Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Inlopen vooraf behelpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67649 - Inlopen vooraf behelpen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3510 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 28-6-2013 19:45 Print reply

Posts: 26877
een zuiger hoort nagenoeg niet op de wand te lopen, maar 95% op de veren.

dus een ruwe zuiger maakt geen fluit uit.
 
Smartzenegger 28-6-2013 19:51 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
mag prima zonder, bij honda krijg je ze ook meegeleverd,nooit ingedaan ,sterker, als ik hem er in deed, paste de zuigerveer niet meer

zuigerveer zelf moet verende kracht genoeg hebben voor afdichting

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 28-6-2013 om 19:46 uur.



Dus, als ik die van mijn oude zuiger er in stop, en hij past niet, kan ik het beter laten zitten.
Maar, als het wel past, dan is het beter om het er wél in te hebben?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 28-6-2013 19:58 Print reply
Posts: 330
als het goed past kan je hem er natuurlijk in doen,of het echt beter is weet ik niet,geen gerschil gemerkt

zonder kan dus geen kwaad
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Smartzenegger 28-6-2013 21:33 Print reply

Posts: 55
Mijn oude originele Honda MT 49,9cm3 gietijzeren cilinder is helemaal uitgesleten.

Nu ik een nieuwe heb zoude ze allebei identiek moeten zijn. (beide HM166)
Maar, ik zie wat verschillen.
Het lijkt erop dat het een nieuwere versie is, iets vlakkere delen ten opzichte van de wat ruwere vlakken.
Maar het grootste verschil is dat de spoel poorten groter zijn.
Uitlaat is misschien een fractie groter en membraan inlaat is nog hetzelfde. (door die nokjes binnen de membraan passing)

Hoe kan dit?
Zijn er 2 verschillende HM166, zoals standaard en snel?
Wie weet hier meer van?
Of is het gewoon een iets nieuwere/herziende versie?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
NS1-Whisperer 28-6-2013 21:41 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Mijn oude originele Honda MT 49,9cm3 gietijzeren cilinder is helemaal uitgesleten.

Nu ik een nieuwe heb zoude ze allebei identiek moeten zijn. (beide HM166)
Maar, ik zie wat verschillen.
Het lijkt erop dat het een nieuwere versie is, iets vlakkere delen ten opzichte van de wat ruwere vlakken.
Maar het grootste verschil is dat de spoel poorten groter zijn.
Uitlaat is misschien een fractie groter en membraan inlaat is nog hetzelfde. (door die nokjes binnen de membraan passing)

Hoe kan dit?
Zijn er 2 verschillende HM166, zoals standaard en snel?
Wie weet hier meer van?
Of is het gewoon een iets nieuwere/herziende versie?


Heb je geen imitatie cilinder?
 
"Risico is extra leven"
Smartzenegger 28-6-2013 21:45 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Heb je geen imitatie cilinder?



Nee ik denk het niet, als Fred Motoren het zegt...



Naast membraan inlaat pakking voet/vlak, staat bij mijn oude H en de nieuwe G.

Dan zou H nieuwer moeten zijn, terwijl mijn nieuwe (G) er beter uit ziet qua afwerking/mal werk.

Dit bericht is gewijzigd door Smartzenegger op 28-6-2013 om 21:49 uur.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
NS1-Whisperer 28-6-2013 22:11 Print reply

Posts: 2160
Misschien dan een vernieuwde versie ofzo ja, durf ik ook niet te zeggen.
 
"Risico is extra leven"
Smartzenegger 29-6-2013 0:59 Print reply

Posts: 55
Ik heb hier nu een nieuw topic van gemaakt, ga naar: http://www.brommerforum.nl/showtopic/67653
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
mvv mtx 1-7-2013 8:31 Print reply

Posts: 243
bij mij gaat het ook goed zonder die veer
 
bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

Dit topic is 3510 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved