik ook al.

Vroeger vroeg je je nog af welk merk het langst mee zou gaan.
Tegenwoordig vragen wij ons af welke het minst snel stuk gaat.

Ik snap de volgorde in alfabet dan niet helemaal.
G komt voor H, terwijl G dus beter/nieuwer is.
Of is het andersom gegaan?
Dat ie teveel vermogen gaf, dan maar de poorten vernauwen.
Ik zou eigenlijk willen weten waar dat voor stond, G en H.
Elders las ik ook dat iemand een I cilinder had, en in plaats van A-1 een A-3 had.
Al die variabele, wie weet nog wat het allemaal betekend?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
jordi50cc 29-6-2013 20:52 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]


Ja dat dacht ik ook al.

Vroeger vroeg je je nog af welk merk het langst mee zou gaan.
Tegenwoordig vragen wij ons af welke het minst snel stuk gaat.

Ik snap de volgorde in alfabet dan niet helemaal.
G komt voor H, terwijl G dus beter/nieuwer is.
Of is het andersom gegaan?
Dat ie teveel vermogen gaf, dan maar de poorten vernauwen.
Ik zou eigenlijk willen weten waar dat voor stond, G en H.
Elders las ik ook dat iemand een I cilinder had, en in plaats van A-1 een A-3 had.
Al die variabele, wie weet nog wat het allemaal betekend?


die vraag laat ik aan een egte honda kenner over
daar kan ik je geen antwoord op geven


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 29-6-2013 om 20:53 uur.
 
JST performance

Dit topic is 10780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved