der Chef |
1-7-2013 14:07 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
tegenwoordig mag je al vanaf je 16 jaar in een auto.dit wel onder begleiding maar je rijd wel in een voertuig die veel harder kan dan toegestane snelheden en dat zul je dan ook wel eens rijden,
en er zijn ook een hoop volwassenen die op een brommer rond rijden en ook nog een auto rijbewijs hebben ook,en daarbij vind ik bromfietsen niet meer gevaarlijk als motoren
ik vind de leeftijd van 16 niet te jong voor op een voertuig met een motor te besturen die harder kan dan 45km per uur,mits het voertuig in goede technische staat is..en ook vind ik dat ze de rijopleiding voor bromfietsers beter nog veel strenger kunnen maken, gelijk aan het motorrijbewijs,als je dan toch een brommerrijbewijs invoerd moet je het goed doen ook,en dan nog meer controleren op de bestuurder zelf,en 2 spiegels en 4 richtingaanwijzers op elke brommer en snorfiets verplichten en niet alleen na 2007 ,en alleen controleren op remmerij en technische staat en het weggedrag van de bestuurder zelf ,en daar hogere boetes voor , ipv hem gelijk op de rollerbank te zetten en hem in beslag nemen puur voor de snelheid,hard rijden heb je zelf in de hand en je moet je verantwoordelijkheden kennen.ik zie hier ook motoren 200 rijden waar ze 80 mogen,als je daarmee bovenop een auto klapt ben je ook dood,dus dan kunnen ze net zo goed een motor ook begrenzen op niet harder dan 130 want die heeft ook geen kreukelzone
Ben je nou echt achterlijk of doe je net alsof? Een brommer heeft gewoon een maximale constructie snelheid en daar heb je je maar aan te houden.
|
|
|
|
drestar |
1-7-2013 14:39 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Ben je nou echt achterlijk of doe je net alsof? Een brommer heeft gewoon een maximale constructie snelheid en daar heb je je maar aan te houden.
nee ben niet achterlijk maar kom uit voor mijn mening en ik ga gewoon de discussie aan op wat er van gezegt word omdat we in een land leven met aantoonbare kromme regels, en dat jij het overal mee eens bent wat de wet je voorschrijft moet jij maar weten..
|
|
|
|
der Chef |
1-7-2013 15:04 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
nee ben niet achterlijk maar kom uit voor mijn mening en ik ga gewoon de discussie aan op wat er van gezegt word omdat we in een land leven met aantoonbare kromme regels, en dat jij het overal mee eens bent wat de wet je voorschrijft moet jij maar weten..
Wat denk je ermee te bereiken om hier te gaan lopen klagen over de wetten? Schrijf dan een brief naar t ministerie.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
1-7-2013 15:06 |
Posts: 2096 |
en het is niet met je 16 in de auto op je 17.
maar de regels zijn er gewoon er is niks aan te doen.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
drestar |
1-7-2013 15:15 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Wat denk je ermee te bereiken om hier te gaan lopen klagen over de wetten? Schrijf dan een brief naar t ministerie.
idd niks,
|
|
|
|
Hyronimus |
1-7-2013 16:50 |
Posts: 87 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Ben je nou echt achterlijk of doe je net alsof? Een brommer heeft gewoon een maximale constructie snelheid en daar heb je je maar aan te houden.
+1
|
|
Do you know who I think I am? |
|
Mark300 |
1-7-2013 22:10 |
Posts: 440 |
Zit liever op een motor de remmentest van 200-0 te doen dan op een brommertje met die wankele remmen 80-0.
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
koetjeboe91 |
1-7-2013 22:20 |
Posts: 2096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mark300
Zit liever op een motor de remmentest van 200-0 te doen dan op een brommertje met die wankele remmen 80-0.
dat is inderdaad iets wat veel jonge bestuurders niet weten. hoeveel verschil er zit alleen al met remmen tussen brommer en motor
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Mark300 |
1-7-2013 22:25 |
Posts: 440 |
Dat merk je vooral het beste wanneer je van je brommertje afstapt, en op iets stapt met degelijke remmen
|
|
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless |
|
.luuk |
1-7-2013 22:33 |
Posts: 1483 |
Nou weet ik niet wat voor schijtremmen jullie op je brommertjes hadden, maar ik kneep met 2 vingertjes mn achterwiel in de lucht hoor.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
1-7-2013 22:42 |
Posts: 17929 |
jah joh, mooi allemaal
wat en gezeik allemaal... ontopic nu ( voor zover dat mogelijk is
|
|
|
|
Audioholic |
1-7-2013 23:08 |
Posts: 330 |
een rollerbankmeting is maar max 30 tellen op topsnelheid, tis wel een "goede" smoes, maar blokje kan t idd wel hebben
als ik een nieuwe cilinder heb, enige wat ik doe is rustig warm worden, daarna helemaal afkoelen, alles nadraaien, dan nog ff rustig aan en dan knallen
gaat prima
|
|
The life is to short to listen to slow music (H) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-7-2013 11:35 |
Posts: 6717 |
een ori cilinder, zeker van de moderne A merk blokken moet in begrenste toestand zo uit de doos vol naar de 45 kunnen zonder probelemen. daarboven is de schade sowieso voor jou.
begrenst spul hoef je ook echt niet in te rijden omdat het max vermogen al minder is dan dat je tijdens het inrijden van het onbegrenste spul zou gebruiken.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
dirktimmer |
2-7-2013 12:32 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Inrijden is dikke bullshit, gewoon je poortjes van je cilinder afbramen, zuiger en zuigerveerspeling op orde hebben en alles goed afstellen.
Dan hoef je hem maar een paar keer goed warm te draaien zodat ze zuiger zich kan schikken, daarna misschien nog 20km rustig aan maar daarna kan je planken hoor!
ik ben jou domme reacties onderhand wel zat haha, dus ik reageer maar een keer.
dit is weer echt onzin. cilinder is nooit 100% rond, zuigerveren zijn ook nooit 100% rond. dus het moet weldegelijk ingereden worden.
heel rustig warm laten worden is het belangrijkst, 1e keer 10 minuten echt heel rustig rijden. dan na een uur of 2 af en toe doortrekken in de lagere versnellingen en in de hogere versnellingen uit de powerband blijven, en niet met hoge belasting rijden (geen passagier bijvoorbeeld) 200 km is lang genoeg. maar niet inrijden is gewoon dom.
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 2-7-2013 om 12:33 uur.
|
|
|
|
dirktimmer |
2-7-2013 12:35 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
een ori cilinder, zeker van de moderne A merk blokken moet in begrenste toestand zo uit de doos vol naar de 45 kunnen zonder probelemen. daarboven is de schade sowieso voor jou.
begrenst spul hoef je ook echt niet in te rijden omdat het max vermogen al minder is dan dat je tijdens het inrijden van het onbegrenste spul zou gebruiken.
inrijden heeft geen f*ck met vermogen te maken. het gaat erom dat de zuigerveren inslijten op de wand. dit moet bij 3, 13 en 130pk.
bij een originele cilinder hoef je alleen niet uit de powerband te blijven, die heeft ie meestal niet of amper. maar rustig warm laten worden en heel rustig rijden de 1e paar uur is nog steeds beter.
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 2-7-2013 om 12:39 uur.
|
|
|
|