Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 740 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67643 - vliegwiel afdraaien
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-brakka 25-6-2013 21:41 Print topicpost

Posts: 138
hoi ik heb paar keer voorbij zien komen dat mensen hun vliegwiel laten afdraaien,waardoor de gasreactie beter word, nu vraag ik me af hoeveel gr er maximaal af kan zonder dat er iets kapot gaan,ik hoef niet het uiterste maar wel dat het een merkbaar verschil oplevert.
En moet ik over de gehele oppervlakte afdraaien of enkel langs de buitenkant? (met buitenkant bedoel ik de buitenste rand)


Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 25-6-2013 om 21:44 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-6-2013 22:21 Print reply

Posts: 13700
Geen idee, zou gewoon een hpi nemen. Maar aan de buitenkant lijkt mij het effectiefste, iets met middelpunt vliegende kracht. Onbalans gaan je lagers niet waarderen btw.

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 25-6-2013 om 22:21 uur.
 
ferdi 25-6-2013 23:46 Print reply
Posts: 4
Neem maar hpi of pvl als je betere gasreactie wil.
Stukken vliegwiel in je been is niet zo lkkr .
T kan wel. Meestal word r wat van de buitenkant genomen.
Gr.
 
kpotmake 26-6-2013 0:21 Print reply

Posts: 3065
meen dat hier een hele tijd geleden ooit door iemand een howto van gemaakt is...
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 26-6-2013 0:22 Print reply

Posts: 3065
hier is die al:

http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606

geen officiele howto maar hier moet het wel mee lukken denk ik he
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
bennietbeun 26-6-2013 0:24 Print reply
Posts: 817
zit er op een vlieg wie een gewichtje voor de onblans er uit te halen ?
en het vliegwiel in nits voor niet zo dik gemaakt te zijn.
er komen raar krachten op .
die krachten kan je zelf wel voelen
pak eens een flex en doe hem aan probeer hem dan rond te draaie
dat voelt heel raar aan zo zou het ook met het vliegwiel zijn

 
NSR-brakka 26-6-2013 7:26 Print reply

Posts: 138
@iedereen
ik besef wel degelijk dat er wat haken en ogen aanzitten,maar ik wil geen halve kilo afdraaien haha,
@ ferdi
een hpi ofzo zou mij te makkelijk zijn ,ik heb een beetje uitdaging nodig,toen ik 16,17 was vond ik dat geweldig,nu zoek ik het wat verder

@kpotmake

zeer interessant! dit ga ik verder onderzoeken,thnx!
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
4takker 26-6-2013 8:11 Print reply

Posts: 2395
je kan hem net zo ver af draaien tot je net niet bij de magneten komt. als je de magneten tegen komt kan je vliegwiel door naar de kliko.

ik zag iemand iets over een gewichtje die op het vliegwiel zit. die zorgt er voor dat je een vonk krijgt op het juiste tijd stip dus die er niet af halen

het gewicht war ik sommige mensen er af heb zien halen verschilt een beetje meestal tussen de 100 en 200 gram.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-6-2013 9:34 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
zit er op een vlieg wie een gewichtje voor de onblans er uit te halen ?
en het vliegwiel in nits voor niet zo dik gemaakt te zijn.
er komen raar krachten op .
die krachten kan je zelf wel voelen
pak eens een flex en doe hem aan probeer hem dan rond te draaie
dat voelt heel raar aan zo zou het ook met het vliegwiel zijn




Dat vliegwiel is zo zwaar om je blok soepeler rond te laten gaan. Heeft weinig te msken met het gyroscopische effect van die slijptol van je
 
Derbi-Olaf 26-6-2013 10:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Dat vliegwiel is zo zwaar om je blok soepeler rond te laten gaan. Heeft weinig te msken met het gyroscopische effect van die slijptol van je

lichter vliegwiel bevordert daarentegen wel weer de rijeigenschappen (wisselen van bochten) aanzienlijk.


Kan je prima afdraaien! heb er genoeg gedaan. gewoon even mooi uitklokken voor je begint, en dan op gevoel

of zo : http://www.youtube.com/watch?v=TEGQHEhR2xo
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Viertakt 26-6-2013 10:58 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker

ik zag iemand iets over een gewichtje die op het vliegwiel zit. die zorgt er voor dat je een vonk krijgt op het juiste tijd stip dus die er niet af halen


De zogenaamde pukkel op een vliegwiel is alleen bij vliegwielen met een hallgever.

Er vanuit gaande dat dit een NSR betreft met origineel vliegwiel, is dit niet van toepassing. Deze werkt namelijk op de nuldoorgang van de pickup spoel. Dus er is geen pukkel waar je rekening mee moet houden.

 
Viertakt uber alles.
NSR-brakka 26-6-2013 11:31 Print reply

Posts: 138
dit is idd een nsr met orgineel vliegwiel, zaterdag een vliegwiel halen voor een paar euro en dan aan me broer meegeven die draait hem dan af voor me,zoals ik lees en zoals ik zag ga ik me aan de 100gr afdraaien houden om te beginnen,

maar eerst dat cdi probleem oplossen met een nieuwe cdi,dan haal ik gelijk bij dezelfde persoon een 2ehands vliegwiel

Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 26-6-2013 om 11:34 uur.
 
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny
kpotmake 26-6-2013 12:51 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

lichter vliegwiel bevordert daarentegen wel weer de rijeigenschappen (wisselen van bochten) aanzienlijk.


Kan je prima afdraaien! heb er genoeg gedaan. gewoon even mooi uitklokken voor je begint, en dan op gevoel

of zo : http://www.youtube.com/watch?v=TEGQHEhR2xo

idd, dat is ook de rede dat een 600 sneller door een chicane gaat als een 1000, veel mensen denken dat dit met het gewicht van de motor te maken heeft maar is vooral de roterende massa
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
jordi50cc 26-6-2013 13:29 Print reply

Posts: 677
een bromfiets vliegwiel moet je nooit afdraaien!
dit werd heel vroeger ook wel eens gedaan
bij 50cc race nog voor de kreidler vanveen tijd
toen er nog geen pickup en rotor ontstekingen bestonden
er zijn wel eens doden bij gevallen
waarbij in volle toeren het vliegwiel uitmekaar sprong

dus ik zeg niet doen! spaar liever even door
voor een rotortje


Jordi
 
JST performance
joostvk 26-6-2013 13:35 Print reply
Posts: 242
je moet er ook niet te veel vanaf halen,

en die van veen dingen draaiden 16000 toeren
met een zwaar opgevoerd ding zou ik het ook niet doen
 
jordi50cc 26-6-2013 13:41 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joostvk
je moet er ook niet te veel vanaf halen,

en die van veen dingen draaiden 16000 toeren
met een zwaar opgevoerd ding zou ik het ook niet doen



goed lezen Joost ik praat over VOOR de vanveen tijd
toen ze nog met berini dkw nsu ect reden en die draaien
geen 16000toeren
de roterende krachten die op een vliegwiel komen
zijn enorm!

en bovendien zonder verdere aanpassingen schiet je er niks mee op
geeft alleen verlies bij wint tegen en minder koppel
alleen gas reactie word wat sneller
zet maar eens een rotor op een standard brommertje
ik denk dat je snel weer dat zwaare vliegwiel erop wil

Jordi


Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 26-6-2013 om 13:45 uur.
 
JST performance

Dit topic is 5089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved