Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
25-6-2013 22:21 |
Posts: 13700 |
Geen idee, zou gewoon een hpi nemen. Maar aan de buitenkant lijkt mij het effectiefste, iets met middelpunt vliegende kracht. Onbalans gaan je lagers niet waarderen btw.
Dit bericht is gewijzigd door Trax op 25-6-2013 om 22:21 uur.
|
|
|
|
ferdi |
25-6-2013 23:46 |
Posts: 4 |
Neem maar hpi of pvl als je betere gasreactie wil.
Stukken vliegwiel in je been is niet zo lkkr .
T kan wel. Meestal word r wat van de buitenkant genomen.
Gr.
|
|
|
|
kpotmake |
26-6-2013 0:21 |
Posts: 3065 |
meen dat hier een hele tijd geleden ooit door iemand een howto van gemaakt is...
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kpotmake |
26-6-2013 0:22 |
Posts: 3065 |
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
bennietbeun |
26-6-2013 0:24 |
Posts: 817 |
zit er op een vlieg wie een gewichtje voor de onblans er uit te halen ?
en het vliegwiel in nits voor niet zo dik gemaakt te zijn.
er komen raar krachten op .
die krachten kan je zelf wel voelen
pak eens een flex en doe hem aan probeer hem dan rond te draaie
dat voelt heel raar aan zo zou het ook met het vliegwiel zijn
|
|
|
|
NSR-brakka |
26-6-2013 7:26 |
Posts: 138 |
@iedereen
ik besef wel degelijk dat er wat haken en ogen aanzitten,maar ik wil geen halve kilo afdraaien haha,
@ ferdi
een hpi ofzo zou mij te makkelijk zijn ,ik heb een beetje uitdaging nodig,toen ik 16,17 was vond ik dat geweldig,nu zoek ik het wat verder
@kpotmake
zeer interessant! dit ga ik verder onderzoeken,thnx!
|
|
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny |
|
4takker |
26-6-2013 8:11 |
Posts: 2395 |
je kan hem net zo ver af draaien tot je net niet bij de magneten komt. als je de magneten tegen komt kan je vliegwiel door naar de kliko.
ik zag iemand iets over een gewichtje die op het vliegwiel zit. die zorgt er voor dat je een vonk krijgt op het juiste tijd stip dus die er niet af halen
het gewicht war ik sommige mensen er af heb zien halen verschilt een beetje meestal tussen de 100 en 200 gram.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-6-2013 9:34 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
zit er op een vlieg wie een gewichtje voor de onblans er uit te halen ?
en het vliegwiel in nits voor niet zo dik gemaakt te zijn.
er komen raar krachten op .
die krachten kan je zelf wel voelen
pak eens een flex en doe hem aan probeer hem dan rond te draaie
dat voelt heel raar aan zo zou het ook met het vliegwiel zijn
Dat vliegwiel is zo zwaar om je blok soepeler rond te laten gaan. Heeft weinig te msken met het gyroscopische effect van die slijptol van je
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
26-6-2013 10:32 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
Dat vliegwiel is zo zwaar om je blok soepeler rond te laten gaan. Heeft weinig te msken met het gyroscopische effect van die slijptol van je
lichter vliegwiel bevordert daarentegen wel weer de rijeigenschappen (wisselen van bochten) aanzienlijk.
Kan je prima afdraaien! heb er genoeg gedaan. gewoon even mooi uitklokken voor je begint, en dan op gevoel
of zo : http://www.youtube.com/watch?v=TEGQHEhR2xo
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Viertakt |
26-6-2013 10:58 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
ik zag iemand iets over een gewichtje die op het vliegwiel zit. die zorgt er voor dat je een vonk krijgt op het juiste tijd stip dus die er niet af halen
De zogenaamde pukkel op een vliegwiel is alleen bij vliegwielen met een hallgever.
Er vanuit gaande dat dit een NSR betreft met origineel vliegwiel, is dit niet van toepassing. Deze werkt namelijk op de nuldoorgang van de pickup spoel. Dus er is geen pukkel waar je rekening mee moet houden.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
NSR-brakka |
26-6-2013 11:31 |
Posts: 138 |
dit is idd een nsr met orgineel vliegwiel, zaterdag een vliegwiel halen voor een paar euro en dan aan me broer meegeven die draait hem dan af voor me,zoals ik lees en zoals ik zag ga ik me aan de 100gr afdraaien houden om te beginnen,
maar eerst dat cdi probleem oplossen met een nieuwe cdi,dan haal ik gelijk bij dezelfde persoon een 2ehands vliegwiel
Dit bericht is gewijzigd door NSR-brakka op 26-6-2013 om 11:34 uur.
|
|
WARNING!! the smell of 2-stroke makes me horny |
|
kpotmake |
26-6-2013 12:51 |
|
jordi50cc |
26-6-2013 13:29 |
Posts: 677 |
een bromfiets vliegwiel moet je nooit afdraaien!
dit werd heel vroeger ook wel eens gedaan
bij 50cc race nog voor de kreidler vanveen tijd
toen er nog geen pickup en rotor ontstekingen bestonden
er zijn wel eens doden bij gevallen
waarbij in volle toeren het vliegwiel uitmekaar sprong
dus ik zeg niet doen! spaar liever even door
voor een rotortje
Jordi
|
|
JST performance |
|
joostvk |
26-6-2013 13:35 |
Posts: 242 |
je moet er ook niet te veel vanaf halen,
en die van veen dingen draaiden 16000 toeren
met een zwaar opgevoerd ding zou ik het ook niet doen
|
|
|
|
jordi50cc |
26-6-2013 13:41 |
Posts: 677 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joostvk
je moet er ook niet te veel vanaf halen,
en die van veen dingen draaiden 16000 toeren
met een zwaar opgevoerd ding zou ik het ook niet doen
goed lezen Joost ik praat over VOOR de vanveen tijd
toen ze nog met berini dkw nsu ect reden en die draaien
geen 16000toeren
de roterende krachten die op een vliegwiel komen
zijn enorm!
en bovendien zonder verdere aanpassingen schiet je er niks mee op
geeft alleen verlies bij wint tegen en minder koppel
alleen gas reactie word wat sneller
zet maar eens een rotor op een standard brommertje
ik denk dat je snel weer dat zwaare vliegwiel erop wil
Jordi
Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 26-6-2013 om 13:45 uur.
|
|
JST performance |
|