Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #67641 - Krukas vast
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jordi50cc 25-6-2013 23:00 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


volgens de manual moet het toch echt.
aftermarket zijn er wel tools gemaakt.
verder met de moer erop heb ik ook genoeg schade zien langskomen.

drijfstangen worden eigenlijk nooit meer vervnagen bij am6 brommers.
is duurder dan een nieuwe as.




stel hij heeft een blokje waar 80cc op heeft gezeten
dan heeft hij nu een te lange drijfstang
vandaar mijn vraag of de zuiger de kop niet raakt


 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 23:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]




stel hij heeft een blokje waar 80cc op heeft gezeten
dan heeft hij nu een te lange drijfstang
vandaar mijn vraag of de zuiger de kop niet raakt




ooit ook maar in de buurt geweest van een am6 blok?

80 cc is de boring gewoon 49mm ipv 40mm

edit: enige met een langere slag zijn hele dure krukassen waarvan hij dat ook zeker had geweten dat hij die had.

edit2: verder heeft de drijfstang lengte bitter weinig vandoen met het slagvolume.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 23:04 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-6-2013 23:06 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ooit ook maar in de buurt geweest van een am6 blok?

80 cc is de boring gewoon 49mm ipv 40mm

edit: enige met een langere slag zijn hele dure krukassen waarvan hij dat ook zeker had geweten dat hij die had.



Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 23:04 uur.


Drijfstang lengte staat los van je slag en boring, die blijven namelijk hetzelfde.
 
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 23:09 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Drijfstang lengte staat los van je slag en boring, die blijven namelijk hetzelfde.


zie mijn 2e edit
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 25-6-2013 23:10 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ooit ook maar in de buurt geweest van een am6 blok?

80 cc is de boring gewoon 49mm ipv 40mm

edit: enige met een langere slag zijn hele dure krukassen waarvan hij dat ook zeker had geweten dat hij die had.

edit2: verder heeft de drijfstang lengte bitter weinig vandoen met het slagvolume.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-6-2013 om 23:04 uur.


De boring van zogenaamd 80cc am6 is 47.60 mm en de slag is 44.00 mm
maar je hebt idd wel gelijk dat de drijfstang niet
anders hoeft te zijn
ik was even een beetje in de wolken denk ik :P




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 23:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 23:21 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 25-6-2013 23:12 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


De boring van 80cc am6 is 47.60 mm en de slag is 44.00 mm
maar je hebt idd wel gelijk dat de drijfstang niet
anders hoeft te zijn
ik was even een beetje in de wolken denk ik :P


de boring van een paar 70cc's is 47,..
de ''80's'' zijn 49mm danwel 50mm.
de slag blijft gewoon standard.

kan me wel vertellen dat het anders is, maar heb de schuur er vol mee
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 25-6-2013 23:17 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


de boring van een paar 70cc's is 47,..
de ''80's'' zijn 49mm danwel 50mm.
de slag blijft gewoon standard.

kan me wel vertellen dat het anders is, maar heb de schuur er vol mee


ik ben met am6 ook niet zo bekent (niet zo n fan van) 1keer een blokje opgebouwd met een 80cc bidalot wat eigenlijk 78cc is dus ik zal je zeker niet tegen spreken :P

ik heb liever oude type derbi
of classic race spul





Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 23:38 uur.
 
JST performance
Aprilia RX 50 2003 26-6-2013 9:18 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


ik ben met am6 ook niet zo bekent (niet zo n fan van) 1keer een blokje opgebouwd met een 80cc bidalot wat eigenlijk 78cc is dus ik zal je zeker niet tegen spreken :P

ik heb liever oude type derbi
of classic race spul





Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 25-6-2013 om 23:38 uur.


bidalot is geloof ik 50mm, niet helemaal zeker van. de 49mm cilnders zijn 74 cc
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jordi50cc 26-6-2013 13:16 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


bidalot is geloof ik 50mm, niet helemaal zeker van. de 49mm cilnders zijn 74 cc


de bidalot was 47.60 mm en de slag van am6 is tog 44.00 mm?
dan kom ik uit op 78cc + een beetje


 
JST performance

Dit topic is 3496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved