kenny77 |
27-6-2013 18:59 |
Posts: 29286 |
De doorlaat van een mikuni sproeier en delorto sproeier is niet gelijk bij het zelfde getal.
Gewoon zo monteren en dan kijken wat hij doet.
|
|
|
|
drestar |
27-6-2013 19:45 |
Posts: 631 |
ja zal altijd wel afwachten zijn, wilde een zooitje sproeiers gelijk mee gaan bestellen, maar de meeste dan toch lager dan wat er standaard in zit denk ik,
|
|
|
|
j0ren |
27-6-2013 22:26 |
Posts: 1298 |
De meeste carburateurs komen vanaf de fabriek met een ongeveer goede sproeier.
In princiepe, als een carburateur is afgesteld kun je die gewoon op andere brommers gebruiken en zou het goed moeten zijn. ( klein beetje afhankelijk van de uitlaat en luchtfilter enzo )
Gewoon zo proberen idd!
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
27-6-2013 22:29 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
De meeste carburateurs komen vanaf de fabriek met een ongeveer goede sproeier.
In princiepe, als een carburateur is afgesteld kun je die gewoon op andere brommers gebruiken en zou het goed moeten zijn. ( klein beetje afhankelijk van de uitlaat en luchtfilter enzo )
Gewoon zo proberen idd!
Nee hoor.
Hoe weet die fabriek nu op welke setup het gebruikt wordt?
Op een 70cc sprint scooter, 80cc schakel straat setup, oude 125cc ???
|
|
|
|
j0ren |
27-6-2013 22:36 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Nee hoor.
Hoe weet die fabriek nu op welke setup het gebruikt wordt?
Op een 70cc sprint scooter, 80cc schakel straat setup, oude 125cc ???
Dat zou juist niet eens zoveel mogen uitmaken.
de beste lucht/benzine verhouding is maar 1 waarde.
En aangezien de sproeier en carbdiameter gelijkblijven zou die verhouding altijd gelijk moeten zijn.
Alleen de uitlaat heeft er invloed op, rare bottlenecks daargelaten.
Je kunt zelfs kant en klaar afgestelde carburateurs kopen, ja oke, ze zijn nooit helemaal goed maar het komt héél dicht in de buurt.
Tenminste, als je het logisch beredeneert zou dit moeten kloppen.
Onvolledige verbranding en terugpompen van mengsel door de uitlaat enzo hebben er wel invloed op ja.
Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 27-6-2013 om 22:37 uur.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
27-6-2013 22:38 |
Posts: 29286 |
Tof hoef ik in het vervolg niet meer af te stellen als ik van setup wissel.
|
|
|
|
j0ren |
27-6-2013 22:41 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tof hoef ik in het vervolg niet meer af te stellen als ik van setup wissel.
Hoho dat zeg ik niet. Maar de marge is altijd erg klein.
Ik heb al vaker gezien dat de standaard hoofdsproeier gewoon goed was.
Maar dit is opzich wel een interessante discussie..
Lust elke 2takt hetzelde mengsel of niet.. ( effect van de uitlaat daargelaten )
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
27-6-2013 22:48 |
Posts: 29286 |
Nee.
|
|
|
|
j0ren |
27-6-2013 22:51 |
Posts: 1298 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nee.
Uitleg
Natuurkundig gezien is er maar één optimale verhouding tussen lucht en benzine die de maximale knal geeft.
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
kenny77 |
27-6-2013 22:51 |
Posts: 29286 |
Ja verhouding ja.
Maar niet de zelfde sproeier.
|
|
|
|
maerijn |
27-6-2013 23:59 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: j0ren
[...]
Uitleg
Natuurkundig gezien is er maar één optimale verhouding tussen lucht en benzine die de maximale knal geeft.
Tuurlijk is die er, maar meer van die " optimale verhouding" geeft ook weer meer knal
|
|
|
|
drestar |
28-6-2013 0:25 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tof hoef ik in het vervolg niet meer af te stellen als ik van setup wissel.
ja dat had ik dus bijna met mijn 20mm mikuni,die lag eerst achter een 50cc parmakit met sproeier 108 keihin waar deze zeer goed mee liep,en onveranderd op mijn 125cc athena liep die onderin en in het midden goed maar op uiterst volgas hield die in, nu met kleinere sproeier 105 mikuni onveranderd onderin en het midden maar op volgas veel beter,maar het verbaasde mij alleen dat een veel grotere cilinder ineens een kleinere sproeier nodig had met dezelfde carburateur en dezelfde 4 kleps membraan op een 50cc..
|
|
|
|
jordi50cc |
28-6-2013 0:26 |
Posts: 677 |
als je 10 verschillende blokjes opbouwd (zelfde carters)
met alle 10 de zelfde cilinder uitlaat + carb
hoeft er geen 1 bij te zitten die de zelfde sproeier
kwa afstelling heeft
geen carter of cilinder is 100% gelijk tenzij je
alles zelf gelijk hebt gemaakt
bovendien heb ik nog nooit een carburateur gezien
die zo uit de doos plug&play was kwa sproeier bezetting
maar je kan idd een keer geluk hebben
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 28-6-2013 om 0:45 uur.
|
|
JST performance |
|
kenny77 |
28-6-2013 0:30 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
ja dat had ik dus bijna met mijn 20mm mikuni,die lag eerst achter een 50cc parmakit met sproeier 108 keihin waar deze zeer goed mee liep,en onveranderd op mijn 125cc athena liep die onderin en in het midden goed maar op uiterst volgas hield die in, nu met kleinere sproeier 105 mikuni onveranderd onderin en het midden maar op volgas veel beter,maar het verbaasde mij alleen dat een veel grotere cilinder ineens een kleinere sproeier nodig had met dezelfde carburateur en dezelfde 4 kleps membraan op een 50cc..
Komt omdat een 125cc harder aanzuigt.
|
|
|
|
drestar |
28-6-2013 0:31 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
als je 10 verschillende blokjes opbouwd
met alle 10 de zelfde cilinder uitlaat + carb
hoeft er geen 1 bij te zitten die de zelfde sproeier
kwa afstelling heeft
geen carter of cilinder is 100% gelijk tenzij je
alles zelf gelijk hebt gemaakt
fabrieksbrommers vallen daar wel onder volgens mij,want in elke nieuwe dezelfde brommer uit de fabriek zit dezelfde carburateur met sproeier,cilinder,uitlaat enz,
|
|
|
|