Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstelling PHBG19

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67651 - Afstelling PHBG19
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sigma 27-6-2013 18:14 Print topicpost
Posts: 19
Alweer een van de vele afsteltopics...
Maar alles wat ik op internet kan vinden is de afstelling voor de luchtschroef. Die heb ik dus 2 slagen opengezet. (ook met 3 , 4,... geprobeerd).
Maar starten wil hij niet, iemand een idee voor de stationairschroef?
Sproeier,... zijn allemaal goed, hiervoor draaide hij perfect (misschien een beetje rijk) maar een vriend met zijn geweldige afstelkunsten heeft het dus wat 'aangepast' .
Wie kan me helpen
 

Knipperlicht 28-6-2013 13:25 Print reply

Posts: 1833
Wat wil je nou, dat we je even op papier zetten hoe je af moet stellen? Geef eens wat meer informatie dan alleen "sproeier is goed."

Zo te horen ben je met iets bezig waar je geen verstand van hebt.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
mini89 28-6-2013 13:30 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Wat wil je nou, dat we je even op papier zetten hoe je af moet stellen? Geef eens wat meer informatie dan alleen "sproeier is goed."

Zo te horen ben je met iets bezig waar je geen verstand van hebt.

bv gasnaald, mengselbuis,stationairsproeier, gasschuif,enz???
 
Sigma 28-6-2013 15:27 Print reply
Posts: 19
Hey,
Het probleem is dus dat ik een basisafstelling zoek voor de stelschroeven.
Ik weet dat de gasnaald, gasschuif, stationairsproeier, ... allemaal goed zijn. Het enige wat ik zoek is een afstelling voor de stationairschroef en luchtschroef vanwaaruit ik hem zelf fijner kan afstellen, maar waarmee hij wel start.
 
mini89 28-6-2013 17:35 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sigma
Hey,
Het probleem is dus dat ik een basisafstelling zoek voor de stelschroeven.
Ik weet dat de gasnaald, gasschuif, stationairsproeier, ... allemaal goed zijn. Het enige wat ik zoek is een afstelling voor de stationairschroef en luchtschroef vanwaaruit ik hem zelf fijner kan afstellen, maar waarmee hij wel start.

stationairschroef dat die netjes loopt
mengselschroef 2 slagen uit als basis
er zijn namelijk een sderie phbg met foute delen geleverd
 
Sigma 28-6-2013 17:39 Print reply
Posts: 19
Ok bedankt, maar heb je een basis voor die stationairschroef?
Want momenteel start hij helemaal niet.

 
mini89 28-6-2013 17:43 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sigma
Ok bedankt, maar heb je een basis voor die stationairschroef?
Want momenteel start hij helemaal niet.


zoals de naam al zegt,hij is alleen voor stationair lopen niets met starten te maken groet martin
 
Audioholic 28-6-2013 18:46 Print reply
Posts: 330
het maakt wel degenlijk uit hoe die start aan de hand van stationairsproeier

"idle jet" icm sproeier = eindmaat

dus met een kleinere stationair sproeier, loopt hij over het algemeen armer,dus heb je een kleinere hoofdsproeier nodig

andersom precies hetzelfde.

ik heb zelf stationairsproeier "50" er in, standaard in dellorto 21, maar hij krijgt onderin dus teveel peut,terwijl die volgas niet eens goed oppakt(om maar even een voorbeeld te noemen)

als je een kleine stationairsproeier hebt, zal je hem moeilijker gestart krijgen (zonder choke),aangezien het totale mengsel armer is bij volgas, mits je de hoofdsproeier vergroot


je kan zeggen, het is verwaardloosbaar, klopt. maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden dat dat ook een deel van afstellen is.


maar om ff terug te komen op de vraag:

krijgt hij uberhoupt wel benzine in de vlotterbak?

vlotternivo te krap?


 
The life is to short to listen to slow music (H)
Brommers en meer 28-6-2013 22:00 Print reply

Posts: 1966

klik
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
tsx-elite 29-6-2013 7:04 Print reply

Posts: 1798
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
het maakt wel degenlijk uit hoe die start aan de hand van stationairsproeier

"idle jet" icm sproeier = eindmaat

dus met een kleinere stationair sproeier, loopt hij over het algemeen armer,dus heb je een kleinere hoofdsproeier nodig

andersom precies hetzelfde.

ik heb zelf stationairsproeier "50" er in, standaard in dellorto 21, maar hij krijgt onderin dus teveel peut,terwijl die volgas niet eens goed oppakt(om maar even een voorbeeld te noemen)

als je een kleine stationairsproeier hebt, zal je hem moeilijker gestart krijgen (zonder choke),aangezien het totale mengsel armer is bij volgas, mits je de hoofdsproeier vergroot


je kan zeggen, het is verwaardloosbaar, klopt. maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden dat dat ook een deel van afstellen is.


maar om ff terug te komen op de vraag:

krijgt hij uberhoupt wel benzine in de vlotterbak?

vlotternivo te krap?



hoe kom jij er nou ineens op om een verhaaltje te schrijven over een stationair sproeier als het ging over de stationairschroef?

anyway, krijg je benzine in je cilinder? of is je bougie zo droog als een natte dag in death valley?

 
shut up muttley
Audioholic 29-6-2013 17:47 Print reply
Posts: 330
oeps, mijn fout, was nog niet helemaal wakker
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Sigma 30-6-2013 15:49 Print reply
Posts: 19
Hey,
Bougie werd nat, vonk,...
Heb het ondertussen opgelost gekregen.
Was niet alleen de carbu afstelling maar ook de bougie die was 'dichtgepooid'.
Heb het ondertussen opgelost en hij draait weer mooi.
Bedankt!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2013 16:35 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sigma
Hey,
Bougie werd nat, vonk,...
Heb het ondertussen opgelost gekregen.
Was niet alleen de carbu afstelling maar ook de bougie die was 'dichtgepooid'.
Heb het ondertussen opgelost en hij draait weer mooi.
Bedankt!



als je brommer niet meer start na wat gedraai een de lucht of stationairschroef is er iets anders mis iig
 

Dit topic is 1709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved