Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Inlopen vooraf behelpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #67649 - Inlopen vooraf behelpen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Smartzenegger 27-6-2013 16:01 Print topicpost

Posts: 55
Misschien is het een dom idee, maar vóór ik een nieuwe cilinder + zuiger ga inlopen, heb ik het idee om de zuiger (in dit geval nog zonder zuigerveren) eerst even met staalwol voorzichtig iets gladder te maken om zo het inlopen te verkorten en te versoepelen.

Ik heb namelijk opgemerkt dat een nieuwe zuiger nogal grof aanvoelt.
En ik doel ook op het vergladden van de zuiger in de looprichting uiteraard.

Iemand dit ooit al eens gedaan?

Is dit een klein beetje een goed idee, of een slecht idee?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.

koetjeboe91 27-6-2013 16:02 Print reply

Posts: 2096
het zijn vooral de zuigerveren die moeten inlopen op de wand
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Smartzenegger 27-6-2013 16:09 Print reply

Posts: 55
Ja ok, maar die ga ik niet met staalwol te lijf.
Die zien er ook niet zo grof uit, dus lijkt mij dat ook niet nodig.

Het betreft een Honda MT originele cilinder van gietijzer.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
koetjeboe91 27-6-2013 16:15 Print reply

Posts: 2096
niks doen meer kans op verkloten dan helpen
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Smartzenegger 27-6-2013 16:34 Print reply

Posts: 55
Ok, ik beschouw dit als goed advies.

Maar de oorsprong van deze gedacht zijn, waarom kunnen ze geen motoren maken die ze niet in hoeven rijden?
Als de oppervlakken allemaal super glad zijn, als het best nog wel op elkaar inlopen, maar niet dat je er nog zo veel rekening mee hoeft te houden.
We moeten het moeilijk en moeizaam inrijden omdat het fabricage proces niet te veel mag kosten en niet te lang mag duren.
Zo is het toch?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
koetjeboe91 27-6-2013 16:39 Print reply

Posts: 2096
pak eens een nieuwe cilinder en bekijk de oppervlakte eens goed. deze krassen als het waren zijn er niks voor niks. en de tegenwoordige techniek en hoon proces is zo goed geworden dat echt inrijden nauwlijks nog hoeft. het word echter wel aangeraden om een enige foutmarge op te vangen. en zelf vind het een vertrouwt gevoel om toch even de nieuwe motor op mijn manier in te rijden.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Smartzenegger 27-6-2013 16:43 Print reply

Posts: 55
Ja ok, mee eens.

Maar in mijn geval, een originele cilinder van een oud type, is het ook techniek uit de jaren 80.

Hoe zit dat?
Of was het toen ook al zo goed, en maak ik mij druk om niets?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
dirktimmer 27-6-2013 16:53 Print reply

Posts: 1737
het is, zoals je al zegt een dom idee.
je kutn beter een zuiger kopen van 50 euro dan van 10. dat scheelt meer dan dat je met staalwol aan de nag gaat, dan haal je alleen maar materiaal op de verkeerde plekken weg waardoor de zuiger instabiel wordt..
 
4takker 27-6-2013 17:40 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Ja ok, mee eens.

Maar in mijn geval, een originele cilinder van een oud type, is het ook techniek uit de jaren 80.

Hoe zit dat?
Of was het toen ook al zo goed, en maak ik mij druk om niets?



als je een nieuwe zuiger cilinder van een jlo of zo iets bekijkt en een nieuwe zuiger cilinder van de nieuwste brommer die er te krijgen is.

het is alle bij het zelfde. het enigste verschil zal de diamter,lengte en timing van de poorten zijn verder de cilinder heeft de zelfde hoon strepen er in staan. de zuiger zal ook op de zelfde manier is af gewerkt.


en het in rijden is maar 500km dat doe je in een weekend. vrijdag monteren en af stellen zaterdag en zondag alleen maar rustig rijden. dan kan je maandag volgas naar school.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-6-2013 17:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Ok, ik beschouw dit als goed advies.

Maar de oorsprong van deze gedacht zijn, waarom kunnen ze geen motoren maken die ze niet in hoeven rijden?
Als de oppervlakken allemaal super glad zijn, als het best nog wel op elkaar inlopen, maar niet dat je er nog zo veel rekening mee hoeft te houden.
We moeten het moeilijk en moeizaam inrijden omdat het fabricage proces niet te veel mag kosten en niet te lang mag duren.
Zo is het toch?



als je wand en zuiger superglad zijn zijn ze versleten, juist de groeven zorgen ervoor dat er olie blijft zitten en de boel gesmeerd word.

er bsetaan motoren zat die je niet in hoeft te rijden, vraag alleen niet naar de prestaties en levensduur achteraf
 
Smartzenegger 28-6-2013 1:25 Print reply

Posts: 55
Allereerst, wat is een "jlo"?

Wie rijdt er nou 125kilometer heen én terug op één dag?
Topsnelheid: 45km/u
Inrijd-topsnelheid: 40km/u
Gemiddelde gemiddelde-snelheid: 30km/u?
Dan ben je totaal meer dan acht en een half uur onder weg.

Goed recept om een houte reet te krijgen.
_______________________________________________________________

Dus een goede zuiger is een ruwe smeerkees?

Nee zonder gein, ik vind het goed uitgelegd.
En vind het zeer aannemelijk en hier bij rust mijn vraag.
Ik dank u wel.
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
4takker 28-6-2013 10:45 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
Allereerst, wat is een "jlo"?

Wie rijdt er nou 125kilometer heen én terug op één dag?
Topsnelheid: 45km/u
Inrijd-topsnelheid: 40km/u
Gemiddelde gemiddelde-snelheid: 30km/u?
Dan ben je totaal meer dan acht en een half uur onder weg.

Goed recept om een houte reet te krijgen.



valt toch mee. gewoon wat zit vlees kweken. als je dat op school nog niet gedaan hebt.

ik rij jaarlijks met een stel fanaten 1000km van donderdag tot zondag dan is er ook nog tijd over voor panne en bier drinken.



dit is een jlo blok

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
drestar 28-6-2013 12:21 Print reply

Posts: 631
mooi zo'n jlo blokje,die ken ik nog wel
 
joostvk 28-6-2013 13:42 Print reply
Posts: 242
die het ik ook


ik zou je honda gewoon rustig inrijden, maar aventoe wel goed gas geven.
 
Smartzenegger 28-6-2013 19:36 Print reply

Posts: 55
Oh, ik dacht eigenlijk dat JLo normaal gesproken Jennifer Lopes mee wordt bedoeld.

Grappig blokje.
Heeft het piano snaar technologie?
Is het jaren 60 spul? Ik heb het namelijk nooit eerder gezien.
En zo oud ben ik nou ook weer niet. (1980)
Zo te zien zit de bobine in het blok, of gewoon achter de deksel?
En als ik het goed zie, een metalen blaasvormig luchtfilterhuis.
__________________________________________________________________

Even wat anders, ik heb net de cilinder opgehaald.
Maar ik zie dat ik een zuigerveer mis.
Het is die elf kants/hoek veer die onder/achter de tweede/onderste/laagste zuigerveer hoort.
Zie op afbeelding de meest linker:


Bij het indrukken van de veer, merk ik ook op dat er meer ruimte onder/achter zit dan de bovenste.
Dus die ene missende veer hoort er wel onder/achter.

Op de originele tekening staat hij ook op afgebeeld:


Deze veer heet de expansie veer.
Te zien op deze afbeelding:


Moet ik het zonder of mag het niet zonder deze veer?
 
Beter één liter in de tank, dan tien in de pomp.
Audioholic 28-6-2013 19:45 Print reply
Posts: 330
mag prima zonder, bij honda krijg je ze ook meegeleverd,nooit ingedaan ,sterker, als ik hem er in deed, paste de zuigerveer niet meer

zuigerveer zelf moet verende kracht genoeg hebben voor afdichting

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 28-6-2013 om 19:46 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)

Dit topic is 3508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved