Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Inrijden op rollerbank?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67650 - Inrijden op rollerbank?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Smartzenegger 27-6-2013 16:18 Print topicpost

Posts: 55
Stel je bent je bromfiets/nieuw cilinder etc. aan het inrijden.
Buiten het feit om of het wel of niet origineel is, wat doen ze als je ze verteld dat je 'm nog aan het inrijden bent?

Ik bedoel, als ze dat niet serieus nemen, en je krijgt een vastloper erdoor, (tijdens of na rollerbank) wat dan?
Hoe zit dit precies?
Ik bedoel, als je politie bent mag je dan spullen van een ander even slopen?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.

.luuk 27-6-2013 16:28 Print reply

Posts: 1483
Jahoor, die zetten ze er gewoon op.

Je moest eens weten hoevaak dit als smoes wordt gebruikt.
 
Smartzenegger 27-6-2013 16:30 Print reply

Posts: 55
Maar wat als het geen smoes is?

Als het origineel is, en het gaat daardoor stuk, kan je ze dan een rekening sturen?

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 27-6-2013 om 16:35 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
.luuk 27-6-2013 16:39 Print reply

Posts: 1483
Als je brommertje netjes 45 loopt, maakt dat ff op de rollerbank geen moer uit, of je moet je afstelling wel verschrikkelijk beroerd hebben staan

Loopt ie wel harder, dan niet huilen als ie kapot draait, of je een boete krijgt.
 
Smartzenegger 27-6-2013 16:58 Print reply

Posts: 55
Dus als alles netjes origineel is, hoef je dan totaal geen rekening te houden met inrijden?

En de afstelling, hoe bedoel je beroerd?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
mx-jacob 27-6-2013 17:01 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Dus als alles netjes origineel is, hoef je dan totaal geen rekening te houden met inrijden?

En de afstelling, hoe bedoel je beroerd?



Gewoon Kut afgesteld
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
j0ren 27-6-2013 17:31 Print reply

Posts: 1298
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Stel je bent je bromfiets/nieuw cilinder etc. aan het inrijden.
Buiten het feit om of het wel of niet origineel is, wat doen ze als je ze verteld dat je 'm nog aan het inrijden bent?

Ik bedoel, als ze dat niet serieus nemen, en je krijgt een vastloper erdoor, (tijdens of na rollerbank) wat dan?
Hoe zit dit precies?
Ik bedoel, als je politie bent mag je dan spullen van een ander even slopen?


Inrijden is dikke bullshit, gewoon je poortjes van je cilinder afbramen, zuiger en zuigerveerspeling op orde hebben en alles goed afstellen.
Dan hoef je hem maar een paar keer goed warm te draaien zodat ze zuiger zich kan schikken, daarna misschien nog 20km rustig aan maar daarna kan je planken hoor!
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
kpotmake 27-6-2013 17:48 Print reply

Posts: 3065
een originele setup gaat echt niet kapot als die tijdens het inrijden op de rollerbank wordt gezet... als dit wel gebeurt is hij of opgevoerd of gewoon kut in elkaar gezet en was hij anders op latere termijn wel kapot gegaan
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jordi50cc 27-6-2013 19:01 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]


Inrijden is dikke bullshit, gewoon je poortjes van je cilinder afbramen, zuiger en zuigerveerspeling op orde hebben en alles goed afstellen.
Dan hoef je hem maar een paar keer goed warm te draaien zodat ze zuiger zich kan schikken, daarna misschien nog 20km rustig aan maar daarna kan je planken hoor!



daar ben ik het voledig mee eens joren
een gezonde motor hoeft niet in te lopen
goed afstellen
de scherpe randjes moeten uit de cilinder
en zorg altijd dat je zuiger speling in orde is

gehoonde cilinders ben ik altijd eerst een uur op
de wand aan het poetsen met ontvetter pak hier voor
schone doeken je zal versteld staan hoe zwart ze worden
dit is allemaal heel fijn slijpsel

ook bij nieuwe alu cilinders met nicasil wand!

Jordi




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 27-6-2013 om 19:08 uur.
 
JST performance
j0ren 27-6-2013 19:10 Print reply

Posts: 1298
nevermind dan maar.
Maar denk dat dat slijpsel naar een paar minuutjes lopen wel weggespoeld is.
Misschien is het juist zelfs beter omdat het dan als een soort schuurkorreltjes functioneerd om de laatste braampjes weg te schuren.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 27-6-2013 om 19:18 uur.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
sjoerd456 27-6-2013 19:15 Print reply

Posts: 274
Nee hij herhaald jouw tips als extra bevestiging en voegt nog wat extra toe.

"gehoonde cilinders ben ik altijd eerst een uur op
de wand aan het poetsen met ontvetter pak hier voor
schone doeken je zal versteld staan hoe zwart ze worden
dit is allemaal heel fijn slijpsel"
 
jordi50cc 27-6-2013 19:32 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
nevermind dan maar.
Maar denk dat dat slijpsel naar een paar minuutjes lopen wel weggespoeld is.
Misschien is het juist zelfs beter omdat het dan als een soort schuurkorreltjes functioneerd om de laatste braampjes weg te schuren.

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 27-6-2013 om 19:18 uur.


nee joren dat lijkt mij niet zo goed
in je hoon patroon gaat een film smering zitten
en overal waar vuil zit zit geen smering
vooral bij nicasil in het belangrijk dat de wand schoon is



 
JST performance
Smartzenegger 28-6-2013 1:12 Print reply

Posts: 55
Zit er in een nieuwe cilinder ook nog fijn slijpsel?
Ik neem aan dat de fabriek 't zelfde doet als een normaal hoon proces?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
jordi50cc 28-6-2013 1:41 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Zit er in een nieuwe cilinder ook nog fijn slijpsel?
Ik neem aan dat de fabriek 't zelfde doet als een normaal hoon proces?



meestal is dat wel schoon maar ik loop altijd alles na
geen cilinder word bij mij zo uit de doos gemonteerd
bij de meeste fabrieken draait het om productie aantallen
en dat is jammer genoeg ook vaak te zien

altijd zorgvuldig te werk gaan als je iets monteerd
 
JST performance
Smartzenegger 28-6-2013 2:30 Print reply

Posts: 55
Ik ben altijd zorgvuldig.

Ook nu... valt dat niet op dan?

Trouwens, over zorgvuldigheid gesproken.
Ik heb een MT.
Dat heeft een grote schuin geplaatste cilinder.
Maar, het is ook een dirtbike.
Ik vrees altijd dat er zand e.d. in mijn cilinder komt als:
1. Ik de bougie eruithaal (als je weet hoe een MT kop eruit ziet snap je dat wel)
2. Ik het spruitstuk en membraan demonteer.
3. De cilinder en/of kop eraf haal. (dan komt het zand e.d. ook in het carter terecht)

Dus, eerst een wasbeurt, dan pas demonteren.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 28-6-2013 om 2:35 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
twisterdrdlimited05 29-6-2013 20:34 Print reply

Posts: 264
Dit kamn de politie geen ene moer schelen ik was ook nog aan het inrijden toen naar gehele blokrevisie en ging gewoon op de roller op een zondag :(, had zelfs de bon van josdijkman nog bij me.

Vervolgens fluiten ze met overtoeren elke versnelling door.
 
overdrijven is ook een vak jah,

Dit topic is 5636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved