Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blokje kietelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 611 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67647 - blokje kietelen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

casper1995b 26-6-2013 22:18 Print topicpost
Posts: 28
Hallo,
Ik heb een Honda Mb5 en het lijkt me leuk om binnenkort een snelle 50 cilinder op mijn blokje te gaan zetten. maar voor de rest laat ik hem origineel, qua uitlaat en qua vertanding en carburateur. Het gaat om een DMP cilinder en heb een aantal vragen over, moet waarschijnlijk wel vetter gaan smeren dan ivm die cilinder.

mijn vraagjes:

Heeft het zin om er een snelle 50 cc op te zetten?
Hoe hard zou die dan ongeveer lopen met de rest origineel?
Iemand ervaring met de DMP cilinder?

Als dit een slechte keuze is afhankelijk van de bovenste vragen, wat is ander leuk alternatief om hem net ietsjes harder te laten lopen(denk aan 60-65 kmh). de vertanding wil ik liever origineel laten, aangezien hij nu lekker oppakt bij stoplicht en netjes 45km/h rijdt! en het blokje niet al teveel wil laten ploegen bij het wegtrekken.

Mvg

Casper Ballast
 

Uijldert 26-6-2013 22:26 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: casper1995b
Hallo,
Ik heb een Honda Mb5 en het lijkt me leuk om binnenkort een snelle 50 cilinder op mijn blokje te gaan zetten. maar voor de rest laat ik hem origineel, qua uitlaat en qua vertanding en carburateur. Het gaat om een DMP cilinder en heb een aantal vragen over, moet waarschijnlijk wel vetter gaan smeren dan ivm die cilinder.

mijn vraagjes:

Heeft het zin om er een snelle 50 cc op te zetten? Ja
Hoe hard zou die dan ongeveer lopen met de rest origineel? Ligt eraan hoe je de boel afstelt.
Iemand ervaring met de DMP cilinder? Neup

Als dit een slechte keuze is afhankelijk van de bovenste vragen, wat is ander leuk alternatief om hem net ietsjes harder te laten lopen(denk aan 60-65 kmh). de vertanding wil ik liever origineel laten, aangezien hij nu lekker oppakt bij stoplicht en netjes 45km/h rijdt! en het blokje niet al teveel wil laten ploegen bij het wegtrekken.

Prop al uit de uitlaat? Eventueel snellere uitlaat?

Mvg

Casper Ballast



Dit bericht is gewijzigd door Uijldert op 26-6-2013 om 22:30 uur.
 
casper1995b 26-6-2013 22:29 Print reply
Posts: 28
prop uit de uitlaat is natuurlijk ook een goed idee, tips om hem eruit te krijgen?? laten doen of is dit zelf te doen

iig bedankt
 
Uijldert 26-6-2013 22:31 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: casper1995b
prop uit de uitlaat is natuurlijk ook een goed idee, tips om hem eruit te krijgen?? laten doen of is dit zelf te doen

iig bedankt


Lekker zelf aan de gang gaan. Zijn een hoop topics over hoe je dit het beste kan realiseren.
 
kenny77 26-6-2013 22:37 Print reply

Posts: 29286
Als je echt een originele uitlata hebt, zit er geen prop in, maar die heeft gewoon een dunne bocht.

Ik zou voor de 70cc versie van de dmp gaan, die is ook niet snel, maar heb je tenminste een beetje trekkracht.
 
casper1995b 26-6-2013 22:38 Print reply
Posts: 28
okee dan ga ik een gok wagen
dank je wel

 
Viertakt 26-6-2013 22:48 Print reply

Posts: 3586
Hai,

Een snelle 50 kan wel enig nut hebben mits je het goed doet, zorg dat je hierbij de carburateur ook opnieuw afstelt.

De uitlaat van een MB50 heeft geen prop zoals bovenstaande persoon beweerd, dus daar kun je niets mee. Openslijpen en schotten eruit halen moet je ook niet aan beginnen.

DMP, KSTAR, Power1 of wat voor namen ze hebben zijn niet bijzonder goed of bijzonder slecht, wel zal de afwerking van de poorten wss slecht zijn, even de scherpe randjes uit de spoelpoorten halen met een schuurpapiertje, scheelt een hele hoop op de levensduur.

Hoe hard hij zou lopen durf ik niet te zeggen, gezien de ori uitlaat niet bijzonder snel is. Gok hooguit 55/60.

Ps, zorg dat je ontsteking ook mooi optijd staat, ontsteking vervroegen kun je best wat mee winnen.

Mijn advies, koop er op z'n minst een ander uitlaatje bij, een promatje ofzo, want met alleen een snelle cilinder en verder niets gaat je tegenvallen.
 
Viertakt uber alles.
De Schout 27-6-2013 0:09 Print reply
Posts: 5327
er van uit gaande dat hij helemaal origineel is,

-regel grote luchtslangen
-zoek een belgische cilinder (hm167) met goede zuiger
-monteer een standaard snel uitlaat.
-carbje afstellen. (eventueel 16mm keihin monteren)

dan heb je een fijn blokje, wat niet super snel is, maar wel betrouwbaar.

 
tune tweak fiddle bang bummer
Audioholic 27-6-2013 7:11 Print reply
Posts: 330
je moet niet op de standaard uitlaat een 70 dmp zetten,dan heb je helemaal onderin vermogen,maar daarmee is alles gezegd

ik zou voor zo'n snelle standaard pijp gaan (luaho),icm dmp 70, dat rijdt gewoon lekker, niet snel, niet traag,lekker

reed zelf zon setting, alleen vertanding is me niet bijgebleven, ding liep hier probleemloos 65 (sneller is te halen,maar dan moet je een tandje kleiner/groter achter/voor)

Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 27-6-2013 om 7:14 uur.
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Audioholic 27-6-2013 7:16 Print reply
Posts: 330
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
er van uit gaande dat hij helemaal origineel is,

-regel grote luchtslangen
-zoek een belgische cilinder (hm167) met goede zuiger
-monteer een standaard snel uitlaat.
-carbje afstellen. (eventueel 16mm keihin monteren)

dan heb je een fijn blokje, wat niet super snel is, maar wel betrouwbaar.


hou gewoon maar standaard luchtslang in de luchtfilterkast,levert geen merkbaar vermogenswinst op, alleen meer verbruik
 
The life is to short to listen to slow music (H)
Mark300 27-6-2013 8:06 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je echt een originele uitlata hebt, zit er geen prop in, maar die heeft gewoon een dunne bocht.

Ik zou voor de 70cc versie van de dmp gaan, die is ook niet snel, maar heb je tenminste een beetje trekkracht.


Ik heb zelf een jaar lang met een snelle 50cc van DMP gereden op me MT'tje.

Zo ff uit me hoofd met vertanding 13/43. Bij volgas liep die wel in de overtoeren, maar tikkie gas terug en met 60km/h met wind tegen de brug op omhoog.

Ik was er iig tevreden over
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
De Schout 27-6-2013 10:07 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
[...]

hou gewoon maar standaard luchtslang in de luchtfilterkast,levert geen merkbaar vermogenswinst op, alleen meer verbruik


Je luchtfilter kast moet je ook wel houden. alleen als je de echte ori nl slangen er in hebt zitten kun je iedere vorm van vermogen wel vergeten..

Alleen zullen bij 90% van de mb/mtjes die nog bestaan er wel al grote slangen in zitten.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved